Even voorstellen: 1999 C70 cabrio

Gestart door veneficus, 29-07-2012 13:15:57

Vorige topic - Volgende topic

veneficus

Goedemiddag! Even voorstellen: Stephan, 28, Groningen :)

Ik heb nu iets meer dan twee jaar geleden mijn Peugeot 107 ingeruild voor de C70:

http://www.flickr.com/photos/stephantamminga/4492614345/

Intussen zijn de velgen vervangen, omdat de vorige eigenaar ze onherstelbaar krom gereden had :(

http://www.flickr.com/photos/stephantamminga/5631992854/

Ik had besloten dit jaar te gaan leren hoe ik 'm moet onderhouden, maar nu gingen er wat eerder dingen kapot dan gepland, en nu moet ik wel. Op aanraden heb ik me hier ook maar aangemeld, omdat het toch dezelfde familie is. Ik zal zo meteen mijn eerste probleem maar eens posten ;)

Maar even een samenvatting:

Bij aankoop stond er zo'n 110.000 op de teller, nu zo'n 145.000 . Ik gebruik hem het hele jaar door, ook voor woon-werk, dus dat tikt wel aardig aan. Hij is (was) verder in prima staat, weinig te klagen :) Hij was al een jaar of twee geimporteerd toen ik 'm kocht, oorspronkelijk Italiaans. De auto is bij import ook getuned. Het is een 2.0T, die van 163 pk naar ~228 pk is gebracht (koppel van 230 Nm naar 360 Nm).

Tot nu toe laten repareren:

- lambda-sensor vervangen

Zelf gerepareerd:

- achterruitverwarming (gebroken kabel)
- verschillende interieurverlichtingen
- koelvloeistofleiding vervangen
- afdekplaat onder stuur

To do:

- cabrio dak mechanisme (post volgt later)
- distributieriem (volgens sticker is die nog geen 3 jaar oud, maar de garage vond 'm er relatief slecht uitzien. Dit wil ik voor het einde van het jaar zelf doen)
- stoel schuifmechanisme (passagier is handmatig, hendel aan zijkant ontgrendelt de schuifstand niet meer)
- lampje in asbak (hoe krijg je die er in vredesnaam uit)
- lampje in 12V aansluiting (dan moet het hele middenconsole eruit)
- lampjes in zonnekleppen (moeten daarvoor in z'n geheel vervangen worden)

BenC70ES

Welkom hier, mooie cabrio!

Maar die velgen die je er nu op hebt vind ik echt gewoon lelijk.  Daar zou ik toch snel terug iets mooiers onderzetten  ;)

Mijn cabrio komt ook uit Italië trouwens.

Ook met gebroken kabel van de achterruitverwarming.
De asbak moet je opendoen, en dan zie je achteraan links en rechts een torxboutje zitten.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

veneficus

Citaat van: BenC70ES op 29-07-2012 13:51:11
De asbak moet je opendoen, en dan zie je achteraan links en rechts een torxboutje zitten.

Ik kan er wel bij, maar dat lampje zit muurvast...

En de velgen, tsja. Het waren de mooiste die ik voor een redelijk budget kon krijgen. Als iemand nog de originele heeft liggen voor een leuke prijs...

rifwachter

Hallo Stephan,

Ook welkom op dit forum, we hebben elkaar op het volvo-forum ook al gesproken.

Mooie auto om te zien.

Ik hoop dat je hier iemand vind die je met jouw probleem met de kap kan helpen.

Gr. Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

BenC70ES

Die Propus 17" heb ik nog met goede banden, maar daar zit wel een coupé om heen die je erbij moet kopen.  :)

Wat is het probleem met de kap?  De motoren voor de kap heb ik ook nog.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Miel850

Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

veneficus

Citaat van: BenC70ES op 29-07-2012 20:33:25
Die Propus 17" heb ik nog met goede banden, maar daar zit wel een coupé om heen die je erbij moet kopen.  :)

Wat is het probleem met de kap?  De motoren voor de kap heb ik ook nog.

Als ik plek zou hebben voor een tweede auto had ik misschien al wel een coupé ernaast gehad ;)

Mijn probleem met de kap heb ik hier gepost: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,58673.0.html
Hij sluit asymmetrisch.

RobbertC70

Ik heb nog een set originele 18'' Tritons met goede banden liggen waar ik toch eens vanaf wil denk ik...
Maarja Groningen is een eindje weg...  (retour Breda)

Succes met je mooie cabrio in ieder geval!