Inhouden 850 estate aut. 1996

Gestart door Seagull, 27-08-2004 22:31:04

Vorige topic - Volgende topic

Seagull

Motor houdt in en heeft te weinig vermogen op benzine.
Lambda waarde veel te hoog, dus mengsel veel te arm.
Lambda sensor is vernieuwd. Brandstoffilter is vernieuwd. Geen vacuumlekkage o.i.d. Storingslampje brandt niet.
Brandstofdruk gemeten, deze is goed.(3 bar)
Wanneer je de brandstof retour slang afsluit zodat de brandstofdruk verhoogt wordt naar +/- 5 bar, loopt de motor mooi rond en is het vermogen ook goed.
Iemand misschien een idee?

thuur

Dus de motor krijgt te weinig benzine ondanks dat de aanvoer in orde is. Te veel lucht dan? Is de gasklep schoon? Blijft de stationairregelaar meedraaien? Inlaatspruitstuk in orde? Luchtmassameter in orde? Carterontluchting is schoon en in orde? Heeft de auto een verhoogd verbruik?

Gr 8)

Seagull

Inlaatspruitstukpakking en gasklephuispakking zijn goed.
Gasklephuis is gereinigd.
Luchtmassameter is in dit geval een MAP sensor, die heb ik ook uitgewisseld, zonder positief resultaat.
Carterventilatie is schoon.
Verbruik is niet te meten zo beroerd loopt hij.

Wat bedoel je met "staionairegelaar blijft meedraaien"?

ed

Ik denk toch dat de brandstofdurk regelaar niet goed meer is. Er is een methode om deze te testen. Iets met de retourslang, wellicht dat iemand anders dit weet.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Seagull

Ik heb de brandstofdrukregelaar getest op de volgende manier:
Drukmeter op de injectiegalerij aangesloten, motor stationair, druk afgelezen: 2.5 bar., vacuumslang naar spruitstuk losgenomen en druk weer afgelezen: +/- 3.2 bar.

Dit zijn waarden volgens de specificaties van autodata.

Oele

Stomme vraag misschien, maar heb je je injectors al gereinigd?

Luchtfilter en uitlaat zijn open neem ik aan?

Labda te hoog maar lampje brand niet??? Zou toch moeten dan he!? Zijn er andere foutcodes? Als ie te arm loopt, zijn je bougies naar de filestijnen? Als bij verhoogde druk van de brandstofrail alles goed is, zou ik toch aan de injectors denken...

Succes!
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Seagull

Neen, ik heb de injectors nog niet gereinigd, ga ik maandag eerst maar eens doen(voor de zekerheid).

Verder zitten er geen foutcodes in.
Uitlaat en l.filter zijn schoon.

Bedankt voor je reactie!

Reitse

Brandstofdrukregelaar kan je testen door het kleine slangetje dat tussen het 3e en 4e luchtinlaatkanaal zit los te trekken. Zet de auto dan op contact (II) en kijk of er benzine uit komt lopen. Zo ja, dan is het membraam kapot en moet je een nieuwe monteren (geen moeilijke klus).

ed

Dat bedoelde ik, bedankt Reitse!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Seagull

Ik had al geantwoord dat ik de branstofdrukregelaar getest heb en dat de drukken goed waren.
Er kwam ook geen brandstof uit de vacuumaansluiting.

Dus ik neem aan dat deze goed is.