850/x70 Tips op Marktplaats/eBay/etc.

Gestart door mehn, 31-07-2012 10:38:13

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Citaat van: ThomasH op 30-01-2018 22:27:47
Citaat van: san op 30-01-2018 20:26:09
Iemand ervaring met "we love volvo" uit Vijfhuizen?

Jep, toevallig mijn vorige gekocht. Was een 854 van 1250,- waar wel wat aan moest gebeuren (nieuw stabi stangetje, homokineet rot: dit wist ik allemaal) maar vooral dat na 3 maanden de carterontluchting zo verstopt van bleek (had ik eerder moeten checken) dat de krukaskeering aan de bakzijde vorige week flink begon te lekken.

Ik kan ongeluk gehad hebben, en een combinatie van niet checken van carterontluchting van mijn kant,  maar denk niet dat ik daar snel weer een auto koop

Edit: niet te vergeten dat het check engine lampje aan schoot toen ik na het overschrijven voor mijn eigen deur parkeerde. Hebben ze wel netjes gereset, bleek ook niet heel boeiend P0410 secondary air injection malfunction; maar schhoot wel elke 200km aan. zeker dat dat lampje al jaren te pas of te onpas aan ging

Je geeft het al eerlijk zelf aan hoor, maar ik vind toch wel dat als je voor dat geld een auto koopt dat je weet dat onderhoud er nog bij zal komen.carterventilatie is 1 van de dingen die ik als eerste aanpak bij een auto voor mezelf aangeschaft of als een klant een auto heeft aangeschaft. Ik vind dat preventief onderhoud. Begrijp me goed, ik ken het bedrijf verder niet. Maar overal roepen we op het forum: als we een 850/X70 kopen trek er 1000 euro extra naast de aanschaf bij voor onderhoud.

arjenT5R

Tsja voor 1250 kan je eigenlijk niets verwachten... ik zou jou als koper ook afwijzen de volgende keer ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

jellejas

Citaat van: ThomasH op 31-01-2018 09:20:39
Citaat van: arjenT5R op 31-01-2018 09:15:05
Tsja voor 1250 kan je eigenlijk niets verwachten... ik zou jou als koper ook afwijzen de volgende keer ;)

Sorry maar dat vind ik echt je reinste onzin. Bovendien is 1250 voor een 850 20v met 300.000 op de teller is helemaal geen lage kant van het marktsegment. We hebben het hier niet over een R of T5. Mij als koper afwijzen gebaseerd op wat ik heel netjes en overwogen beschrijf hierboven.. come on. Probeer gewoon mijn ervaring te delen voor de forummer die er om vroeg.
Alle 850's worden steeds duurder dus ik ben het tot op zekere hoogte met Arjen eens.
Zie de smiley... Als ik een wilde gok mag wagen was het het laatste als grapje bedoelt.
BRAAAAAAAP STUTUTU

arjenT5R

Sorry maar dat vind ik echt je reinste onzin. Bovendien is 1250 voor een 850 20v met 300.000 op de teller is helemaal geen lage kant van het marktsegment. We hebben het hier niet over een R of T5. Mij als koper afwijzen gebaseerd op wat ik heel netjes en overwogen beschrijf hierboven.. come on. Probeer gewoon mijn ervaring te delen voor de forummer die er om vroeg.

Je hoeft niet gelijk pissig te worden, ben ik ook niet.
Weetje wat het is, een forum of sociale media is een heel makkelijk medium om grote aantallen mensen te bereiken met een zelfde voorkeur/hobby/passie.
Als jij dan dit soort uitlatingen doet over een bedrijf breng je ze in diskrediet voor een groot aantal mensen van hun doelgroep.
Mijn reactie was bedoelt om het eens om te draaien, zie je dat je gelijk in het harnas springt?
Hoe denk je dat dit soort dingen over komen als "we love volvo" dit hier zou lezen.
Heb je überhaupt contact met hun gezocht over je probleem? waarschijnlijk als je dit netjes voor legt willen ze je nog helpen ook.

Mijn reactie is zeker geen onzin, jij trekt het je als individu al heel erg aan, terwijl het eigenlijk voor een bedrijf veel lastiger is om een slechte naam te hebben dan dat dat is voor een individu.
Leuk om te zien dat je gelijk in de verdediging schiet als we het simpelweg eens omdraaien.

Benny850

Tsja het zijn allemaal auto's met leeftijd en kilometers. De hobby en passie voor dit soort auto's is waarom je het moet rijden vind ik.

glenfiddich1983

Citaat van: Benny850 op 31-01-2018 11:17:48
Tsja het zijn allemaal auto’s met leeftijd en kilometers. De hobby en passie voor dit soort auto’s is waarom je het moet rijden vind ik.

Voor het goedkope rijden hoef je het niet te doen nee ;D
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

arjenT5R

Nee idd ik weet ook als ik een 850 koop van 1000 euro dat er geen verschil is met een van 500 dat is gewoon een voldongen feit.
Er mankeert altijd wel wat aan de auto's zijn zo goedkoop en vaak verwaarloosd. Je kan er nog jaren plezier van hebben maar je zal er altijd wat aan moeten doen als je zo'n ding koopt.
En carterventilatie hoort daar ook bij ja....

NinaPaul

Een lekkende keering kan inderdaad komen door verstopte carterventilatie, maar ik heb inmiddels meerdere keeringen vervangen, waarbij er niets mis was met de carterventilatie.
Sterker nog, slechts 1 van de 12 kurukaskeeringen (van de 850), die ik heb vervangen, bleek lek door verstopte carterventilatie. Nu kan je daar geen uitspraak mee doen over alle 850's, maar het geeft wel aan dat het zeker niet zo hoeft te zijn.

De wagens zijn oud, vaak duizenden km's over hun (vorige) beurt(en) heen, met hoge km standen voor een kleine prijs. Daar kan je als verkoper gewoon geen garantie op geven, elk moment kan het ding in puin vallen. Elke km die gereden wordt kan de laatste zijn. Veel zaken/onderdelen zijn tov de verkoopprijs gewoon een economisch total-loss (wat wil zeggen dat zelfs binnen de garantie termijn, de verkoper de auto niet moet herstellen, maar de koop kan terugdraaien)

Hoeveel heb je er in die maanden mee gereden? Heb je al het onderhoud volgens schema gedaan? Wat staat er in het koopcontract omtrent de garantie?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

purekoekange

iemand klaar voor een nette Volvo 850r veiling? 195k km's op de teller

https://www.bva-auctions.com/auction/lot/31375/10316654

DriveRR-

Citaat van: ThomasH op 31-01-2018 16:24:32
Citaat van: arjenT5R op 31-01-2018 10:31:05

Je hoeft niet gelijk pissig te worden, ben ik ook niet.
Weetje wat het is, een forum of sociale media is een heel makkelijk medium om grote aantallen mensen te bereiken met een zelfde voorkeur/hobby/passie.
Als jij dan dit soort uitlatingen doet over een bedrijf breng je ze in diskrediet voor een groot aantal mensen van hun doelgroep.
Mijn reactie was bedoelt om het eens om te draaien, zie je dat je gelijk in het harnas springt?
Hoe denk je dat dit soort dingen over komen als "we love volvo" dit hier zou lezen.
Heb je überhaupt contact met hun gezocht over je probleem? waarschijnlijk als je dit netjes voor legt willen ze je nog helpen ook.

Mijn reactie is zeker geen onzin, jij trekt het je als individu al heel erg aan, terwijl het eigenlijk voor een bedrijf veel lastiger is om een slechte naam te hebben dan dat dat is voor een individu.
Leuk om te zien dat je gelijk in de verdediging schiet als we het simpelweg eens omdraaien.

Volgens mij begrijp je mij verkeerd. Ik ben allereerst niet pissig, maar laat alleen weten dat ik die opmerking raar vond.

Verder gaf ik heel duidelijk aan dat het waarschijnlijk mijn eigen fout was, ik het zelf had moeten checken, en dat het net zo goed een prima bedrijf kan zijn, maar dat ik als individu deze garage waarschijnlijk niet nog een keer uitkies.

Doe er verder mee wat je wilt, dit is niet in het harnas springen, dit is hand in eigen boezem doen en een ervaring delen, ik geef zelfs vanaf de eerste zin aan dat het grotendeels mijn eigen fout is.

Anyway..

Dan nog mag je voor die 1250 niet verwachten dat je jaren probleemloos kunt rijden, altijd geld opzij houden voor onderhoud. Als je voor zo'n prijs een auto koopt dan heb je vast nog wel geld over voor reparaties... Verwacht niet dat de hele auto van top tot teen is gecheckt en alles wat niet helemaal fris meer is vervangen, want dat had ie wel meer gekost ;)

volvobug

Citaat van: purekoekange op 31-01-2018 15:21:20

Bovendek zo te zien los geweest en niet netjes terug gemonteerd (de bekende hoek).
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

purekoekange

Citaat van: volvobug op 31-01-2018 17:07:18

Bovendek zo te zien los geweest en niet netjes terug gemonteerd (de bekende hoek).

scherp, was mij zo snel niet eens opgevallen

Ozzzz

Citaat van: purekoekange op 31-01-2018 17:20:54
Citaat van: volvobug op 31-01-2018 17:07:18

scherp, was mij zo snel niet eens opgevallen

https://youtu.be/OYYSWDR7U3Y

Voor wie m nog ff wil horen lopen...

purekoekange

elianmars