boardcomputer inbouwen 850 94

Gestart door Eddy-E, 29-07-2012 21:37:35

Vorige topic - Volgende topic

Eddy-E

Om de goede te krijgen moet ik dan kijken wat er in mijn 850 zit of zit er in een 94 2.5 10v bv altijd een vdo?
Ik heb al via de onderkant gekeken en zag met moeite een groen stekkertje.
850 2.5 10v 94

Geert-Jan

Simpelste en snelle manier om te zien of je een vdo of yazaki hebt is de kilometerteller.
Vdo kilometerteller en dagteller onder de as van de naald.
Yazaki kilometerteller boven de as en dagteller onder de as van de naald.
klik Is wel russisch o.i.d. maar gaat om de plaatjes.  :eusa_whistle:
Als je goed kijkt zie je ook dat de terugstelknop van de dagteller anders zit.
Bij Yazaki kan je het vergeten om een boordcomputer in te bouwen en bij Vdo moet je goed kijken welk modeljaar je hebt.
Er is een type verschil meen ik voor en na 94, late versies hebben 2 groene stekkers.

Volvo850Club lidnr.0504409

Eddy-E

Hee bedankt voor de uitleg :)
Ik heb yazaki  :(
Hele vdo dash erin?
Of zijn er ook Yazaki met bc?
850 2.5 10v 94

Ludo

Citaat van: Eddy-E op 30-07-2012 13:41:57
Of zijn er ook Yazaki met bc?

Helaas.

Citaat van: thuur op 19-06-2009 23:40:27
Zoals veelvuldig te lezen is hier: de Yazaki klok heeft geen ondersteuning voor een BC.

Gr :)

Eddy-E

Ok das duidelijk.
Moet dus aan een vdo klokken winkel.
Zijn die tellers makkelijk aan te passen aan mijn huidige km stand?
850 2.5 10v 94

Ludo

Met wat draai en knutselwerk lukt dat wel.
Er zijn ook creatieve forummers die het makkelijker deden, zoals Gerwin (spekkie99) bv:  http://www.youtube.com/watch?v=QjGeqEK31k0
;D

Douwe

Als de klok eruit is kun je eenvoudig en zonder risico de tellerstand aanpassen.Afhankelijk van de precisie duurt dit tot 15 minuten.....
Je moet er wel rekening mee houden dat de tellerstand ook in de klok wordt opgeslagen, dus de teller geeft dan de stand van de auto aan maar bij het (laten) uitlezen wordt de niet aangepaste stand van de tellerklok aangegeven.

Ik zou als ik jou was een fotodocumentatie  maken om aan te tonen waarom de km stand van de teller niet overeenkomt met de uit te lezen stand.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Eddy-E

Das ook raar , doe je een andere teller erin en dan klopt dat met de uitlees stand..
Nou ja misschien heeft er iemand wat liggen met 350000 km.
Eerst eens kijken of ik zon ding op de kop kan tikken.
850 2.5 10v 94

martintb

Gisteren heb ik een VDO klokkenset gekocht en gemonteerd. Alles werkt behalve de snelheidsmeter, kilometerteller en dagteller. Kan dit komen door het befaamde tandwieltje wat kapot is of doet dan alleen de snelheidsmeter het niet? (vandaag nog een set bij de sloop geprobeerd, zelfde resultaat, zou wel heel toevallig zijn als beide wieltjes kapot zijn toch?)

Vraag twee: klopt het dat de boordcomputer ook niet werkt als de snelheidsmeter niet werkt? Hij gaf bijvoorbeeld alleen maar streepjes bij gemiddeld verbruik ed (zaken die met de snelheid te maken hebben) Of staat dit los van elkaar. In dat geval werkt een VDO klokkenset van 96 niet in een 850 van 93 en de computer ook niet

Alvast dank voor jullie reacties!

UserID6342

Jij hebt een alter-1 klokkenset nodig en die je er nu in hebt zitten is een alter-II set, dat gaat helaas niet werken....

martintb

Daar was ik al bang voor,op zoek naar alter 1 dashboard dus. Dank voor je reactie  :)