Eibach of Intrax op achteras v70 ivm laadvermogen..

Gestart door martijn., 21-07-2012 10:33:34

Vorige topic - Volgende topic

martijn.

Heren/dames,

Ik ga volgende week richting Italie.
En natuurlijk moet er een hoop mee.
Ik heb een setje eibach onder de auto zitten, maar heb ook nog een setje intrax liggen.

Welke kunnen het beste meer gewicht hebben zodat de auto niet super gaat doorhangen.

Heb eigenlijk geen zin om mijn nivomats terug te monteren voor die 2 weken.

De veren heb ik zo gewisseld.

alvast bedankt

Johann

V70geRwin

Eibach geeft zeker voor de achterveren een grote verlaging. Zonder ladng ligt je auto dan al erg laag. Zwaar beladen zit je sneller tegen de bump stops aan.

Het zzijn wel erg fijne veren!

BenB

Zou ff snel je nivomats erbij zetten. Kan je je veren gewoon laten zitten. Dempers heb je ook best snel omgewisseld!

Mocht je dat echt niet willen zou ik voor die Intrax veren gaan. Die staan net wat hoger dan die Eibachs.

Gr. Ben

martijn.

Ik heb even getest door een paar collega's (225 kg samen :eusa_shifty:) in de bagageruimte te proppen.

Ik had de eibachs al verhoogd met 2 cm verhogingsringen en het valt mee.
Ook net voor de zekerheid  zo'n kunststofring tussen de veren gedraaid dus zo moet het goed gaan :eusa_pray: :eusa_pray:.

Bedankt voor jullie reacties.

FRANQ

Ik denk dat ik de schokbrekers minstens 2x zo snel wissel dan de veren.
Zelf heb ik de Eibach verlagingsveren, en achter is hij toch al flink laag zonder belading.

Met belading moet ik al snel de schokbrekers wat oppompen (load adjusters) tot een barretje of 4 minimaal.
Nu met vakantie zet ik ze op 6 of 8 bar. Dan staat de auto mooi horizontaal met de kofferbak vol en een zware aanhanger erachter.

Maar het is al opgelost zie ik.
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"