Volvo uit 1995 met odb2 connector - met welke software kan ik het uitlezen?

Gestart door crta23, 21-07-2012 14:02:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

crta23

Ik heb al op de forum gelezen dat dit eigenlijk geen odb2 standaard is, maat odb1 met odb2 connector

als ik nu de obd2 kabel aanschaf, met welke software (pc) kan ik de foutcodes uitlezen Ik heb ook iets over vct2000 gehoord, maar is dat software of aparaat.
Heeft iemand een download link voor de software?
Alvast bedankt

crta23

B.v deze adapter/connector vind ik best handig: http://autowolf.nl/38-obd2-bluetooth-diagnostic-interface.html?gclid=CPngqNjdqrECFc8KtAodgUAAVw

Komt met software voor PC, maar er staat vanaf 1996. Kan ik met dit mijn volvo uit 1995 uitlezen?

Sbv


crta23

Kan de bovenste niet omdat de software het niet kan of omdat ook de adapter niet goed is?

En Wat moet ik dan wel hebben?

Marty__Mouse

Ik gebruik een Bluetooth ELM 327 OBD2 Scanner, kost een paar tientjes op Ebay.
Die lees ik uit met m'n Android smartphone -> Torque Pro..


Werkt prima is alleen universeel, dus je krijgt algemene codes die je zelf moet zien te "vertalen", maar je weet in elk geval in welke richting je het moet zoeken.

En het is vooral een hele goedkope oplossing.. ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Sbv

Citaat van: Marty__Mouse op 23-07-2012 13:33:55
Ik gebruik een Bluetooth ELM 327 OBD2 Scanner, kost een paar tientjes op Ebay.
Die lees ik uit met m'n Android smartphone -> Torque Pro..


Werkt prima is alleen universeel, dus je krijgt algemene codes die je zelf moet zien te "vertalen", maar je weet in elk geval in welke richting je het moet zoeken.

En het is vooral een hele goedkope oplossing.. ;)
Jij hebt een modeljaar 99(toch ?), dat is net even wat anders

lebowski

Ik heb ook een '96 met obd2 en zo'n VAGCOM kabel gekocht. Kreeg het niet aan de praat. Uiteindelijk de kabel gesloopt en de connector hergebruikt. Zitten nu 3 drukknopjes en 3 ledjes op en kan ECC, CC en ECU uitlezen dmv knippercodes. Je hebt geen laptop nodig en het past in het dashboardkastje!

Nu nog zoeken hoe ik het servicelampje van een '96 kan resetten...

razorx

Met een VAG-KKL kabeltje en VOL-FCR kan je een aantal computers behalve die van de motor uitlezen. Resetten van service lampje gaat wel.
Met brick-diag als software en een extra schakelaartje (staat hier op het forum toegelicht) kan je met die VAG-KKL kabel ook de ECU uitlezen.

Vraag mij echter niet om een kopie van de software. ;)

Marty__Mouse

Citaat van: Sbv op 23-07-2012 13:55:51
Citaat van: Marty__Mouse op 23-07-2012 13:33:55
Ik gebruik een Bluetooth ELM 327 OBD2 Scanner, kost een paar tientjes op Ebay.
Die lees ik uit met m'n Android smartphone -> Torque Pro..


Werkt prima is alleen universeel, dus je krijgt algemene codes die je zelf moet zien te "vertalen", maar je weet in elk geval in welke richting je het moet zoeken.

En het is vooral een hele goedkope oplossing.. ;)
Jij hebt een modeljaar 99(toch ?), dat is net even wat anders


Ahh.. OK... Omdat TS aangaf dat hij wel een ODB2 aansluiting heeft..? Maargoed Razorx heeft een nog veel betere oplossing ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..


Azirafl


Broabander

Weet je wel zeker dat je OBD2 hebt? Dat even voorop. Want wat je op het forum kan vinden over 'OBD1.5' is voor later dan jouw jaar, of ik moet het mis hebben. De mijne heeft links voorin als je voor de auto staat, vlak naast de ruitenwisservloeistof 2 kleine kastjes zitten met een dekseltje, een A en een B staat op t kastje.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

haasje

obd 1 = -my96
obd 1,5 = my96-my98
obd 2 = my99-

obd 1 is het knipperkastje tegen je computerkast onder je motorkap
obd 1,5 zit onder je muntenbakje (of bij een x70 onder de armsteun) is de dezelfde connector als een obd 2, echter voldoet het protocol niet aan de obd 2
obd 2 is in gebruik vanaf de canbus auto's, volgens mij vanaf my 99

Superskunkie

Citaat van: lebowski op 23-07-2012 14:22:37
Ik heb ook een '96 met obd2 en zo'n VAGCOM kabel gekocht. Kreeg het niet aan de praat. Uiteindelijk de kabel gesloopt en de connector hergebruikt. Zitten nu 3 drukknopjes en 3 ledjes op en kan ECC, CC en ECU uitlezen dmv knippercodes. Je hebt geen laptop nodig en het past in het dashboardkastje!

Nu nog zoeken hoe ik het servicelampje van een '96 kan resetten...

Hier op de sloop is gemakkelijk aan zo'n kastje te komen van zo'n OBD1 onder de motorkap.
Zou het dan ook mogelijk zijn dat kastje met draadboom weg te knippen en die aan te sluiten op een OBD 1,5 stekker.
Dan plug je dat kastje wat normaal t/m '95 onder de motorkap zit gewoon met zo'n obd 1,5 (2) stekker onder je muntbak.
Snap je wat ik bedoel?
Tonnie