volvo speakers in deuren en dashboard

Gestart door elro, 16-07-2012 23:28:34

Vorige topic - Volgende topic

elro

Hallo allermaal,
ik heb een mega slecht geluid in mn 850, ik denk dat de speakers zijn opgeblazen. Wie kan helpen, welke speakers heb ik nodig en hoe kan je deze inbouwen?
vrgrt Edwin

grijzev70tdi

Langs de sloop paar andere halen? Verwijderen stelt niks voor.

Rooster eraf wippen en de torx 25 los draaien. stekkers eraf en inbouwen omgekeerde volgorde
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elro

zo dat doe je dan ff vlug. Zijn ze niet meer nieuw leverbaar 850 van 96?

solidnmgn

Begrijp ik hieruit goed dat je niet het hele deurpaneel hoeft los te halen?

zit er aan te denken om een Focul Compo setje in te gaan bouwen. voor iets warmer geluid.
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

lebowski

nee, het deurpaneel hoeft niet los. Roostertje loswippen en 4x torx losmaken.

Bij mij zitten 13cm speakers met een slechtgeluid. Ik heb bij de sloop wat originele volvo speakers gehaald maar die bleken een maat groter (16,5) te zijn en hebben ook een hele ombouw. Iemand een idee hoe je die er in krijgt?

Sem

Dan heb je speakers van een S of V70 gehaald. Die zijn 16cm. Gaat niet passen lijkt me of je moet de boel echt goed gaan verbouwen.

13cm zal overigens nooit echt goed gaan klinken. Daarvoor zijn de speakers simpelweg te klein. Maargoed..., das mijn mening.

lebowski

Citaat van: Sem op 17-07-2012 09:03:49
Dan heb je speakers van een S of V70 gehaald. Die zijn 16cm. Gaat niet passen lijkt me of je moet de boel echt goed gaan verbouwen.
ships, dan gaan die in het tekoop topic.

Citeer
13cm zal overigens nooit echt goed gaan klinken. Daarvoor zijn de speakers simpelweg te klein. Maargoed..., das mijn mening.
Klopt. Ik heb een ander setje sony gehaald en aangesloten: zelfde slechte geluid. Weer in de doos en teruggebracht. :-)

Maar hoe kom ik aan een beetje bas in een 855? Ik wil geen subwoofer in de achterbak, is er niet iets te bedenken met de -nog lege- d-stijl speakergaten?

elianmars

Die 16 cm met "ombouw" zijn toch voor de achterdeur van de 850?

solidnmgn

Voor een beetje extra bass zonder een echte grote subwoofer kun je het kijken voor een actieve subwoofer (Pioneer/Sony/kenwood) die onder je stoel past. Verwacht geen mega prestaties maar hierdoor kun je de bas uit je 13 cm speakers halen en het geheel toch wat meer volume geven.

of bijvoorbeeld deze

http://link.marktplaats.nl/576450904
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

lebowski

Citaat van: elianmars op 17-07-2012 09:23:20

Die 16 cm met "ombouw" zijn toch voor de achterdeur van de 850?

deze zijn denk ik voor een 850, maar die heb ik dus niet

die van mij zijn nog weer wat anders, zal idd van een v70 zijn

lebowski

deze komen uit mijn inbox, zal de verkoper nog eens aanschrijven  :eusa_silenced:

maar komt uit deze wel een geluid met meer bas dan 13cm speakers?

elianmars

Citaat van: lebowski op 17-07-2012 09:41:28
deze komen uit mijn inbox, zal de verkoper nog eens aanschrijven  :eusa_silenced:

maar komt uit deze wel een geluid met meer bas dan 13cm speakers?

Staat er geen onderdeelnummer op de speakers? Dan is eenvoudig na te kijken waarvoor deze speakers zijn.

De achterdeurspeakers van de 850 vond ik een behoorlijk goed geluid geven.

lebowski

van de verkoper: "Het zijn originele Volvo speakers, maar dan de optionele van het Premium Sound pakket zoals dat ook in een T-5R zit"

mehn

Dat zijn achterdeurspeakers voor de 850.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

big ben

Citaat van: mehn op 17-07-2012 10:29:57
Dat zijn achterdeurspeakers voor de 850.

Ik weet dat deze van een 850 zijn, maar hoe is het dan mogelijk dat  het bij mijn auto niet past. Waar het "verlengstuk"  in moet zit bij mij een ijzerenplaat,  ??? zijn ze dat vergeten uit te zagen