alarm/afstandsbediening

Gestart door eric74, 31-08-2004 21:03:57

Vorige topic - Volgende topic

eric74

Ik rij met een volvo 850 GLT van februari 1996. Hierbij hoort afstandsbediening ( centraal vergrendeling + alarm) met code  " RTT/D/X0824". Sinds enige tijd is ontvangst van dit signaal zeer moeilijk. Ik heb reeds batterij vervangen, maar dit heeft geen verbetering gebracht. Weet iemand waar ontvanger in auto zit van dit signaal? Als je rond auto gaat en onder verschillende hoeken in auto richt, durft dit wel es verbetering te geven, maar men moet steeds minimaal een 5-tal keer drukken vooraleer signaal wordt ontvangen.
Kan je nagaan of probleem gevolg is van zender of ontvanger? Signaal uit te meten? Iemand nog problemen mee gehad?

Reeds dank bij voorbaat voor jullie input.

Geert-Jan

Volvo Guard Alarm? met de driehoek op de A-style? :-\

Bekend probleem is al vaker aan de orde geweest op het forum.
Probeer de zoekfunctie eens. ;)

Ik heb het zelfde probleem en dit lijkt in verloop van tijd steeds erger te worden dwz soms werkt het goed en twee tellen later weer totaal niet. >:(

Probeer de ab eens vlak bij het zwarte kastje bij de voorruit je zal zien dat het dan wel werkt. :o

Volgens zeggen zit hierin ook de antenne verwerkt.(zeker ben ik daar niet van)
Blijkt in ieder geval vaker voor te komen en heb ook al eens gelezen dat na vervanging van dit kastje incl de dragen die hier aan zitten het probleem opgelost is.

Heb je het kastje niet spreken we over een ander type alarm en gaat deze vlieger ook niet op. :-[

Suc6

Zolang ik hem nog aan en uit krijgt blijft het bij mij zo tenzij ik een oplossing vind of aangedragen krijg.
Ik heb het kastje ook al eens open gehad en er zit wat elektronica in mogelijk een chipie dat niet helemaal goed meer is maar dat gaat mijn pet te boven. :-[

Volvo850Club lidnr.0504409

BartT5R

Dit is geen VolvoGuard,
je hebt toch geen Belgische auto? De mijne heeft net zo een zwart kastje, ik heb er nog maar 1 spijtig genoeg.
Volgens Ludo die er ook zo een heeft is dit een Volvo alarm dat nadien is ingebouwd.
Ik zou als ik van jou was eens langs de dealer gaan.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Geert-Jan

De mijne bedoel je?

Echt wel.

Volvo850Club lidnr.0504409