Nieuwe turbo monteren

Gestart door Peth©oni, 28-08-2004 18:47:05

Vorige topic - Volgende topic

Peth©oni

Vandaag nieuwe turbo en een andere DP met kat opgehaald, sorry koen maar niet naar de andere kant van het land gereden, hier in de buurt had een sloper deze set liggen.
Het is een 16T geworden met DP + kat dus, die komt zo snel mogelijk in de gele en in de groene komt de "oude" turbo van de gele.

Hier wat platen.....

en

en

baxie

Waar zitten deze 16t's nou precies op gemonteerd? Ik wil ook een iets grotere turbo op mijn t5 maar geen 18 of 19t.

Peth©oni

Precies hetzelfde als jouw 15G, op het uitlaat spruitstuk, alleen als je een 16T of meer wil dan heb je wel een andere DP nodig, 16T en 18T zijn hetzelfde, 19T is weer anders......

s©ub@

hij bedoelt waarschijnlijk op welk type ze gemonteerd zitten pethconi; en geen nood; die andere turbo weet ik nog een hele goede plek voor ;)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Peth©oni

Citaat van: s©ub@ op 28-08-2004 20:04:45
hij bedoelt waarschijnlijk op welk type ze gemonteerd zitten pethconi; en geen nood; die andere turbo weet ik nog een hele goede plek voor ;)

Super Koen, vandaag eigenlijk allemaal geregeld, anders had ik je ff gebeld natuurlijk.... Bedankt voor de moeite ennieweej

baxie

Citaat van: Pethconi op 28-08-2004 19:58:48
Precies hetzelfde als jouw 15G, op het uitlaat spruitstuk, alleen als je een 16T of meer wil dan heb je wel een andere DP nodig, 16T en 18T zijn hetzelfde, 19T is weer anders......

DUH! Dat een turbo op een uitlaatspruitstuk zit da snap ik ook wel!
Ik bedoelde idd; op welke type volvo's werden de 16t toegepast?
16t zal nog wel goed gaan met mijn TME chip maar een 18t of groter denk ik niet.
This wat makkelijker zoeken naar zo'n turbo als ik weer waat ze op gemonteerd zitten...

konniekip

zou je geen charger zoals bij een VW G60 op een volvo kunnen zetten?

Johann

Pethconi proficiat!

Denk er wel even aan dat je niet gelijk voluit gaat met deze turbo daar hij al een tijdje werkloos is geweest.
Rij eerst even een paar dagen half gas, zet desnoods de compressor regelslang rechtstreeks op de wastegate actuator om 'm laag in druk te houden.
Ga je gelijk voluit dan gaat de turbo veel te veel toeren draaien terwijl er misschien nog koelvloeistof etc. in de olie kanalen zit en dan druk je het druk lager er uit en gaat ie nog roken.

Even geduld voor het beste resultaat. ;)

M a r c

Citaat van: baxie op 28-08-2004 21:21:33
Citaat van: Pethconi op 28-08-2004 19:58:48

DUH! Dat een turbo op een uitlaatspruitstuk zit da snap ik ook wel!
Ik bedoelde idd; op welke type volvo's werden de 16t toegepast?
16t zal nog wel goed gaan met mijn TME chip maar een 18t of groter denk ik niet.
This wat makkelijker zoeken naar zo'n turbo als ik weer waat ze op gemonteerd zitten...

Een 16T zat af fabriek op een 850 R handbak en op sommige V70R en T5's, ik meen uit 1997/98 en dan alleen in de automaatversie.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Zippo

Super pethke!!!!
Gefeliciteerd! ;)
En nou blaosen!!! ;D

Zippo

Jeroentjuh

Citaat van: konniekip op 28-08-2004 21:27:39
zou je geen charger zoals bij een VW G60 op een volvo kunnen zetten?

G-Lader uit een G60 :D mooie dingen hè, heb er nog 1 in de kast hier liggen..

Maar denk nie da ut gaat passen op een 850, is nog best groot ding, en je moet steunen op maat laten maken, slangen op maat...

[ img]http://k#t plaatjes ook die hier weer nie kleiner willen[/img]

Peth©oni

Even een update, gisteren de wissel proberen te doen (met beeld)
Maar wat schetst mijn verbazing dat de hoek van de DP voor de 16T anders is dan degene die ik er in had zitten, de DP voor de 15G.....

Weet iemand hier een verklaring voor?
Heb dus ook weer alles terug gezet, en hij rook nog al..... Johann liggen de lagers eruit of zo, hij deed het eerst niet.  ???

Zelf heb ik het idee dat de DP voor de 16T een douw heeft gehad.....

en nog een foto van de 15G..........  :-X

mark20v

Dat is een tegenvaller voor je!

Rook kan idd komen door vesleten lagers in je turbo waardoor hij of de olie verbruikt via de inlaat of de olie via de uitlaat verbrandt. Het kan ook zo zijn dat er in je dp nog olieresten zitten die nu verbranden...

En die scheuren in je turbo zijn idd het begin van het einde.

suc6, is altijd jammer als zoiets tegenzit.
Volvo separates men from the boys  

Peth©oni

ach, het komt allemaal wel weer goed, maar het is even omslachtig.
En ik denk dat ik ook maar naar een andere turbo gaat zoeken... nog 1  ::)
En Dp wellicht ook, maar dat vind ik nog steeds een vreemd verhaal.

Verder hier nog twee platen van hoe wij er met zijn drieen voorstonden...

'k dacht deze kunnen er ook nog wel bij:

johan283

he perthconi,

wat is dat pijpje -ronde ding met opening- aan de intercooler slang boven het groene luchtfilter? In mijn T5R zit dat niet