Grootse ergernissen...!

Gestart door Auk, 21-07-2012 22:53:18

Vorige topic - Volgende topic

joebar

Citaat van: NinaPaul op 21-07-2012 23:05:17
Is toch je eigen schuld? Ga jij nu de mensen de schuld geven die enkel hun werk (goed) doen?   :eusa_think:

Ben het met je eens dat die boetes niet mis zijn en niet in verhouding, van jouw situatie uitgaande.
Maar gewoon op tijd je zaken regelen had alles voorkomen.

Deze week....
Broer van mijn vriendin wordt klemgereden, en zonder enige vorm van uitleg meegenomen en vastgezet in de koepel in arnhem, in de bovenste ring...dus bij de zware criminelen...
Mag een telefoontje plegen, en belt zijn vader.....

Na lang telefoneren het volgende....

Heeft 12 jaar geleden een taakstraf gehad, en die was niet uitgevoerd volgens het PV
alles proberen na te kijken, bureau wat de taakstraffen handled, vernietigd na 7 jaar de gegevens...
Gewoon door administratief geklooi, komt hij dus vast te zitten, en moet daardoor zijn werk verzuimen, en aan zijn baas vertellen dat hij vastzit....net 3 maanden een vast contract.....

zal al het geouwehoer , advokaatkosten en dergelijke besparen hier....maar dat zijn dus die mensen die hun werk zo goed doen...klungels zijn het..die niet nadenken

NinaPaul

Dat kan hij makkelijk bewijzen dat het wel zo is, wanneer hij de papieren zelf heeft bijgehouden (vangnet).
Jij noemt nu 1 ding op alle miljoenen die er spelen, er gaat overal wel eens iets fout.

Vervelend dat het net bij iemand gebeurt die je kent.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

peteRRR

Citaat van: Turbobiker op 22-07-2012 11:29:08
Citaat van: peteRRR op 22-07-2012 08:04:16
Natuurlijk is het ergens wel goed dat er controle wordt uitgeoefend op alle systemen,....maar om dan als hoofd kracht de alles oplossende euro te gebruiken.
Ze zouden bv ook eens een belletje,brief,mail kunnen doen een week nadat de datum is verstreken en de persoon een attentie geven dat de tijd is verstreken
over het dergelijke onderwerp,.....zo voorkom je ook ergens een hoop verdriet voor de onschuldige of de vergeetachtige,maar nee het is de euro les die voorop staat.

En ja de regels moeten uitgevoerd worden in opdracht en niemand treft blaam,....dus ook als je in opdracht van de generaal en ander in de oorlog omlegd ben je in vrijspraak. :eusa_think:
Nee het is korte termijn denken met een eenzijdig voordeel,....het systeem is verrot en daar mag men zich aan ergeren,...ook al brengt dat geen zoden aan de dijk.

Groet.

Nu gaat de discussie politiek worden... Willen WE geen kleinere overheid? Hoeveel man het je nodig om iedereen te gaan bellen die een dag te laat is? Eigen verantwoordelijkheid, dat is wat WE willen. Tja, dan moet je het gewoon omdraaien, eigen verantwoordelijkheid niet genomen ---> dikke boete. Klaar. Lullig, maar niemand behalve jezelf verwijtbaar.

Citaat van: peteRRR op 22-07-2012 08:04:16
...het systeem is verrot...

Zo, harde uitspraak... . Extreem kort door de bocht.

Het systeem is hooguit over gereguleerd als je er last van hebt. Maar het werkt precies zoals WE het willen. Verrot is het in Bulgarije. Daar moet je connecties of geld (omkopen) hebben om iets te regelen. Dat is verrot.

Hier willen we dat de buurman evenveel belasting als jij zelf betaalt. En daarvoor hebben we eerlijke regels. En door koppeling van bestanden wordt ook gezorgd dat de buurman meer en meer evenveel belasting betaalt!

Het feit blijf wel dat alles ( systemen ) worden op gedreven,het lijkt wel alsof er geen eind aan zit in het duurder maken van dit,zus en zo en dat wordt als de oplossing gezien
van het probleem in het nu,echter ben ik van mening dat zo,n systeem niet nog eens honderd jaar mee gaat en dat het korte termijn denken is.
De politieke regels worden aan de mensen opgelegd en ik vraag me wel eens af hoe lang is de mens in staat is dit te blijven volgen.
De laatste honderd jaar is het gewoon enorm aan het versnellen op de wereld als een pijl uit de boog met onnoemelijk veel systemen,regels,vernieuwingen,technologie,populatie enz.
Het mag wat mij betreft wel iets simpeler allemaal. :D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

NinaPaul

CiteerDe politieke regels worden aan de mensen opgelegd en ik vraag me wel eens af hoe lang is de mens in staat is dit te blijven volgen.

En die mensen worden verkozen, etc. etc. uiteindelijk zijn we allemaal verantwoordelijk hiervoor.
Maar wil je er wat aan doen, ga de politiek in.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

peteRRR

Citaat van: NinaPaul op 22-07-2012 22:37:29
CiteerDe politieke regels worden aan de mensen opgelegd en ik vraag me wel eens af hoe lang is de mens in staat is dit te blijven volgen.

En die mensen worden verkozen, etc. etc. uiteindelijk zijn we allemaal verantwoordelijk hiervoor.

Daar zal ik niet happy van worden,..kan ik dit zo zeggen.
Politiek is niet mijn ding. ;)

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Marc O.

Ik heb niet de indruk dat een individuele stemmer verantwoordelijk is voor politieke beslissingen. Zélfs als de partij waarop je hebt gestemd in de regering komt, is de kans verschrikkelijk groot dat je wordt opgezadeld cq. te maken krijgt met besluiten waar je zelf niet achter staat.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Piet

Waarom denk je dat we in een nodeloos uit de hand aan het lopen crisis zitten nu.
Korte termijn politiek, behalen van snelle successen zowel in het bankwezen als in de politiek zijn daar ontegezeggelijk mede oorzaak van.

Waarom voelen mensen zich steeds meer in hun vrijheid beperkt? O.a. door via (te vaak onzinnige) regelgeving alles te willen regelen, veel te vaak meer door populisme dan door rationeel denken ingegeven. Of ingegeven door denken wat verstrikt is geraakt in de nauwe steegjes van een of andere ideologie, waarbij de werkelijkheid vaak volledig uit het oog verloren wordt.
Waarbij die regelgeving ook nog eens om de paar jaar veranderd, weer verdwijnt omdat die onhoudbaar bleek of rustig 180 graden draait afhankelijk van welke doorgedraaide ideologie dan weer is boven komen drijven. Nee rationalisme is tegenwoordig in het door de snelle populistische media beheerste politieke landschap ver te zoeken. En het frustrerende is dat je daar als rationeel denkende kiezer geen invloed op hebt.  Neen, ik voel mij als kiezer absoluut niet verantwoordelijk  voor het geklungel van onze politici.