850/x70 Tips op Marktplaats/eBay/etc.

Gestart door mehn, 31-07-2012 10:38:13

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Citaat van: Spin! op 13-08-2012 10:23:06
Citaat van: grijzev70tdi op 13-08-2012 00:02:07
Dit is Alter I, lijkt wel veel op het andere interieur (achterbank kun je niet heel goed zien)

Achterbank niet goed zien? Dat is nou net het enige dat 'goed' in beeld is ;D

Stom was vergeten een linke in te voeren van het andere interieur  :eusa_wall:

http://link.marktplaats.nl/584220766
Grolsch, het klinkt al lekkerder

basil

Bij iemand deze wagen bekend?
Nog mensen ervaringen met Te Wierik Auto's waar deze wagen staat,heb zelf het forum al even doorlopen.
Lijkt me wel een mooie 'basis'

http://auto.marktplaats.nl/volvo/579661080-volvo-850-2-3i-t-5r-aut.html

Rekening houden met eventueel automaatrevisie,nieuwe turbo,zou hem in ieder geval op gas (Vialle) willen leggen.
De dakrand rond open dak binnenin lijkt roestig,is dit een gekend probleem?
Heb de handelaar problemen te bellen en een mail gestuurd, maar nog niets gehoord,misschien iemand van hier meer info?

rifwachter

Citaat van: basil op 13-08-2012 17:32:46
Bij iemand deze wagen bekend? Import?
Nog mensen ervaringen met Te Wierik Auto's waar deze wagen staat,heb zelf het forum al even doorlopen.

Rekening houden met eventueel automaatrevisie,nieuwe turbo,zou hem in ieder geval op gas (Vialle) willen leggen.
Heb de handelaar problemen te bellen en een mail gestuurd, maar nog niets gehoord,misschien iemand van hier meer info?

Hoezo import ?     Er staat NL auto ?
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

basil

KIM

Dakramen lees je hier wel meer over op het forum.
De AT zou ik me niet zo'n zorgen over maken en de turbo... Tsja dat verschilt heel erg; het ligt er aan hoe de vorige eigena(a)r(en) er mee om is / zijn gegaan.

Mijn auto komt ook bij te Wierik vandaan en ik heb goede ervaringen met de man. Ik kocht mijn R bij hem met iets meer dan 210.000 km op de klok en heb er inmiddels 2 ton bijgezet. Ook ik heb op die kilometerstand een LPi installatie ingebouwd

Marc O.

Ik heb in mei nog contact gehad met de verkoper over deze auto. Deze zou in uitmuntende staat verkeren, dus ik neem aan dat er dan geen roest rond het schuifdak zit. Prijs is trouwens nog steeds hetzelfde, dus je zou verwachten dat deze inmiddels enigszins onderhandelbaar is.
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Citaat van: Marc O. op 13-08-2012 18:42:40
Deze zou in uitmuntende staat verkeren, dus ik neem aan dat er dan geen roest rond het schuifdak zit.

Lolbroek....

NinaPaul

Citaat van: elianmars op 13-08-2012 19:07:16
Deze zou in uitmuntende staat verkeren, dus ik neem aan dat er dan geen roest rond het schuifdak zit.

Lolbroek....

Elke 850 met schuif/kanteldak die ik heb bekeken hadden roest onder het rubber.
(Was op zoek naar een 2e hands exemplaat ivm lichte roest op mijn '92, blijkt dat die beter is dan alle tot nu toe bekeken modellen)

Staat op het vervang lijstje, gezien die nog niet lek is, kan ik zo "sparen" voor een nieuwe.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Marc O.

Lolbroek....

Nou ja, als je expliciet vraagt of de auto vrij van schade, krassen e.d. is, en de verkoper bevestigt dat......... :eusa_eh:

elianmars

Citaat van: Marc O. op 13-08-2012 19:12:54

Lolbroek....

Nou ja, als je expliciet vraagt of de auto vrij van schade, krassen e.d. is, en de verkoper bevestigt dat......... :eusa_eh:

Je hebt de S80 toch ook als probleemloos verkocht?  ;D

Marc O.

Citaat van: elianmars op 13-08-2012 20:04:01

Lolbroek....

Nee hoor :eusa_naughty:

elianmars

Citaat van: Marc O. op 13-08-2012 20:07:09
Citaat van: elianmars op 13-08-2012 20:04:01

Lolbroek....

Nee hoor :eusa_naughty:

Oh, ok.

Hoe dan ook, aan elke wagen mankeert wel wat. Je kunt niet verwachten dat een 15 jaar oude wagen geheel vrij is van schade, krassen en roest.
Of die wagen moet vanaf dag 1 in een garage hebben gestaan en er nooit meer zijn uit gekomen.

Roest is bij de schuifdakjes een bekend probleem. Misschien weten sommigen niet eens dat het roest, omdat ze er niet op letten.

basil

Citaat van: KIM op 13-08-2012 17:57:24

Dakramen lees je hier wel meer over op het forum.
De AT zou ik me niet zo'n zorgen over maken en de turbo... Tsja dat verschilt heel erg; het ligt er aan hoe de vorige eigena(a)r(en) er mee om is / zijn gegaan.

Mijn auto komt ook bij te Wierik vandaan en ik heb goede ervaringen met de man. Ik kocht mijn R bij hem met iets meer dan 210.000 km op de klok en heb er inmiddels 2 ton bijgezet. Ook ik heb op die kilometerstand een LPi installatie ingebouwd

Ok, Staat Automaat zal zich wel uitwijzen,turbo kan nog wel een tijdje meegaan of toch snel overlijden,staat airco weet ik nog niet.Dus mogelijk toch al een aantal duizend euro's
opzij houden als ik dat allemaal optel...Ik heb de rekeningen even opgevraagd om te kijken wat eventueel al vervangen is..Ga hem morgen toch nog eens bellen voor wat meer info.
Kim bedankt ook voor de feedback mbt te Wierik,zo heb ik toch een referentie van de handelaar.

Staat open dak lijkt me op foto nog wel redelijk,enkel het gootje binnenin lijkt me roestig.Daar ga ik toch eens een duidelijker beeld van opvragen.

@elianmars : Je hebt uiteraard gelijk dat je van een 15jaar oude auto niet de perfectie mag verwachten,dat is ook niet mijn betrachting.Maar voor deze prijs verwacht ik toch een goede technische basis waar je niet meteen duizenden euro's achterstallig onderhoud aan kwijt bent.Het cosmetische werk kan achteraf beetje-bij beetje gebeuren,daar lig ik niet zo wakker van.

basil

Deze blijf ik toch ook een prachtige bak vinden,en wil de eventuele aanschaf toch ook even nuchter bekijken :

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=215918296

Heb op het forum alle nadelen betreft het AWD systeem doorgelezen,dus ik hou rekening met een eventuele meerkost van +- €3500 voor een nieuwe visco-koppeling..enz.
Het voordeel van deze wagen is dan weer wel dat de koppeling,turbo,eventueel airco nog in goede conditie zullen zijn, en dus hoef je dan de eerst volgende 70.000km minder rekening te houden met de vervanging ervan aangezien de wagen nog maar 135000 heeft gelopen ?Scheelt toch ook weer een hoop geld.

Met het vervangen van bijv. rubber slangen dien je misschien wel best rekening te houden, de jaren zullen hier ook wel hun vat op gehad hebben.
Wat denken jullie dat er nog van onderhoudskost zou nodig zijn de eerste 60.000km, zonder al te gekke dingen ingerekend,zonder de reguliere oliewissels dan.
Heel graag wat feedback

elianmars

Citaat van: basil op 13-08-2012 21:24:01

Deze blijf ik toch ook een prachtige bak vinden,en wil de eventuele aanschaf toch ook even nuchter bekijken :

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=215918296

Heb op het forum alle nadelen betreft het AWD systeem doorgelezen,dus ik hou rekening met een eventuele meerkost van +- €3500 voor een nieuwe visco-koppeling..enz.
Het voordeel van deze wagen is dan weer wel dat de koppeling,turbo,eventueel airco nog in goede conditie zullen zijn, en dus hoef je dan de eerst volgende 70.000km minder rekening te houden met de vervanging ervan aangezien de wagen nog maar 135000 heeft gelopen ?Scheelt toch ook weer een hoop geld.

Met het vervangen van bijv. rubber slangen dien je misschien wel best rekening te houden, de jaren zullen hier ook wel hun vat op gehad hebben.
Wat denken jullie dat er nog van onderhoudskost zou nodig zijn de eerste 60.000km, zonder al te gekke dingen ingerekend,zonder de reguliere oliewissels dan.
Heel graag wat feedback

Sorry hoor, maar die prijs gaat toch nergens over? En waarom zou alles in goede staat zijn, omdat er slechts 135K op de teller staat? Alles veroudert, zoals rubbers, etc.