Sleutel in het slot of niet

Gestart door Ben, 19-07-2012 19:01:16

Vorige topic - Volgende topic

Ben

Inderdaad.
Qua sloten en zo heb ik niets te vrezen. Allemaal nieuwe deuren en ramen en de sluitingen zijn triple uitgevoerd.
Je hebt echt een sleutel nodig om binnen te komen. En er is eigenlijk altijd wel iemand thuis.

Chris

Ik laat de sleutel nooit in de deur zitten, bij mij zit er veel glas in de voordeur. Het is dus redelijk eenvoudig om het glas in te slaan (enkel glas) en de sleutel om te draaien. De schuif die ik extra heb kun je dan ook zo eraf halen.

Overigens zorg ik altijd wel dat ik de sleutels zo te pakken heb mocht ik in nood het huis uit moeten.

maruska

als ze willen binnenkomen, dan vinden ze bijna altijd wel een manier. het is het beste om de uitweg zo veel mogelijk te beperken. dus sloten op ramen, deur met 3 shoten ipv 1, 2 extra steeksleutels boven en beneden, glasbreukdetectie met alarmsysteem wat ook triggert op sabotage.
sleutel zit er hier wel eens in, als we beide thuiszijn. maar over het algemeen zitten de sleutels in de buurt van mn hoofdkussen.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

NinaPaul

Citaat van: maruska op 20-07-2012 12:17:03
als ze willen binnenkomen, dan vinden ze bijna altijd wel een manier. het is het beste om de uitweg zo veel mogelijk te beperken. dus sloten op ramen, deur met 3 shoten ipv 1, 2 extra steeksleutels boven en beneden, glasbreukdetectie met alarmsysteem wat ook triggert op sabotage.
sleutel zit er hier wel eens in, als we beide thuiszijn. maar over het algemeen zitten de sleutels in de buurt van mn hoofdkussen.

Zodat ze zeker weten naar boven komen om jou, in het beste geval (en niet je kids/vrouw/man), te overtuigen de sleutel toch maar af te geven? Meestal niet alleen en bewapend.

Een deur, televisie, geld, etc. kan je allemaal terug vergaren! Het leven zelf niet.

Ben zelf niet vies van met (gepast) geweld optreden, maar sommige dingen zijn het risico niet waard.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

maruska

daarom staat er ook een titanium hockeystick naast mn bed.. en 1 ding is zeker.. dat is harder dan het menselijk lichaam kan hebben bij een flinke klap.
T-5R

Chris

Citaat van: maruska op 20-07-2012 16:46:51
daarom staat er ook een titanium hockeystick naast mn bed.. en 1 ding is zeker.. dat is harder dan het menselijk lichaam kan hebben bij een flinke klap.

Grote Maglite met grote batterijen :D...

maruska

nah, die ligt in de auto.. das functioneler daar dan een hockeystick
T-5R

Chris

Citaat van: maruska op 20-07-2012 16:48:54
nah, die ligt in de auto.. das functioneler daar dan een hockeystick

In huis ook hoor... hij staat er voor als het licht uit valt ;).

maruska

jij bent toch survival koning ? jij moet geen licht nodig hebben als militair...
T-5R

Henk855

Hockeystick, bed ? ? ? ?
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Chris

Citaat van: maruska op 20-07-2012 16:51:18
jij bent toch survival koning ? jij moet geen licht nodig hebben als militair...

Klopt... maar Ireen kan nogsteeds niet zonder :eusa_wall: ;D. Working on it :evil:.

Overigens zonder gein... die zaklamp leg je makkelijker uit dan die hockeystick denk ik.

maruska

Citaat van: Henk855 op 20-07-2012 16:52:38

Hockeystick, bed ? ? ? ?
gestopt met hobby, maar het is wel een handig stickie voor zelfverdediging..
Overigens was het, toen ik nog speelde, niet echt toegestaan om titanium in je stick te hebben.. menig scheids heb ik moeten overtuigen dat het een afwijkend hout was
T-5R

hendrik75

Citaat van: Chris op 20-07-2012 16:52:50
Citaat van: maruska op 20-07-2012 16:51:18

Klopt... maar Ireen kan nogsteeds niet zonder :eusa_wall: ;D. Working on it :evil:.

Overigens zonder gein... die zaklamp leg je makkelijker uit dan die hockeystick denk ik.

Eens,

als jij iets bewust klaarlegt om evt. een inbreker zijn hersens mee in te slaan, en hij legt het loodje... dan is het "met voorbedachte rade" iemand van het leven beroofd.

een dikke zaklamp lag daar toevallig toch?

Henk855

Bij mij ligt ,,fikkie,, onder aan de trap dus de beneden verdieping is bewaakt en boven kom je niet zonder langs ,,fikkie,, te lopen :eusa_dance:

Leuk filmpje over hoe het ras ,,werkt,,
Prachtig het aanblaffen van de ,,verdachte,, en dan de rust als de ,,baas,, het goed vind maar bij de vlucht gelijk ,,hangen,, Heerlijk  ;D ;D ;D

http://www.youtube.com/watch?v=l8RjnzdFxVw
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Douwe

Sommige cylinders kun je de sleutel weer uitdrukken als deze er recht inzit(kwam ik toevallig achter).Als je glas in de deur hebt zou ik er voor kiezen om de sleutln niet zichtbaar op te bergen, heb je een massieve deur dan zou ik de sleutel er gedraaid in laten zitten.

Maar ik blijk nu wel een angsthaas te zijn hoor, ik heb onze hond los in het huis en een maglite naast het bed in de oplader en ook nog 1 in de keuken.

Het grote voordeel van een hond is dat hij alleen maar hoeft aan te slaan, dan laten ze jouw huis meestal wel met rust.Maar zoals ook al eerder genoemd:"Als ze naar binnen willen komen ze zowiezo binnen".

"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996