850/x70 Tips op Marktplaats/eBay/etc.

Gestart door mehn, 31-07-2012 10:38:13

Vorige topic - Volgende topic

janjoh

Citaat van: Henk855 op 25-08-2012 00:25:13
Citaat van: fpede op 25-08-2012 00:20:55
bwa,... een belangrijk onderdeel bij een 2e hands auto kopen is toch de geschiedenis van de desbetreffende auto?
of de auto geïmporteerd is hoort toch ook bij de geschiedenis ervan? ook al is het niet zo héél belangrijk...

Staat er verder iets bij over de geschiedenis van de auto gemeld door de tipgever die alleen maar een fiets mag besturen?

Wil het wel graag weten hoor of een auto import is of niet!

En Julian mag van mij doorgaan waar hij mee bezig is, niks mis mee en helder verhaal altijd.

Henk855

Nog een keer en ik ben geen schrijver zoals sommige schrijvers hier op het forum en ik schrijf het zoals ik denk en zoals ik het zeg.

Op het forum zijn meerdere import wagens aanwezig, door forumleden uit diverse landen opgehaald, is zat over te lezen en ook over de gang van zaken bij het invoeren van de auto's. Soms gaat dat makkelijk en soms een hoop gezeur over de BPM omdat een auto niet bekend is bij de heren van de douane en de RDW.

Na een aantal jaar wil de persoon zijn wagen verkopen en zet hem te koop dan word de wagen hier als tip neer gezet en dan wordt er bij gezet: ,,maar het is wel een import auto aan het kenteken te zien,,

Ik persoonlijk heb zo iets van je tipt een auto en je zegt mooie T-5R of mooie GLT maak er wat van, verder niks want dat is aan de persoon die eventueel interesse heeft in de getipte wagen, zeker een auto die je ZELF nooit hebt gezien behalve van een foto in de advertentie.

Maar goed ik zal wel de boeman zijn en dat maakt me ook geen drol uit, je ziet een advertentie van een auto en je denkt dat is een tip, je hebt de auto niet gezien dus dan zeg je er verder ook niks over, niks over import of wat dan ook. Je laat het over aan de persoon die van je tip gebruik maakt.

Ken je een auto persoonlijk die te koop wordt aangeboden en je hebt er extra informatie over dan is het goed om te melden.

Nu nog even een kleine vraag aan de personen die vinden dat ik eigenlijk mijn mond moet houden.

Hoe zouden jullie het vinden als je in een auto zou rijden die je met zweet en tranen hebt geïmporteerd uit Zweden of waar dan ook vandaan, die overigens niet onder doet voor een in Nederland geleverde auto en in sommige gevallen misschien zelfs beter is omdat het klimaat in het land van ,,import,, gewoon beter is dan Nederland wordt getipt en dat er dan bij staat: Het is wel import ?

Persoonlijk zou ik denken krijg de schijt met je tip want mijn auto is er geen haar minder om !
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Sbv

Ik vindt het wel interessant om te weten of het een import is, al kan ik het zelf zo zien, mits het kenteken in beeld is, maar soms niet en dan kent een ander de auto mogelijk.

BBS

Dan erbij, een "niet origineel Nederlandse"  ;D auto kon qua onderstel wel eens beter zijn dan een "wel origineel Nederlandse" auto.
Vaak hebben ze in het buitenland veel minder drempels dan hier in NL 8) Alleen is het dan even opletten over de staat van het onderhoud.

M.u.v. België, dat is 1 groot karrepad, alhoewel ze druk zijn met de wegen opknappen ;)

Maar verder valt het geleuter over wel/geen import in dezelfde categorie als een wel/niet kloppende KM stand...
Als je zelf een goed gevoel hebt bij een wagen en hij is technisch goed, wat maakt het dan nog uit?
Volvoloos....

UserID6342

+ 1. Als het kenteken zichtbaar is kan iedere boerenl*l zien of het een import is of niet.  Is in mijn ogen ook totaal onbelangrijk, als de auto verder maar goed is. Hetzelfde geld voor de onderhoudshistorie, het is maar net wat voor belang je er zelf aan hecht (ik persoonlijk 0,0 dus).  Ken zat auto's met de complete onderhoudshistorie erbij waar je niet echt vrolijk van word, daarintegen ken ik ook meer als genoeg auto's zonder onderhoudshistorie die gewoon goed zijn.

Het is aan de persoon zelf hoeveel waarde hij / zij daaraan hecht.  Ik koop auto's door de telefoon heen, ongeziens en niet alleen voor de sloop.  Dan weet ik ook helemaal niets over de onderhoudshistorie, als ik het ding ga halen en rijd en stuurt verder OK en het ding is technisch in orde dan is het toch prima.  Dom gezeur allemaal....

)()()sT

En tóch, we hebben deze week wel vaker een discussie gevoerd over/met Julian, maar eerlijk is eerlijk: hij schreef er allen maar bij dat het een geïmporteerde auto was, verder niks.
Ik snap werkelijk niet waarom daar dan over gevallen wordt ???
Als ie had getikt: "de auto is zwart," werd dan ook geroepen: "ja en, dat zie ik toch?!"

;D

UserID6342

Omdat, en dat zal best aan mij liggen Joost, ik het net zoals Henk ook vrij 'minderwaardig' vond overkomen de manier van plaatsen van de opmerking over 'imports'.

weyert

wat vaak voorkomt, uit ervarng, een auto die komt uit het noorden is goed onderhouden maar heeft veel roest, een uit het zuiden(van europa) is slecht onderhouden maar heeft een harde bodem
ik zie niet echt het belang te weten of de auto ingevoerd is of niet, je kijkt en probeert wat je koopt
v70 tdi 1998

)()()sT

Tja gezien zijn eerdere posts zou je dat gelijk kunnen denken maar ik lees het er niet.
Anyway: ik weet niet eens of ik die auto's echt een tip vind, gezien de FORSE prijs.

elianmars

Wat een herrie over niks  ;D

Wat mij betreft hier in het topic enkel een link plaatsen en verder geen commentaar erbij. Ben je van het gezever af.

Henk855

Citaat van: elianmars op 25-08-2012 09:08:46
Wat een herrie over niks  ;D

Wat mij betreft hier in het topic enkel een link plaatsen en verder geen commentaar erbij. Ben je van het gezever af.

+ 1
Van de auto's hier getipt is misschien 1 hooguit 2% in het echt gezien of bekend.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Arnie82

Geen marktplaats tip maar een Autoscout tip...

T-5R Cream Yellow
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Sem

Ik blijf dit een plaatje vinden en voor weinig geld. Velen zullen het niet voor weinig vinden, maar vind er maar één met zulke opties en een mooie kilometerstand! En uh...  geen import! ;D

http://link.marktplaats.nl/583327387

Wibren

http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=2_25_154_437&products_id=7695

4 x Bilstein B4 voor zo'n 170 pond, komt alleen een beetje verzendkosten overheen. Niet duur vergeleken met de prijzen in NL :)
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

)()()sT

Citaat van: Sem op 25-08-2012 10:13:28
Ik blijf dit een plaatje vinden en voor weinig geld. Velen zullen het niet voor weinig vinden, maar vind er maar één met zulke opties en een mooie kilometerstand! En uh...  geen import! ;D

http://link.marktplaats.nl/583327387

Hier op het forum staat er een voor veel minder met dezelfde lage stand ;)