valt uit de eerste versnelling

Gestart door zuid, 30-07-2012 13:46:02

Vorige topic - Volgende topic

zuid

Ik heb een volvo 850 2.5 op lpg.
En sinds kort aangeschaft.
Alleen de eerste problemen heb ik nu.

Bij het opkomen van de koppeling in de eerste versnelling valt hij er soms uit.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Sbv

NinaPaul

synchromeshringen hebben niets te maken met het uit de versnelling gaan.
Deze zijn enkel om de as op snelheid te brengen zodat je zonder "tandenpoetsen" en/of "dubbel clutchen" kan schakelen.

De versnellingen worden op hun plek gehouden door een blokkeer inrichting dewelke meestal bestaat uit een veer en een kogel die
in een uitsparing in de as valt.

Zonder het voelen/mee maken is het moeilijk om iets zinnigs te zeggen.
Het kan zoveel zijn. Van gewoon een kapotte veer tot uitgelopen lagers versleten schakelmof etc.

Wel blijkt vaak dat een 2e hands bak goedkoper is dan een (gedeeltelijke) revisie.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

MrCain

Zijn je schakel busjes op je bak/pook niet uitgesleten? => overmatige speling op je pook. Misschien dat je versnelling niet geheel "in" komt....Anders zou het goed mogelijk zijn (zoniet zo zijn) wat Ninapaul al aangaf : versleten schakelmof/tandwiel/blokeerinrichting.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Mr Rens

Vervang eerst je schakelkabels eens. Kosten 100 euro. Als deze versleten zijn wil je bak ook niet zo fijn in de versnelling. Heb je er met nog meerdere versnellingen last van?

Als dit niet helpt zal inderdaad je arretering of schakelmof versleten zijn. Defect lager hoor je echt wel in de bak, dus als je nog niets hoort aan rare geluiden dan zal ik me nog niet zo'n zorgen maken
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

zuid

Ik hoor niets raars.
En het is alleen in de eerste versnelling.

Wel heeft hij wat speling op de pook in de versnelling zelf,  maar dat is minimaal.

Ik ben nu in kroatie, en zal als ik thuis ben het bekijken.

The Demon

Een rotte motor/versnellingsbaksteun kan dit ook veroorzaken.
Gebeurd het bij een bepaalde belasting/lastwissel of iet dergelijks waarbij de motor (iets) kanteld, dan is een steun een verdachte.

Groet,
The Demon.

Lindert Bogers

Kan dat de 1 versleten is, synschronisatie is voor op en terug schakelen niet om desgewenste versnelling te behouden. Overigens is dit een kwaal die meer bij een 2e versnelling hoort

Volvoaddict

Ik heb dit probleem dus idd met m'n 850 t-5r en ook idd met de 2e versnelling.maar bij mij staat de pook in de 1 3 en 5 vrij ver naar voren en in 2 4 en achteruit dus ook.maar eens kijken wat dat is.