traag terugvallen toeren

Gestart door Cele, 19-07-2012 15:47:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cele

Mijn 20v 850 (96) op gas (g3 verdamper) heeft een nieuwe koppeling gekregen,
en rijdt weer een stuk beter. Het vliegwiel wil nog niet helemaal wennen
aan zijn nieuwe maatje (trillen), maar hoop dat dat inloopt.

Nu het volgende: bij hoge(re) toeren valt de motor ineens een stuk langzamer terug (in toeren).
Stevig doortrekken leidt tot voor mijn gevoel een beetje hangen in de toeren. Hij blijft geen hele seconden hangen, valt wel terug, maar traag(er) dan voorheen. Bij stoppen valt het laatste stukje weer sneller terug.

Verbruik is gelijk gebleven (voor zover ik dat zeker kan weten, pas 1 tank gedaan sinds vervangen koppeling).
Onlangs gasklephuis + cis-klep gereinigd.
vacuumcheck vorige maand (-->ok).
geen storingen (lambda).

Wat kan dit zijn? Kan ik iets doen om te diagnosticeren?

Kan het gewoon logisch gevolg van nieuwe koppeling zijn?






Jack v

dat trillen is sowiezo niet goed. Vliegwiel niet krom?

mogelijk dat de koppeling een beetje blijft pakken ivm het traag terugvallen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Cele

Citaat van: Jack v op 19-07-2012 17:12:58
dat trillen is sowiezo niet goed. Vliegwiel niet krom?

mogelijk dat de koppeling een beetje blijft pakken ivm het traag terugvallen.

Daar ben ik wel een beetje bang voor, maar ga er een beetje vanuit dat Dennis (forum) dat gecheckt heeft? Of kun je dat niet checken? Zie de bui al hangen, nu ook nog een vliegwiel vervangen....

Kan ik wel wel gewoon mee rijden? Moet er mee op vakantie....

Spin!

Mijn Gasbak daalt ook wat trager in de toeren. Op benzine doet hij het wel normaal. Afstelling?

www.vm-parts.nl

jacques1967

Bij gasauto,s met verdamperinstallatie kan dit idd voorkomen. Ik weet niet wat voor merk/type installatie erin zit maar ik zou eens kijken naar het stappenmotortje vd gasinstallatie en deze van binnen reinigen. Ook is het goed mogelijk dat de gasdruk aan de hoge kant is. Zelf los ik dit op door een hulpstukje te monteren in de slang vanaf de verdamper naar de gasring voor de gasklep, echter wel na het stappenmotortje. Dit hulpstukje is een soort van simpele gasafsteller en je kunt hiermee de hoeveelheid gas en de druk iets knijpen. Dan zakt het toerental ook sneller terug. Maar pas hiermee op , want bij teveel knijpen van het gastoevoer zou het mengsel te arm kunnen worden met alle gevolgen vandien. Dus niet teveel knijpen.