LecWec tegen lekkende keerringen

Gestart door devonius, 06-08-2012 11:51:35

Vorige topic - Volgende topic

devonius

Heeft iemand ervaring met dit goedje?
LecWec heet het. Het spul (100ml) giet je bij de motorolie en zou hard geworden keerringen weer soepel maken zodat het lekken (voor tijdelijk) stopt (althans, het zou kunnen werken).
Het is een tijdelijke oplossing natuurlijk, maar die bakzijde krukaskeerring is een pain in the ass..

Henk855

Ik heb er eens op gegoogled en het lijkt mij dat dit goedje niets anders is dan een flesje weekmakers. Je gooit een paar procent bij je olie en je hoeft geen keringen, klepsteelrubbers en dergelijke te vervangen.
Het is te mooi om waar te zijn.

Dicht lekke keeringen
Snel-Duurzaam-Zeker

Voor alle lekke kunstof pakkingen in de motor, aandrijvingen (ook automatische en schakelaandrijvingen met ATF olie), differentieel, stuurbekrachtiging, alle machines en hydraulische systemen. Ook preventief bij oudere objecten. "lecWec voor alle oliesoorten"

GEBRUIKSAANWIJZING:
Simpelweg door bij de olie van het
Component te doen
In de verhouding van:
3% van de totale olie-inhoud
Het vervangen van een olie-keering is in de regel geen goedkope reparatie.

De demontage/montage en daarbij het langdurig uit productie zijn van objecten, veroorzaken lange wachttijden alsmede hoge arbeidskosten die vandaag aan de dag absoluut vermijdbaar zijn. Door het gebruik van LECWEC kunnen deze onverwachte bedrijfskosten ver

Vooruitgeschoven worden. Het beste is, niet eerst tot ontdekking van een lek wachten, maar LECWEC ook preventief te gebruiken.

Dit product is een universeel middel voor lek geworden olie-keeringen in motoren, aandrijvingen en (ook automatische danwel schakel-aandrijvingen met ATF olie)

Differentieel, stuurbekrachtiging, alle machines en hydraulische systemen.

Het konditioneert elke kunststofkeerring, beschermt ze tegen uitdroging, hard worden, krimpen en kristalvorming, ter voorkoming van kostbaar olieverlies. Milieu-preventie. Zelfs wanneer LECWEC niet als een preventief middel gebruikt wordt en een keerring lek raakt, is nog lang geen dure reparatie nodig. Dan bewijst LECWEC zijn snelle en langdurige werking.

Het impregneert de defekte keerring, maakt ze weer elastisch, laat ze opzwellen en sluit olie-lekkage  voor lange tijd uit. LECWEC dicht lekke keerringen bij motoren in minder dan 160km  rijden, of binnen een week, volledig af. Ook stopt het binnen 10 minuten het zenuwslopende piepen van de stuurbekrachtiging. Precies zo snel en duurzaam werkt LECWEC in de industrie.

Voor iedere gebruiker een enorm kostenvoordeel tegenover herhaalde reparaties of vervanging. De hoogste kosten ontstaan, wanneer het lek door de eigenaar of de bestuurder te laat wordt opgemerkt of onderkend. Dan kan de reparatie onoverkomelijk en duur worden. Daarom wordt aanbevolen LECWEC te gebruiken bij alle machines, aandrijvingen en hydraulische systemen en vrachtwagen-motoren die 3 jaar en ouder zijn, van alle alternatieven de voordeligste oplossing.

Overigens: LECWEC is eindelijk een produkt voor alle soorten olie en haar toepassingen.

LECWEC voldoet aan de hoogste kwaliteits eisen.

let op! Bij  stuurbekrachtiging altijd de olie verversen om schuimen tegen te gaan.

855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

devonius

Het is inderdaad een erg mooi (verkoop) verhaal.
Had al begrepen dat het de ringen week (zacht) maakt.

In het kader baat het niet dan schaadt het niet, overweeg ik het te proberen.

Maar omdat zoeken hier 0 hits opleverde is er denk ik nog niemand die het goedje heeft gebruikt en zijn of haar ervaring kan delen.

devonius

leaklock schijnt hetzelfde te doen en daar is genoeg over te vinden hier.
Ga wel is even lezen.

Waarschijnlijk gewoon snel die keerring vervangen.

Sbv

gewoon de kering vervangen voordat je nog meer dingen kunt gaan vervangen.

je kan het proberen, hou ons dan op de hoogte, mogelijk werkt het erg goed en kunnen andere die zelfde probleem hebben dit spul gebruiken

kulk

Het lijkt mij niet zo lekker voor je carterventilatie allerlei extra 'troep' in je olie of is dit heel simpel geredeneerd?

NinaPaul

Deze middeltjes "helpen" allemaal, ze zijn "bewezen" effectief.

Maar wanneer je beter kijkt, leest, meemaakt zal je tot het besef komen dat het niet voldoende is om de prijs te rechtvaardigen.
Of om een grote lekkage te stoppen of hoge drukken te houden, etc.

Een mechanisch versleten keerring kan door bepaalde stoffen wel positief beïnvloed worden, maar zal nooit als nieuw worden.
Keerringen verslijten nu eenmaal, een voertuig heeft periodiek en correctief onderhoud nodig, geen enkel middel zal dat tegen gaan.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

pwassink

Ik mis in alle redenaties de mededeling van een stuurhuizen-revisie-toko :

Als u lekstopper heeft gebruikt en wij zien dat! , jammer dan, gaat t stuurhuis bij het oud ijzer en weg zijn je inruilcenten ..   :eusa_whistle:

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

NinaPaul

Citaat van: pwassink op 06-08-2012 18:06:24
Ik mis in alle redenaties de mededeling van een stuurhuizen-revisie-toko :

Als u lekstopper heeft gebruikt en wij zien dat! , jammer dan, gaat t stuurhuis bij het oud ijzer en weg zijn je inruilcenten ..   :eusa_whistle:

De meeste gebruikshandleidingen zeggen dan ook dat je EERST je olie moet vervangen voordat je het middel toe mag voegen.
Als het middel niet in strijd is met de door de fabrikant opgegeven vloeistoffen is er juridisch geen grondslag om het ruilen te weigeren.
(mits natuurlijk in de (bijzondere) voorwaarden vermeld)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

MVeldhuis

Ik heb niks tegen op zulke middeltjes, ik vind het zelfs wel lekker makkelijk. Lekker busjes erin kiepen ipv sleutelen en de rest van de dag vissen, heeerlijk.

snix

Citaat van: MVeldhuis op 06-08-2012 23:09:56
Ik heb niks tegen op zulke middeltjes, ik vind het zelfs wel lekker makkelijk. Lekker busjes erin kiepen ipv sleutelen en de rest van de dag vissen, heeerlijk.
Hahaha dat wil ik zien !!!

Bij mij werkte het niet. Middel was precies dat merk :D