271956 koppeling past niet op een B5234T5 motor!?

Gestart door Mr Rens, 19-07-2012 20:33:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mr Rens

Bezig met koppeling te vervangen.

Had een koppeling besteld voor een T5 blok; de 271956. Deze gemonteerd, alles leek goed. Maar na montage vd bak was er niet te ontkoppelen, op geen mogelijkheid. Leek alsof de diafragma veren niet in wilde, ongeacht wat we probeerden. Splines waren goed. Plaat zat goed om.

Nu blijkt dat er een 850R koppeling in zat; de 272218. Deze is smaller aan loopvlak, verder kunnen we geen verschil merken/zien.

Dus als de bliksem een 272218 besteld; morgen ophalen bij de dealer.

Is dit een bekend euvel? Ik dacht dat alle koppelingen uitwisselbaar waren, maar niet dus? Of zien we wellicht iets anders over het hoofd?
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

arjenT5R

is wel een beetje zit de stekker er nog in vraag, maar als je lucht in je koppelings cilinder hebt zitten wil ie ook niet.

Ff checken of ie wel volledig uit drukt dus
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

joebar


arjenT5R

Citaat van: joebar op 19-07-2012 21:45:16
is het druklager er niet afgevallen?

Hihi, nog zo'n zit de stekker er wel in vraag  ;D

Moet je kunnen voelen als je onder de auto ligt/staat door die gaten in de bak.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Mr Rens

Nee zat geen lucht in; getest met 2 man, en ging netjes uit bij bedienen pedaal.

Hebben inmiddels de bak weer gedemonteerd; alles zat nog op zijn plaats dus ook het druklager. Kunnen verder niets vinden. Morgen gaan we een R koppeling proberen
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Mr Rens

inderdaad, heb sterk het idee dat de drukgroep vast zit ofzo. Maar dit kan ik niet testen want heb geen gereedschap om hem op spanning te zetten, of ontspannen hoe je het ook interpreteert.

B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

Jack v

koppelingsplaat er wel goed in? 

Ik denk eerder dat die verkeerd om zit.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Mr Rens

Citaat van: Jack v op 19-07-2012 22:37:21
koppelingsplaat er wel goed in? 

Ik denk eerder dat die verkeerd om zit.

Jep, zat er goed in. Ik dacht dat eerst ook maar was niet het geval
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

Mr Rens

Update; R koppeling 272218 er in. Bak er aan en ontkoppelen als een zonnetje.

Heb ik dan stiekem een M59 bak ofzo!?
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm