850/x70 Tips op Marktplaats/eBay/etc.

Gestart door mehn, 31-07-2012 10:38:13

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Dat Atacama komt overigens uit een Flashgreen V70R die men recent te koop had staan

elianmars

Citaat van: Sbv op 15-12-2015 15:08:15
Dat Atacama komt overigens uit een Flashgreen V70R die men recent te koop had staan

Dus die FG is met andere kleur interieur weg gegaan?

V70geRwin

Citaat van: Hans Duiven op 15-12-2015 14:51:56
Citaat van: Brambo67 op 15-12-2015 12:46:34
Citaat van: Hans Duiven op 15-12-2015 10:51:16
Citaat van: Spin! op 15-12-2015 09:40:37
Citaat van: RemkoS60D5 op 15-12-2015 09:35:08
http://www.marktplaats.nl/externalUrl/redirect/1001873492.html

Das een bekende, schitterend exemplaar

http://link.marktplaats.nl/m1001873492 deze link werkt beter  ;)

Autoschuivers, anders zorg je naast het publiceren van dat enorme onderhoudsverhaal,
dat het drupje olie aan de turbo ook is verholpen..

Klopt, zijn inderdaad autoschuivers. Dat wil niet zeggen dat je daar geen goede auto's kunt kopen. Mijn 850R is daar het levende voorbeeld van. En inderdaad is het een copy-paste van mijn verhaal, lijkt me logisch want dat zegt meer dan ' dealeronderhouden'  of ' alle beurten'. Degene die mijn 850R koopt haalt 'm bij een 'autoschuiver'  maar heeft er een prima auto aan. Als je nu overweegt een 850R aan te schaffen en dan zelf wilt klussen wist ik het wel...

EDIT: ze hebben de auto met veel liefde laten poetsen. Dus echte Volvo-liefhebbers. Erik rijdt zelf een Sonic Blue V70 R waarin hij zelf Atacama heeft gebouwd. En een drupje olie aan de turbo is niet erg en bovendien heel eerlijk. Net als dat het filter vervangen moet worden, hebben ze ook niet aangepast of weggehaald.

Als je geen sleutelaar bent, kan ik mij voorstellen dat dit toch wel vreemd overkomt.

Bijna iedereen hier, en jij weten dat dit geen drama is, maar
als je niet vaak sleutelt.. dan koop je een 850R met olie aan de turbo voor 10K.  
Mwoah, :eusa_think:

Maar owee als het niet vermeld wordt, dan is het ook weer niet goed  :eusa_wall:

Sbv

Citaat van: elianmars op 15-12-2015 15:34:58

Yep met een Nordkapp interieur. Wel knap gedaan dan met de airbags.
De FG was een MY04 en dan is de airbag aansturing wat anders(stekkers zijn wat anders). De Sonic Blue was een MY06 geloof ik.
Ik heb destijds bij de FG gekeken of het wat was voor ons voor erbij en toen vertelde de verkoper me dat.

Brambo67

Citaat van: Sbv op 15-12-2015 15:37:00
Citaat van: elianmars op 15-12-2015 15:34:58

Yep met een Nordkapp interieur. Wel knap gedaan dan met de airbags.
De FG was een MY04 en dan is de airbag aansturing wat anders(stekkers zijn wat anders). De Sonic Blue was een MY06 geloof ik.
Ik heb destijds bij de FG gekeken of het wat was voor ons voor erbij en toen vertelde de verkoper me dat.

Wat dan weer voor hem pleit; ofwel, het is inderdaad nooit goed. Ik ben tevreden over ze tot nu toe. Duidelijk en helder verhaal. Ik ben dan ook van mening dat je in dat geval voorzichtig moet zijn met commentaar.
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

Sbv

ik zeg niet dat het niet goed is. Persoonlijk erg jammer dat de FG ontdaan is van het originele interieur. Het heeft bij mij meegespeeld om de auto niet te kopen. Verkoper was er heel open in en heb ook een prettig gesprek met hem gehad over de auto en Volvo in het algemeen. Het kunnen best autoschuivers zijn maar wel met Volvohart

Hans Duiven

Jongens, ik bedoel het niet verkeerd maar besef mij dat ik de marge op deze  Brambo 850 R ook niet ken.

Als ik een autobedrijf had en 10 K zou vragen voor een 850R in zo'n goed onderhouden toestand,
dan zou ik er nog wel een paar tientjes tegen aan gooien om bv de olieretourleiding te voorzien van
een nieuwe O-ring/pakking. Niet meer niet minder.

Dat zij daar niet voor kiezen moeten ze zelf weten. Vandaar dat ik ze kwalificeerde als autoschuivers.
Maar gelukkig doen ze dat met een hart voor Volvo  ;)

SnoobyDoo

Richie: All right! Take it easy you bitch! I mean, Your Bitchness..I mean Lady Bitch of, oh God Eddie, what do you call them? Eddie: Jugs, what do you call em?

Brambo67

Citaat van: Hans Duiven op 15-12-2015 21:47:19
Jongens, ik bedoel het niet verkeerd maar besef mij dat ik de marge op deze  Brambo 850 R ook niet ken.

Als ik een autobedrijf had en 10 K zou vragen voor een 850R in zo'n goed onderhouden toestand,
dan zou ik er nog wel een paar tientjes tegen aan gooien om bv de olieretourleiding te voorzien van
een nieuwe O-ring/pakking. Niet meer niet minder.

Dat zij daar niet voor kiezen moeten ze zelf weten. Vandaar dat ik ze kwalificeerde als autoschuivers.
Maar gelukkig doen ze dat met een hart voor Volvo  ;)

Kan ik me helemaal in vinden :eusa_dance:
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

johan1989

maruska

hele andere constructie dan de "originele 091-B".. 912 is de opvolger van de 091, maar er zitten wel verschillen in met electronica aansturen (wat je ook al ziet bij de 850 en de v70 beknelling.. en ja, ik heb ze beide). Dit lijkt de variant die voorin gehangen wordt ipv achter de rechtsachter zitting naast het brandstof filter
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Died850

Eibach verlaging veren voor de 854 & S70 (sedan dus) nieuw in doos

http://link.marktplaats.nl/m1002477444

rsnhakan

Mensen, ik ben op zoek naar een S70 2.5T automaat (of een T5, mag ook). Het wordt mijn eerste auto. Ik wil graag zo veel mogelijk opties. Stoelverwarming is een must. Bovendien zou ik graag Dolby Surround willen hebben, maar ik besef mij dat dit lastig is gezien het aanbod. Is het 2.5T blok een goede keuze? Ik kan namelijk eventuele (hoge) onderhoudskosten niet opvangen, daar ik net afgestudeerd ben.

Ik heb er één op het oog, een Exclusive Line met best wat opties.

V70R^2

Niet doen dus, 2.5t is een heerlijk blok, maar zijn wat fragiel en het gebeurd geregeld dat de wand van de cilinder scheurd.

Met beperkt budget zou ik sowieso geen turbo blok nemen, kan erg duur/is erg duur in onderhoud.

P.s. dit is de tips sectie, dus niet de sectie voor vragen.