Grootse ergernissen...!

Gestart door Auk, 21-07-2012 22:53:18

Vorige topic - Volgende topic

Auk

Zucht, waarom krijg ik steeds meer de neiging om Nederland te verlaten? Pensioenen 7% omlaag, belastingen over dit, belastingen over zus bla bla bla... stop maar... 't zit nu al tot hier! :eusa_hand:

Krijg ik een jaartje geleden ongeveer een brief op de mat van het Centraal Justitieel Incasso Bureau: €380,- boete: "Uw voertuig was ten tijde van de controle niet correct verzekerd." Owja, en €6,- administratiekosten, nog zoiets! :eusa_sick:

Waarom...?
Daar ik een aantal auto's op mijn naam heb staan heb ik natuurlijk ook te maken met het o zo bekende schorsen. Een van mijn Volvo's staat volledig uit elkaar in de schuur, al sinds 2007 is de auto niet meer APK gekeurd en verzekerd omdat het ding überhaupt niet meer te gebruiken is... en het eigenlijk een project is zonder einde. Soort, "HELP! Mijn man is een klussen" idee... (ja, frappant dat ik mezelf daar nu mee associeer.. :eusa_doh: )

Enfin, nu kon ik me herinneren dat de schorsing van die desbetreffende auto af liep in de periode dat ik op vakantie was met vriendin-lief en ik het eerlijk gezegd gewoonweg vergeten was de schorsing te verlengen. Met de mooie toevoeging dat er tussen afloop en opnieuw schorsen slechts 28 uur zat! Dus simpelweg een administratieve nalatigheid mijnerzijds... geef ik toe! :eusa_whistle:

Eerder dat jaar bleek ik met mijn 480 GT, waar ik serieus nooit in rij, twee en een halve maand te laat te zijn met de APK: BAM! Logisch, CJIB €126,-

Ik netjes een bezwaarschrift ingediend met bovenstaand verhaal, daarbij verteld dat de bekeuringen totaal niet in verhouding staan tot elkaar! Het wordt kennelijk minder zwaar gezien om met een auto die geen APK heeft te rijden dan eventjes de schorsing iets te laat te verlengen (met daarbij in het bezwaarschrift een volledige documentatie van die auto incluis foto's en dergelijke).

Krijg ik van onze lieve vrienden van het CJIB heel netjes bericht terug met een accept giro: Betaald u het bedrag van €386,- binnen aangegeven termijn bla bla bla :eusa_eh:

Wat een ONZIN! Zijn ze daar nou serieus te lui om even serieus te gaan zitten en er achter te komen dat het ook klinkklare onzin is wat ze qua boetes rond sturen?!

Verdorie! Gaat m'n nieuwe R stuurwiel, iPad, paar tanken benzine, setje schoenen, paar doosjes wijn, deel van de huur... noem maar op :eusa_wall:

Ben zo langzamerhand klaar met al dat gerotzooi hier in Nederland, want het wordt er nou niet echt heel veel leuker op iedere keer...

Grr! Sorry, moest het eventjes van me afschrijven...
Auke
Volvo. for life

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ludo

Citaat van: Auk op 21-07-2012 22:53:18
Zucht, waarom krijg ik steeds meer de neiging om Nederland te verlaten?

Omdat je denkt dat elders het gras groener is?. 

NinaPaul

Is toch je eigen schuld? Ga jij nu de mensen de schuld geven die enkel hun werk (goed) doen?   :eusa_think:

Ben het met je eens dat die boetes niet mis zijn en niet in verhouding, van jouw situatie uitgaande.
Maar gewoon op tijd je zaken regelen had alles voorkomen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Auk

Citaat van: NinaPaul op 21-07-2012 23:05:17
Is toch je eigen schuld? Ga jij nu de mensen de schuld geven die enkel hun werk (goed) doen?   :eusa_think:
...

Citaat van: Auk op 21-07-2012 22:53:18
...
Dus simpelweg een administratieve nalatigheid mijnerzijds... geef ik toe! :eusa_whistle:
...

Geef geen ander de schuld. De irritatie is echter dat het allemaal zo krom is en dat ze het niet eens fatsoenlijk oppakken. :eusa_snooty:
Auke
Volvo. for life

NinaPaul

Omdat deze mensen geen "speelruimte" hebben, ze mogen enkel de regels volgen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Hans Duiven

Citaat van: NinaPaul op 22-07-2012 00:05:47
Omdat deze mensen geen "speelruimte" hebben, ze mogen enkel de regels volgen.

En daar heb je nu de essentie te pakken: Beleid.

Hans

Thijs T5

Ik je frustartie eigenlijk wel.

Zijn zoveel dingen in Nederland waaraan je je kan irriteren. Regeltjes regeltjes regeltjes.

Alles wordt duurder, enz enz enz. De vraag ik waar is het gras dan echt groener en wil je die stap dan ook echt zetten.

Duitsland Belgie Frankrijk blijf je met die regels hangen. Spanje en Portugal worden al heel wat meer flexibel. En niet te vergeten het klimaat is er ietsje beter.

(en een bijkomend voordeel voor mij als zeevarende omdat ik meer als 180 dagen per jaar vaar hoef ik geen inkomstenbelasting meer te betalen. Dit is binnen europa in Spanje Italie Engeland en Portugal mogelijk)

Maar dan moet je wel de ballen hebben te vertrekken.

Een goede kennis van mij die kapitein is woont in de Philippijnen. Hoewel zijn salaris in Nederland al ruim boven modaal valt kun je in Azie leven als een koning. "met iemand die zorgt dat je grasveldje heel erg groen is" :)

En jah die bekeuringen. Ik heb ooit eens 700 euro betaald omdat ik droog hout uit het bos had meegenomen voor een feestje...
Leer ik ervan ? Nee doe het nog steeds :) :) maar nu iets voorzichter dat wel.

Mijn advies is om je administratie toch ietsje beter bij te houden. En als je het echt beu bent hier ook gewoon te gaan en niet vijf jaar lopen pieken zal ik het nu wel of niet doen.

Geniet je leeft maar een keer.

Groet Thijs

rpakuypers

Ik kocht vorig jaar na een tip van JGVDV een 850 op LPG omdat ik door de scheiding mijn benzine 850 niet meer kon rijden vanwege de kosten. Na 3 maanden rijden kwam de keuring eraan en omdat deze te kostbaar was voor een auto met bijna 550.000 km heb ik hem uit de verzekering gehaald en direct een brief naar de RDW voor sloop in eigen beheer. De verzekering ging meteen over naar de (toen nog) benzine 850 en omdat de APK verlopen was heb ik direct een afspraak gemaakt.

Kreeg ik na verloop van tijd 2 maal post van het CJIB :

een boete van 498 euro voor het in bezit hebben van een niet verzekerde auto (sinds de schorsing al geparkeerd en deels gedemonteerd op de eigen oprit) en 109 euro boete voor het rijden in een auto zonder APK. Aanvechten heeft geen zin gehad want ze vinden dat ze in het gelijk staan dus dokken. Natuurlijk heeft het op de som van om en nabij de 15.000 euro die me de scheiding gekost heeft niet de meeste invloed gehad, maar het feit dat ik altijd alles netjes meldt en nooit en te nimmer de wet bewust overtreedt, vind ik het wel kl*te natuurlijk. Het druist in ieder geval tegen mijn rechtsgevoel in ........  :-X

De boete van 109 euro is inmiddels met 300% verhoogd en intussen via de wet Mulder alsnog betaald omdat ik sinds januari 90% van de weekenden heen en weer Maastricht rij om mijn terminale moeder te bezoeken en ik de pecunia maar één keer kan uitgeven.

Groet,
Roger

Vulk

Ergens is het wel goed dat er gecontroleerd wordt of auto's al dan niet verzekerd zijn. Dat wordt bij ons enkel gecontroleerd als je per toeval eens staande wordt gehouden.

Op de keuring kijkt men zelfs niet naar de verzekering.

rpakuypers

Citaat van: Vulk op 22-07-2012 07:09:46
Ergens is het wel goed dat er gecontroleerd wordt of auto's al dan niet verzekerd zijn. Dat wordt bij ons enkel gecontroleerd als je per toeval eens staande wordt gehouden.

Op de keuring kijkt men zelfs niet naar de verzekering.

Helemaal mee eens, maar als er zo'n boete volgt voor het 4 dagen niet verzekerd hebben van een wagen waarbij ik met een copie van de brief naar de RDW aantoonbaar heb gemaakt dat de schorsing op handen is en de wagen sinds het moment van aanvraag niet meer van de oprit is geweest dan is dat wel zuur. Ik denk dat eenieder wel mensen kent die maanden of zelfs jaren zonder verzekering of APK hebben rondgereden ...........

Groet,
Roger

peteRRR

Natuurlijk is het ergens wel goed dat er controle wordt uitgeoefend op alle systemen,....maar om dan als hoofd kracht de alles oplossende euro te gebruiken.
Ze zouden bv ook eens een belletje,brief,mail kunnen doen een week nadat de datum is verstreken en de persoon een attentie geven dat de tijd is verstreken
over het dergelijke onderwerp,.....zo voorkom je ook ergens een hoop verdriet voor de onschuldige of de vergeetachtige,maar nee het is de euro les die voorop staat.

En ja de regels moeten uitgevoerd worden in opdracht en niemand treft blaam,....dus ook als je in opdracht van de generaal en ander in de oorlog omlegd ben je in vrijspraak. :eusa_think:
Nee het is korte termijn denken met een eenzijdig voordeel,....het systeem is verrot en daar mag men zich aan ergeren,...ook al brengt dat geen zoden aan de dijk.

Groet.

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

NinaPaul

Citaat van: peteRRR op 22-07-2012 08:04:16
Natuurlijk is het ergens wel goed dat er controle wordt uitgeoefend op alle systemen,....maar om dan als hoofd kracht de alles oplossende euro te gebruiken.
Ze zouden bv ook eens een belletje,brief,mail kunnen doen een week nadat de datum is verstreken en de persoon een attentie geven dat de tijd is verstreken
over het dergelijke onderwerp,.....zo voorkom je ook ergens een hoop verdriet voor de onschuldige of de vergeetachtige,maar nee het is de euro les die voorop staat.

En ja de regels moeten uitgevoerd worden in opdracht en niemand treft blaam,....dus ook als je in opdracht van de generaal en ander in de oorlog omlegd ben je in vrijspraak. :eusa_think:
Nee het is korte termijn denken met een eenzijdig voordeel,....het systeem is verrot en daar mag men zich aan ergeren,...ook al brengt dat geen zoden aan de dijk.

Groet.
Dan krijg je enkel hetzelfde verhaal met "Maar ik heb die brief nooit gehad (om welke reden dan ook)" ervoor!

CiteerAanvechten heeft geen zin gehad want ze vinden dat ze in het gelijk staan dus dokken.
Wanneer jij kan aantonen dat je de waarheid spreekt heeft het wel degelijk nu om het aan te vechten.
Je zal het wel eerst moeten betalen, maar wanneer je in het gelijk wordt gesteld door de rechter krijg je netjes je centjes terug. (woon je in België, dan kan je ook de wettelijke rente terug vragen) Ik vind het vreemd dat mensen hier "niets" aan willen doen, omdat ze denken dat het niet uit maakt. Maar voor een snelheidsovertreding waar ze daadwerkelijk schuldig aan zijn alles proberen om er onderuit te komen  :eusa_think:

-Gottfried Leibniz

Turbobiker

Citaat van: Thijs T5 op 22-07-2012 02:36:59
Een goede kennis van mij die kapitein is woont in de Philippijnen. Hoewel zijn salaris in Nederland al ruim boven modaal valt kun je in Azie leven als een koning. "met iemand die zorgt dat je grasveldje heel erg groen is" :)

Tja, is dat de oplossing? Als je zo een baan hebt, kan het een oplossing zijn. Maar als je gewoon een 'kantoor' baan (productie, noem maar op) hebt, dan is echt verkassen al heel lastig. Dan moet je een baan in het buitenland vinden. De taal spreken. Nieuwe vrienden maken. De gewoontes aanleren... .

Want even bij vrienden op bezoek is er niet bij. Ook simpele dingen die je nu doet gaan heel anders. Even de stad in bijvoorbeeld. Is dat er nog wel bij? En als je dan wel met de overheid/regeltjes te maken krijgt, loopt het dan opeens nog wel soepel? Meestal niet. En dan begint het pas echt frustrerend te worden. Nee, zo groen is het gras meestal niet op andere plekken. Tegenover bepaalde voordelen staan ook weer veel nadelen. En die nadelen ontdek je meestal pas later... .

On topic: inderdaad lullig dat ze niet minstens met een reactie op je brief komen.

Maar dat is inderdaad het gevolg van dat WE willen dat mensen die de regels omzeilen/de dans ontspringen ook aangepakt worden. Ze zullen dat van tientallen, misschien wel honderden louche personen soortgelijke 'zielige' brieven krijgen, het ene excuus nog beter dan het andere. Dan gaan ze zich er niet veel meer van aantrekken.
De Tussenpaus

Turbobiker

Groet.

Nu gaat de discussie politiek worden... Willen WE geen kleinere overheid? Hoeveel man het je nodig om iedereen te gaan bellen die een dag te laat is? Eigen verantwoordelijkheid, dat is wat WE willen. Tja, dan moet je het gewoon omdraaien, eigen verantwoordelijkheid niet genomen ---> dikke boete. Klaar. Lullig, maar niemand behalve jezelf verwijtbaar.

...het systeem is verrot...

Zo, harde uitspraak... . Extreem kort door de bocht.

Het systeem is hooguit over gereguleerd als je er last van hebt. Maar het werkt precies zoals WE het willen. Verrot is het in Bulgarije. Daar moet je connecties of geld (omkopen) hebben om iets te regelen. Dat is verrot.

Hier willen we dat de buurman evenveel belasting als jij zelf betaalt. En daarvoor hebben we eerlijke regels. En door koppeling van bestanden wordt ook gezorgd dat de buurman meer en meer evenveel belasting betaalt!
De Tussenpaus