Kabelboom van gloeispiralen

Gestart door riscybeertje, 21-07-2012 15:27:45

Vorige topic - Volgende topic

riscybeertje

Hallo

Ik heb een vraag over de kabelboom die de gloeispiralen voorziet van de nodige spanning.
Ik heb hem vanmorgen laten uitlezen en bleek dat er op 1 gloeispiraal een te lage spanning zit. verder kon men niets zeggen.
Dit heb ik gedaan omdat de auto slecht start smorgens Ik dacht van nou dan ga de gloeispiralen maar een keertje vervangen en heb dit dus de dag ervoor gedaan. Nu start hij nog steeds slecht en daarom de auto laten uitlezen. dit met bovenstaand resultaat. Nu zag ik al wel met het vervangen van de gloeispiralen dat de kabel bloot lag tussen de 2 meest rechtse spiralen dit afgetaped maar nu nog steeds wel een lage spanning. Mijn vraag is nu kan ik de kabelboom net vor de 1ste gloeispiraal van links door knippen en dan zelf een nieuw stuk kabel maken? De garage vertelde mij dat je anders een hele nieuwe motorkabelboom zou moeten plaatsen.

Ewout Schalkwijk

Die kabelboom is nog wel bij VAG verkrijgbaar, maar (hier) kan de lokale Volvo dealer hem niet meer leveren. Als je voldoende dikke kabel neemt dan kan het wel. Geen idee hoe je de koppeling met de gloeiplug moet maken.

Ewøut

Edit: woordje Volvo toegevoegd
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

riscybeertje

De koppeling maak ik dan van
kabelschoentjes (rond)
Hier hebben wij ook een VAG dealer daar eens navragen.

Gr En thanks Peter

wietseschuiling

:)

Bij deze temperaturen ben je geen gloeiers nodig bij de TDI.
moeten zo starten zo niet laat je pompafstelling maar eens controleren, of
een nieuw brandstof filter kan ook helpen. [vocht]
beneden de 5 graden werkt het gloeien, ik gloei nooit met mijn TDI.

Gr Wietse :)
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

riscybeertje

Nu 2 dagen nergens last van Ga zo ie zo deze week een keer naar Urk voor de timing af te stellen kijken wat daar uit komt

fpede

Citaat van: wietseschuiling op 23-07-2012 17:10:17
:)

Bij deze temperaturen ben je geen gloeiers nodig bij de TDI.
moeten zo starten zo niet laat je pompafstelling maar eens controleren, of
een nieuw brandstof filter kan ook helpen. [vocht]
beneden de 5 graden werkt het gloeien, ik gloei nooit met mijn TDI.

Gr Wietse :)

volgens mij worden de gloeistiften zowieso altijd gebruikt bij een koude motor,... of je dan wel of niet moet voorgloeien hangt van de temperatuur af,... dus onder de 5°

MVeldhuis

Geen idee of het bij onze wagens ook zo is maar vag heeft bij veel wagens het gloeien gekoppeld aan de deurschakelaar.
Dus je doet de deur open en hij begint al met gloeien, even later zet je hem op contact en start je meteen en denk je: hah wat een topwagen, ik hoef lekker niet te gloeien zoals al die andere stakkers.

ZC3rr0r

Citaat van: MVeldhuis op 23-07-2012 19:16:34
Geen idee of het bij onze wagens ook zo is maar vag heeft bij veel wagens het gloeien gekoppeld aan de deurschakelaar.
Dus je doet de deur open en hij begint al met gloeien, even later zet je hem op contact en start je meteen en denk je: hah wat een topwagen, ik hoef lekker niet te gloeien zoals al die andere stakkers.

Dat zou wel een serieus geniale vinding zijn als dat idd het geval is...
Kan iemand dit bevestigen?

fpede

Dacht ooit eens gehoord te hebben dat dat bij een v70 zo is,.. Bij een 850 in ieder geval niet...

grijzev70tdi

Citaat van: MVeldhuis op 23-07-2012 19:16:34

Heb het ook wel eens gehoort, maar weet niet wat voor een auto of het was
Grolsch, het klinkt al lekkerder