Nieuwe turbo monteren

Gestart door Peth©oni, 28-08-2004 18:47:05

Vorige topic - Volgende topic

ed

Als er carterdruk wordt opgebouwd wordt de dop juist omhoog geduwd. In ernstige gevallen kan deze zelfs gaan zweven op de luchtstroom nie uit de dop komt. In jouw geval niets aan de hand dus.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Peth©oni

Oh ok, ik was in de veronderstelling dat het andersom was, maar ok.... das een hele geruststelling. Verder dus ook niets checken.... bv vlamdover?

Trouwens start ik net de auto gaan beide knopjes "Rec" en "On/Off" van de airco knipperen....  ??? Nog nooit gezien....

ed

Citaat van: Peth©oni op 08-11-2004 14:29:04
Oh ok, ik was in de veronderstelling dat het andersom was, maar ok.... das een hele geruststelling. Verder dus ook niets checken.... bv vlamdover?

Vlamdover zit niet in een turbo! Enige wat kan bvvervuilen is de olieafscheider. Dit alleen doen als je echt problemen hebt,. het is namelijk aardig wat werk om deze te reinigen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

mehn

Trouwens start ik net de auto gaan beide knopjes "Rec" en "On/Off" van de airco knipperen....  ???

Zou ik toch ff de codes uitlezen

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Peth©oni

Citaat van: ed op 08-11-2004 14:45:18

Vlamdover zit niet in een turbo! Enige wat kan bvvervuilen is de olieafscheider. Dit alleen doen als je echt problemen hebt,. het is namelijk aardig wat werk om deze te reinigen.

thanks

Peth©oni

Citaat van: mehn op 08-11-2004 14:47:42
Trouwens start ik net de auto gaan beide knopjes "Rec" en "On/Off" van de airco knipperen....  ???

gaat ik ff doen....

thuur

Citaat van: Peth©oni op 08-11-2004 14:48:52
Citaat van: mehn op 08-11-2004 14:47:42

gaat ik ff doen....

Vaak zijn het de temp.sensortjes achter je handvaten boven de voorstoelen (aan het dak dus). Zijn dan stofnesten geworden waardoor de temp. niet juist geregistreerd kan worden. Doorblazen met perslucht of even eruit halen en deugdelijk schoonmaken.

Gr 8)

Vulk

Mayb een noobvraagje, maar dit zou ik willen weten.
Hoe groot is het verschil in vermogen als je die andere turbo plaatst?

M a r c

Citaat van: Vulk op 13-11-2004 19:45:09
Mayb een noobvraagje, maar dit zou ik willen weten.
Hoe groot is het verschil in vermogen als je die andere turbo plaatst?

Zonder de juiste calibratie bijna nihil. Maar met aangepaste software valt er wel wat te winnen. Maar vaak is het belangrijker dat je het karakter van de motor wat meer kunt sturen. Orienteer je dus eerst wát je wil; wat voor motorkarakter je zoekt en dat kun je dan weer vertalen naar een bepaald type turbo met een bepaalde vuldrukcurve.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

RonnieDuck

Pethconi kun je mij wat meer vertellen over die BOV? om even off topic te gaan. Deze verzorgt toch de tssssss bij het gasloslaten??

Moet ik hiervoor een getunde T-5 hebben of kan het ook op een standaard T-5?

Hoe zit dat verhaal met de gemeten lucht? Wat zijn de voor en tegens en wat kost het (eventuele merken/types en leveranciers)

Wat het geluid is kickeuh!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MVG Ronald, beginnend T-5 rijder.
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Peth©oni

Voordat ik een heel verhaal tik, staat http://www.volvo850forum.com/index.php?board=4;action=display;threadid=1294 hier eigenlijk het hele verhaal wel uitgelegd......
Kan wel een x bij je langs komen en het laten horen hoor.... PB me maar ff met je gegevens, spreken we wel even wat af.

gr JP

Dennis

Even een vraagje tussendoor.Ik stond vandaag op het punt om een 18t (i.p.v. van mijn 16t) aan te schaffen bij de dealer. Krijg ik te horen dat dat maar maximaal 10 pk meer geeft. Deze man heeft mij nu weer aan het twijfelen gemaakt. Ik heb er nu een chip van rica in zitten.Deze zijn toch op 1 bar afgeregeld? Als ik nu die 18t er in zet en vervolgens rica de druk op laat voeren naar 1.2 bar dan moet dit toch meer dan 10 pk winst geven?
Ik hoop dat één van jullie mij van het twijfelen af kan helpen.

martijn.

Hallo,

Ik ben van een 15 g naar een 18t gegaan en ik heb het gevoel of er wel 50 pk bij zijn gekomen ;D.
Natuurlijk zijn er geen 50 pk bij gekomen, maar je hebt meer pk's over een breder toerental.
Dus hij trekt harder van onderuit tot en met de toerental begrenzer.
Hij houdt de druk veel langer vast.
Dus ik raad je aan, koop die 18T. ;D

Misschien wist de verkoper niet dat je je chip ook zou laten aanpassen .

Johann

Citaat van: Dennis op 18-02-2005 22:55:07
Even een vraagje tussendoor.Ik stond vandaag op het punt om een 18t (i.p.v. van mijn 16t) aan te schaffen bij de dealer. Krijg ik te horen dat dat maar maximaal 10 pk meer geeft. Deze man heeft mij nu weer aan het twijfelen gemaakt. Ik heb er nu een chip van rica in zitten.Deze zijn toch op 1 bar afgeregeld? Als ik nu die 18t er in zet en vervolgens rica de druk op laat voeren naar 1.2 bar dan moet dit toch meer dan 10 pk winst geven?
Ik hoop dat één van jullie mij van het twijfelen af kan helpen.

Voor je gechipte auto is 't aaltijd beter om die stap groter te gaan. De 18T is een iets efficientere turbo welke in verhouding dus zijn werk iets rustiger zal doen. Inlaat temps zijn dan ook wat lager. Dat is als je gewoon op 1 bar blijft rijden.

Ik zou in dit geval ALTIJD de 16T door een 18T vervangen. Voor het verschil in aanschaf
prijs hoef je het niet te laten. Verder past het gewoon 1 op 1.

Dennis

Martijn en Johann bedankt voor jullie reactie. Toch maar weer terug om die man van het nut van een 18t t.o.v een 16t uit te leggen. Zijn er toevallig geen vermogens uitdraaien van een 16t voor en 18t na of 15g naar 18t(Martijn)?