Herstelvraagje dashboard: Scharnierhouders dashboardkastje

Gestart door razorx, 02-08-2012 20:18:37

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Beste forummers,

Bij mij is zijn de dashboardhouders voor de scharnieren van het dashboardkastje ral. De linkerkant staat op het punt van afbreken, de rechterkant binnenkort.

Ik vind het onzinnig de complete onderkant van het dashboard hiervoor te vervangen. Deels omdat de rest nog goed is, deels omdat die er pas uit geweest is voor een airco verdamper vervanging.

Zelf denk ik dit te herstellen met een aluminium strip of hoekprofiel over de volle lengte van de onderkant van het dasboard klepje, dat onzichtbaar de rol van de scharniersteunen overneemt en voor sterk verbeterde stevigheid zorgt.

Heeft iemand dit probleem al eens aangepakt? Dit om het wiel niet opnieuw uit te vinden of te leren van de ervaringen van anderen.

Alvast bedankt,

Yits.

-D©©©L-

Ik heb er met PUR een latje achterlangs gelijmd. Meteen de rest van het dash acoustisch "dood" gemaakt.

mehn

Citaat van: razorx op 02-08-2012 20:18:37
Heeft iemand dit probleem al eens aangepakt?

Dat heb ik gedaan.
Ik heb een klein deel van de onderkant van het dashboard vervangen (omdat een van de vorige eigenaren een carkit aan het dashboard had geschoefd) en dat deel met een alu platte strip aan de rest bevestigd. Ik heb toen meteen het hele deel onder het dashboardkastje ook gedaan. Dus van de asbak omhoog in een bocht onder het dashboardkastje langs tot aan de instapverlichting.

Ik heb meteen de gaten waar de schopplaat in vastzit op die manier verstevigd. Die schroeven gaan nu niet alleen door de schopplaat en de onderkant van het dashboard maar ook door de alu strip.

Helaas geen foto's...wel veel hot glue ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

razorx

elmarconi

Schopplaathoudergaten heb ik ook met alu en PUR-lijm hersteld. Wel een krantje eronder, het kan even nalekken en dat is zonde van de bekleding.....
--
Autogas Inside . . .