GSM dakantenne en microfoon verwijderen

Gestart door Arnie82, 16-07-2012 15:07:30

Vorige topic - Volgende topic

Arnie82

Mijn aangeschafte V70 heeft een standaard GSM optie geinstalleerd... Waarschijnlijk was dit in 1999 helemaal top, maar anno 2012 niet echt bruikbaar meer.

Om deze reden wil ik dus de dakantenne en de microfoon aan de hoofdsteun verwijderen.

Wat mijn vraag dus is of er mensen zijn die hun dakantenne ook verwijderd hebben en hoe men het gat heeft opgevuld... Zijn hier afdekdoppen voor te krijgen?
Zelfde geldt eigenlijk voor de microfoon in de hoofdsteun... Is deze makkelijk (en netjes) te verwijderen zonder dat je een lelijke plek overhoud?
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Sbv

Er zijn doppen voor die je kan gebruiken in het dak, echter als het nu niet lekt, zou ik er persoonlijk niet aan komen.

Hoofsteun kan je omruilen ergens voor een exemplaar zonder gaat voor microfoon. Beetje zoeken en dan kom je bij een demontage bedrijf denk ik wel een hoofdsteun in de juiste kleur tegen zonder gat. Let op er zijn 2 soorten, ze hebben afwijkende afstanden tussen de poten van de hoofdsteun

NinaPaul

dicht lassen en over laten spuiten is de beste oplossing, maar ook de duurste.

Wil je er niet te veel geld aan uitgeven, lekker laten zitten :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

henry classic v70

Ik zou de antenne ook gewoon laten zitten, beter zo'n antennetje dan een rare dop op je dak..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

henry classic v70

Citaat van: NinaPaul op 16-07-2012 15:11:00
dicht lassen en over laten spuiten is de beste oplossing, maar ook de duurste.

Wil je er niet te veel geld aan uitgeven, lekker laten zitten :D

Da's wel een hele drastische aanpak.. (hemeltje moet er dan ook uit)  :eusa_eh:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Citaat van: henry classic v70 op 16-07-2012 15:14:43
Ik zou de antenne ook gewoon laten zitten, beter zo'n antennetje dan een rare dop op je dak..

In 1998 was het ontzettend stoer als je een autotelefoon had. Nu is het retro ;D
Lekker laten zitten, op de XC van mijn vader zit ie ook.

Hans Duiven

Ik zou de dakantenne zeker laten zitten als je er geen lekkage van hebt.

Je kan de spriet er eventueel afdraaien en deze vervangen door een klein dopje?

Hans

Arnie82

Een optie is misschien ook nog om ipv een afdekdop een externe GPS antenne op het dak te monteren... (ben er alleen nog niet uit of ik een dubbel-din met, of zonder navi ga monteren)

Dit had ik op mijn vorige auto ook (af fabriek dan) en geeft een supersnelle GPS fix.

Het geheel is nu inderdaad lek en roestvrij dus dat wil ik ook zo laten... :D Eens over gaan denken dus.

Is er misschien ook een mogelijkheid om de microfoon weer te gebruiken ivbm een moderne carkit? Is de aansluiting ergens vandaan te pakken?
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Sbv

Aansluiting loopt door de stoel en zal dan aan de onderzijde dacht ik een DIN stekker hebben. Vanuit de onderkant stoel zal het naar ergens middenconsole gaan.

Bij de S70 van vrouwlief heb ik alles aangesloten zodat de microfoon en speaker met haar Parrot carkit werkt