Xenon, Canbus of Warning canceller nodig?

Gestart door Benny03, 17-07-2012 19:08:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Benny03

Beste Forum leden,

Heb ik bij het monteren van Xenon, Canbus of Warningcancellers nodig?
De xenon heeft namelijk maar 35 watt nodig dus ik vroeg mij af of dat wel genoeg is voor de computer om te herkennen dat het licht aanstaat.

Groeten,
Benny

)()()sT

Geen probleem, jouw auto heeft geen canbus.

Benny03

Citaat van: )()()sT op 17-07-2012 19:36:22
Geen probleem, jouw auto heeft geen canbus.

Top! dus als ik de xenon monteer dan gaat het lampje niet branden?

)()()sT

Bij mij in ieder geval niet. In m'n 850 niet, in de V70 ook niet. Beide met 35 Watt 8)

san

Forummers,wil graag de Xenon kit van Stefan overnemen (h7) en die in mijn S60 monteren.Gaat dit werken?
Dit ivm evt foutmelding van de BC. Dimlicht is H7 en grootlicht is HB3. Beide 55w.

Sbv

Citaat van: san op 09-11-2013 16:42:51
Forummers,wil graag de Xenon kit van Stefan overnemen (h7) en die in mijn S60 monteren.Gaat dit werken?
Dit ivm evt foutmelding van de BC. Dimlicht is H7 en grootlicht is HB3. Beide 55w.

Denk dat je S60 wel moeilijk gaat doen. Eventueel kan je een gaatje in een shunt onder dashbord boren.
Bij mijn vader zijn 2004 XC70 heb ik originele units gezet en shunt doorboord

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=254587#254587

san

Komt er op neer dat je bij  een goedkoper setje moet boren...en kans hebt dat het niet optimaal werkt.ivm hitte van weerstand en bij de duurdere nergens last van hebt icm een zgn canceller

Sbv

Citaat van: san op 09-11-2013 18:02:12
Komt er op neer dat je bij  een goedkoper setje moet boren...en kans hebt dat het niet optimaal werkt.ivm hitte van weerstand en bij de duurdere nergens last van hebt icm een zgn canceller

In mijn S60 zaten originele xenon lampen, wel net na aflevering erin gezet. Nieuwe shunt is paar euro

san

Kan dit trouwens wel met de originele koplampen?

J. Hoeksema

#9
Ik denk dat je even moet vragen hoeveel watt de starters of ballasten verbruiken/zijn.
Ikzelf heb 55 watt starters/ballasten in mijn S60 gemonteerd en ik heb geen last van meldingen op de BC.

Offtopic: Heel af en toe start mij rechter lamp niet op en krijg ik direct een melding op de BC, als ik de auto van contact afzet en de wacht tot alle stoom uit het circuit is (controleer ik d.m.v. dat Parrot carkit helemaal uit gaat) werkt de rechterlamp weer na het contact weer aan te zetten.

Ik denk dat het systeem soms een storing leest en het stroomcircuit uitzet naar de rechter koplamp?


Maar m.b.t. tot het oorspronkelijke topic: het kan dus ook zonder melding alleen moet je dan wel 55watt starters/ballasten gebruiken. Ik heb overigens wel bij de dealer even laten regelen dat ik de lampen ook echt uit kan krijgen als de lichtschakelaar op 0 staat. Starten waarbij de Xenonlampen eerst weer onderbroken worden (dus weer uit gaan) vinden de lampen volgens mij niet zo fijn, vandaar.. ::) Ik start de auto dus altijd als de lichtschakelaar op 0 staat en zet de lampen pas aan als de motor loopt.

The Volvoboy

Citaat van: J. Hoeksema op 09-11-2013 18:30:06
Ik heb overigens wel bij de dealer even laten regelen dat ik de lampen ook echt uit kan krijgen als de lichtschakelaar op 0 staat. Starten waarbij de Xenonlampen eerst weer onderbroken worden (dus weer uit gaan) vinden de lampen volgens mij niet zo fijn, vandaar.. ::) Ik start de auto dus altijd als de lichtschakelaar op 0 staat en zet de lampen pas aan als de motor loopt.

Bij een S60 kan de dealer waarschijnlijk ook wel mbv software instellen dat de xenon lampen pas opstarten 3 seconden nadat je het contact aanzet (net zoals bij af-fabriek xenon)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Sbv

Citaat van: The Volvoboy op 09-11-2013 19:16:13
Citaat van: J. Hoeksema op 09-11-2013 18:30:06
Ik heb overigens wel bij de dealer even laten regelen dat ik de lampen ook echt uit kan krijgen als de lichtschakelaar op 0 staat. Starten waarbij de Xenonlampen eerst weer onderbroken worden (dus weer uit gaan) vinden de lampen volgens mij niet zo fijn, vandaar.. ::) Ik start de auto dus altijd als de lichtschakelaar op 0 staat en zet de lampen pas aan als de motor loopt.

Bij een S60 kan de dealer waarschijnlijk ook wel mbv software instellen dat de xenon lampen pas opstarten 3 seconden nadat je het contact aanzet (net zoals bij af-fabriek xenon)

Waarschijnlijk niet, tenminste mij onbekend. schakelaar op 0 en dan lampen uit is wel zo te doen

The Volvoboy

Citaat van: Sbv op 09-11-2013 19:20:11
Citaat van: The Volvoboy op 09-11-2013 19:16:13
Citaat van: J. Hoeksema op 09-11-2013 18:30:06
Ik heb overigens wel bij de dealer even laten regelen dat ik de lampen ook echt uit kan krijgen als de lichtschakelaar op 0 staat. Starten waarbij de Xenonlampen eerst weer onderbroken worden (dus weer uit gaan) vinden de lampen volgens mij niet zo fijn, vandaar.. ::) Ik start de auto dus altijd als de lichtschakelaar op 0 staat en zet de lampen pas aan als de motor loopt.

Bij een S60 kan de dealer waarschijnlijk ook wel mbv software instellen dat de xenon lampen pas opstarten 3 seconden nadat je het contact aanzet (net zoals bij af-fabriek xenon)

Waarschijnlijk niet, tenminste mij onbekend. schakelaar op 0 en dan lampen uit is wel zo te doen

Maar die vertraging bij af-fabriek xenon moet toch ergens vandaan komen?  Met can-bus moet dat toch wel in te programmeren zijn?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

grijzev70tdi

Als het nieuw erin zit wil het niet zeggen dat het achteraf ook kan...
Grolsch, het klinkt al lekkerder

san

Nou,ik zie er toch maar vanaf,op het volvo-forum genoeg gelezen  :eusa_think: