HU1205 opgedoken

Gestart door ruud, 28-08-2004 11:37:28

Vorige topic - Volgende topic

ruud

Het is me opgevallen dat de nieuwe Mitsubithi Colt (eerst even verder lezen graag moderatoren voordat jullie overwegen dit bericht te verwijderen.... ;))
voorzien wordt van een wel heel bekend navogatiesysteem.  (zie bijv. de autovisie nr 18 pagina 40) Het betreft hier de "originele VOLVO HU 1205"  voorzien van een aan het interieur aangepast frontje.

Na het verwerken van de teleurstelling dat origineel VOLVO (wederom) niet echt origineel VOLVO blijkt, bedacht ik me de link. De Hu 1205 was van orgine voor de S/V40  die bij NedCar in Born gemaakt werd, waar nu de nieuwe Colt van de band loopt.  Wellicht dat Volvo niet al haar productie netjes heeft opgeruimd, of er is een overeenkomst geweest waarbij zowel Mitsu als Volvo van dit apparaat gebruik mogen maken...whatever....

De meerprijs voor dit apparaat is in ieder geval  € 1658,26 bij de Colt, wellicht is het apparaat los nog iets goedkoper. Door het op te sturen ter reparatie kan het dan voorzien worden van een "origineel" VOLVO frontje en is het een goedkopere manier om een omgekatte versie van de HU1205 te bemachtigen.

Wellicht zijn de dure CD's ook goedkoper te krijgen bij Mitsu.

Ruud

Entuscan

Tja dan is er helemaal niets origineel volvo aan de S/V40 reeks.
Dat was toch ook maar een gerebadgde mitsubishi weetikveel.

Zal wel in samenwerking tussen volvo en mitsu ontwikkeld zijn ten tijde van de x40 reeks.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

thuur

Toen de Volvo-fabriek in Born omgedoopt werd tot NedCar is tegelijk een 'innig' samenwerkingsverband aangegaan tussen Mitsubishi (toen nog onder bestuur van Daimler-Chrysler) en Volvo (ik weet niet of moeder Ford zich hiermee bemoeit heeft, maar ik dacht t niet). Het doel was gezamenlijk een auto te ontwikkelen waarvan 'het overgrote deel' uitwisselbaar was. Als je b.v. naar de kale zijpanelen kijkt, zie je dat hier nauwelijks verschil is zit tussen een 40 en een charisma (wat een naam overigens: als die auto iets mist is het dat wel ;D ). Uiteraard met het hoger doel om kosten te besparen. Ben zelf een aantal malen in de fabriek geweest en als je ziet hoe het daar aan toe gaat.. Geen 40 voor mij. Ik zeg altijd schertsend 'je moet niet opkijken als je een bananenschil in je koplamp terugvindt ;D '.

Ik heb zelf een aantal V40's gereden en ze kunnen mij echt niet overtuigen. Ik vind vooral de afwerking matig, het voelt heel plastig en goedkoop aan. De knopjes van mijn radio zijn nog groter dan die verwarmingsknoppen daarin! Hier zullen de jappen wel de bepalende hand in hebben gehad. Het enige wat overeenkomt is het uiterlijk. Maar raak het niet aan! Ik duwde per ongeluk naast een knop op de middenconsole en toen viel mij op dat ik het hele front zeker 1 cm naar binnen kon drukken (speling). "Kwaliteitje"....

Dit samenwerkingsverband zal zeker nog enige tijd uitwerken en vandaar dat je dit soort 'acties' kunt verwachten. Ik weet zeker dat er nog heel veel meer dingen uitwisselbaar zijn tussen een nieuwe Mits en een Volvo.

En ik beloof dat ik de 50 onbevooroordeeld zal bekijken ;)

Gr 8)

ruud

Nu is het zeker niet mijn bedoeling om hier een discussie te ontketenen over het "Volvo of Mitsu gehalte" van de S/V40 uit Born, enkel de constatering dat de HU 1205 openlijk is opgedoken als Mitsubishi apparaat en de eventuele uitwisselbaarheid voor de HU 1205. That's all!?!?!?
Ik had meer reacties verwacht als: "klopt, maar het is niet, of juist wel uitwisselbaar" of "de prijzen liggen gelijk, hoger of juist lager dan bij Volvo" ipv het "gehakketak" dat ik nu weer mag lezen.

Groet
Ruud