Automaaat (5bak) V70 R AWD waarschijnlijk overleden HULP GEZOCHT

Gestart door M_Bruinsma, 17-07-2012 14:15:45

Vorige topic - Volgende topic

M_Bruinsma

Beste medeforumers,

Zoals de titel al aangeeft heb ik heb vermoeden dat mn bak dood is gegaan gisteren....
Hij ging eergisteren niet meer in z'n R en vandaag slipt ie alle versnellingen uit. :'( :'(
hij wil de eerste kilometer wel rijden (niet harder dan 30-60kmh) en daarna moet ik steeds de motor uitzetten om weer 500meter verder te komen....

Nu is mijn vraag wie heeft er ervaringen met reviseren en bij welke bedrijven?

Als je het fora een beetje doorspit kom je namelijk erg veel verschillende bedrijven en kosten tegen.
Ik hoop hier een beetje duidelijkheid in te krijgen voordat ik m wegbreng... ::)

Alvast bedankt allemaal!

Groeten Maarten

Sbv

Eventueel al foutcodes uit gelezen ? mogelijk dat je dan meer kan zien

KIM

Ik ben bij Autrans in Lunteren op bezoek geweest. Ik kreeg een goed gevoel bij dit bedrijf; het zou mijn eerste keuze zijn.
Ik denk dat zij ook een goede diagnose kunnen stellen. Maar probeer 'm inderdaad eens zelf uit te lezen; misschien kom je daar al iets verder mee; zeker wanneer je de foutcodes hier op het forum zet.

M_Bruinsma

Update,

Vanavond laat zet ik m bij de dealert neer, deze leest m voor me uit. Ik zal morgen de codes en meldingen hier posten.

Thanks!!

M_Bruinsma

Bij de dealert zijn er geen errors uitgekomen... dit betekend een dooie bak...

helaas zit ik dus tegen een reparatie aan die tussen de 2000 & 3000 € inclusief btw zit. Dit na rondbellen bij diverse bedrijven in geheel nederland.

morgen of vrijdag gaat ie naar een van de bedrijven voor herstel. Ik zal het verloop hier posten.

groeten Maarten

)()()sT

Sbv

Helemaal geen codes van de bak ? Auto is met Vida uitgelezen neem ik aan ?

henry classic v70

Geen goeie automaatbak te vinden bij volvo sloperijen? (hunter/verwijst...)
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

M_Bruinsma

Nou de wagen staat bij auto-transmission in Veenendaal, deze gaat de bak reviseren en omdat m'n stuurhuis al minimale speling vertoond ondergaat deze ook een complete revisie...

Baal er wel van want dit grapje gaat meer dan 3000€ ex btw kosten...

Als de wagen klaar is (rond 1-8) zal ik m'n bevindingen alhier melden!

Goed weekend allemaal!

Rob850turbo

Citaat van: KIM op 17-07-2012 14:24:06
Ik ben bij Autrans in Lunteren op bezoek geweest. Ik kreeg een goed gevoel bij dit bedrijf; het zou mijn eerste keuze zijn.
Ik denk dat zij ook een goede diagnose kunnen stellen. Maar probeer 'm inderdaad eens zelf uit te lezen; misschien kom je daar al iets verder mee; zeker wanneer je de foutcodes hier op het forum zet.

Zeker een goed bedrijf!

henry classic v70

Ik vind het een hoop geld voor een revisie.... 't zal best veel tijd in beslag nemen maar waarom zoek je niet eerst een goeie bak dan?? Kost toch beduidend minder lijkt me

NinaPaul

-2e hands kan na 3 maanden ook stuk lopen.
-veel bedrijven monteren enkel eigen geleverde onderdelen.
Om maar een paar dingen te noemen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

henry classic v70

Alles kan stuk lopen maar een bak wat < 200dkm heeft gedraaid neem je toch niet zo'n heel groot risico :eusa_think:

-D©©©L-

Citaat van: M_Bruinsma op 17-07-2012 14:15:45
Beste medeforumers,

Zoals de titel al aangeeft heb ik heb vermoeden dat mn bak dood is gegaan gisteren....
Hij ging eergisteren niet meer in z'n R en vandaag slipt ie alle versnellingen uit. :'( :'(
hij wil de eerste kilometer wel rijden (niet harder dan 30-60kmh) en daarna moet ik steeds de motor uitzetten om weer 500meter verder te komen....

Als je het fora een beetje doorspit kom je namelijk erg veel verschillende bedrijven en kosten tegen.
Ik hoop hier een beetje duidelijkheid in te krijgen voordat ik m wegbreng... ::)

Alvast bedankt allemaal!

Groeten Maarten

Contacteer "racingbrick" van het forum maar eens. Goede kans dat een geforceerde 100% flush een oplossing kan bieden.

Jans Duiven

Citaat van: -D©©©L- op 21-07-2012 21:09:01
Citaat van: M_Bruinsma op 17-07-2012 14:15:45
Beste medeforumers,

Alvast bedankt allemaal!

Groeten Maarten

Contacteer "racingbrick" van het forum maar eens. Goede kans dat een geforceerde 100% flush een oplossing kan bieden.

CiteerNou de wagen staat bij auto-transmission in Veenendaal, deze gaat de bak reviseren en omdat m'n stuurhuis al minimale speling vertoond ondergaat deze ook een complete revisie...

Baal er wel van want dit grapje gaat meer dan 3000€ ex btw kosten...

Als de wagen klaar is (rond 1-8) zal ik m'n bevindingen alhier melden!

Goed weekend allemaal!

Zo te lezen heb je al een beslissing genomen.
Ik had nog even gewacht op een goed advies met dit soort bedragen.