Xenon, Canbus of Warning canceller nodig?

Gestart door Benny03, 17-07-2012 19:08:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: The Volvoboy op 09-11-2013 19:16:13
Citaat van: J. Hoeksema op 09-11-2013 18:30:06
Ik heb overigens wel bij de dealer even laten regelen dat ik de lampen ook echt uit kan krijgen als de lichtschakelaar op 0 staat. Starten waarbij de Xenonlampen eerst weer onderbroken worden (dus weer uit gaan) vinden de lampen volgens mij niet zo fijn, vandaar.. ::) Ik start de auto dus altijd als de lichtschakelaar op 0 staat en zet de lampen pas aan als de motor loopt.

Bij een S60 kan de dealer waarschijnlijk ook wel mbv software instellen dat de xenon lampen pas opstarten 3 seconden nadat je het contact aanzet (net zoals bij af-fabriek xenon)

Maakt bij een weigerende lamp niks uit. Ik heb er een vertragingsrelais tussen gezet omdat er eentje niet gelijk mee opstartte. Maakte niks uit.
Ik was dat op een gegeven moment zat en heb de zooi (dure Pilot xenon, dure weerstanden en een aantal relais) er weer uit gerukt. Het hele spul ligt nu stof te verzamelen  :eusa_shifty:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: The Volvoboy op 09-11-2013 20:51:46
Maar die vertraging bij af-fabriek xenon moet toch ergens vandaan komen?  Met can-bus moet dat toch wel in te programmeren zijn?

In een Volvo met af-fabriek xenon zit volgens mij ook een andere CEM unit. Da's niet alleen een relaisbak, maar bevat ook cruciale hardware voor de aansturing van o.a. je koplampen.
De circuits zoals voor de vertraging en communicatie met de lampen 'woont' hier ook.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Hoogte sensor bijvoorbeeld op de achteras.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 11-11-2013 18:55:25
Hoogte sensor bijvoorbeeld op de achteras.


Die idd weer direct gekoppeld zit aan de CEM. Daarom geeft het ook gewoon veel gezeur in 'Nnen van na 2005. In een Classic daarentegen... :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Na 2005 is het erg lastig. 2004 gaat wel