Woutertje1987 en zijn roffel, lpg problemen???? wel nieuwe apk en radiateur!!

Gestart door woutertje1987, 06-08-2012 13:42:57

Vorige topic - Volgende topic

woutertje1987

Beste mensen,

ik zou mij eerst even voorstellen ben Wouter 25 jaren jongen woon in het oosten van het land. Recentelijk heb ik  te horen gekregen dat ik mijn leasewagen moest inleveren. Mijn ouders zijn die hard volvo rijders en na lang loeren op dit forum heb ik uiteindelijk ook een volvo 850 gekocht.

De auto heeft wat onderhoudt nodig:

Nieuwe bougies
Nieuw luchtfilter
Nieuwe ruitenwissers (de oude rubbers bleven letterlijk op het raam plakken)
parkeersensoren inbouwen
Nieuwe olie!!!
Remblokken voor
schijven+blokken+handremvoeringen achter
draagarm linksvoor, donderse speling op de fusee (rechtsvoor is 5000km geleden vervangen door vorige eigennaar, helaas maar een kant)
nieuwe remvloestof
nieuwe koevloeistof
magneetkoppeling airco afstellen
setje winterbanden scoren
dubbel din pioneer systeem inbouwen
stoelverwarming repareren
Trekhaak onderbouwen
Electrische antenne inbouwen/repareren.

Het betreft een originele zwarte volvo 850 2.5 10v op g3 onderbouw met 284k km op de teller. De automaat schakeld super soepel en de acc werkt bijna perfect (niet lek, alleen magneet koppeling afstellen) De auto moet natuurlijk goed gepoetst gaan worden en een paar plekjes (winkelwagens) wil ik nog een beetje bijwerken. Daarnaast wil ik een poging doen om de velgen te spuiten. Als iemand hier tips over heeft hoor ik dat graag.

Waar ik snel hulp bij nodig heb is het aansluiten van de kabel van de trekhaak. Ik heb via via een originele volvo trekhaak+kabelset gekregen. Deze kwam ook an een 850 sedan uit 96 af. Echter ik kan nergens in de auto de voorbereiding van de kabels vinden. Niet bij het linkerachterlicht en niet bij het rechterachterlicht. Misschien kijk ik niet goed maar kan het nergens vinden. Het enige wat er bij het linker achterlicht zit is het kastje van de lampencontrol. hier kan ik nergens stekkera bij in steken of dergelijke. Ik hoop dat iemand hier meer van weet kan echt de kabels nergens vinden. Heb de haak dus wel gemonteerd alleen de kabelboom niet.

Ik kan het mishebben maar naar mijn weten heeft elke 850 toch kabelvoorbereiding als iemand nog een plek weet waar ze kunnen zitten hoor ik het graag, het liefst met foto's. Echter vind ik het ook prima als iemand mij een schema kan geven met de gebruikte kleuren kabels van Volvo dan maar ik de kabelboom zelf wel vast.
Zelf heb ik het forum compleet doorgespit naar dit onderwerk maar heb helaas niks kunnen vinden wat mij kan helpen.

In de toekomst zou ik proberen om dit weblog bij te houden. ik hoop dat jullie het met plezier gaan lezen.

Groet Wouter

Wout309t

Welkom, goeie opening! We missen alleen nog wat plaatjes, laat ik het gelijk maar zeggen ;)

Citaat van: woutertje1987 op 06-08-2012 13:42:57
Beste mensen,

ik zou mij eerst even voorstellen ben Wouter 25 jaren jongen

En wat was je daarvoor? ;D
2011 V70 2.0T R-Design MT

woutertje1987

haha was een spatie vergeten jong en.....

henry classic v70

Dan heb je niet goed doorgespit..
Zoekfunctie gebruiken en trekhaak intoetsen > 23 pagina's trekhaak :D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Powerpete

kabelboom van estate en sedan zijn wel verschillend..... weet wel dat ie er bij mij in 2 uurtjes onder zat, met kabelboom en al....

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

woutertje1987

Na dat het gelukt is met het aansluiten van de bekabeling van de trekhaak heb ik de achterremmen vervangen. dat wil zeggen de handremschoenen, blokken en schijven. De vorige eigennaar had zeer slechte schijven erop zitten veel groeven, roest en scheef. Hij dacht blijkbaar dat het piepen zou stoppen met nieuwe blokken...

Ik heb de handrem weer terug gesteld alleen bij het rechter achterwiel kan ik mijn wiel na het aantrekken van de handrem nog een centimeter of 4 bewegen pas dan slaat de handrem aan, snap werkelijk niet hoe dit kan. Als iemand het weet laat het mij alsjeblieft weten!.

Vandaag wou ik de linkerdraagarm vervangen aangezien de fusie compleet aan gort was. Helaaas is het mij niet gelukt omdat ik draagarm bij de fusee kant niet los kreeg. Ik heb geen idee wat ik verkeerd heb gedaan. Ik heb gewoon de drie bouten van de draagarm los gemaakt. De kant van het chassis kwam redelijk makkelijk los. Krijg alleen met geen mogelijkheid de pin bij de fusee los wat doe ik verkeerd? Zelfs met een beetje kracht van een breekijzertje kreeg ik hem niet los. Als ik met een hamer onder de draagarm sla kan ik wel de pin van het fusee iets zien bewegen, heeft iemand advies hoe ik deze los kan krijgen??? Ik spuit nu een paar dagen de pin in met wd40 hopelijk werkt dat.

Daarnaast kwam ik er achter dat volgens mij de auto behoorlijk oud zeer heeft. Dat wil zeggen dat de er onder de auto een oud maar zeer groot olie spoor is te zien vanaf blok tot midden auto. Gelukkig is het al wel oud en super aangekoekt. De auto lekt in elk geval niet meer. Bij 260000 is de distributieriem vervangen ik gok dat ze toen ook de keerringen hebben vervangen. Het lekt in elk geval niet meer. Alle rubbers zaten ook onder de OUDE aangekoekte olie. Deze heb ik vandaag goed schoongemaakt. Wat mij wel opvalt is dat ik een beetje witte oude smurrie kan zien wat volgens mij van het koelvloestof resevoir komt. Het rare is dat ik naar mijn weten geen koelvloeistof verlies. Wel is er volgens mij recentelijk door de vorige eigennaar de radiator vervangen, ding ziet er als nieuw uit. Wat mij wel opvalt is wanneer de motor warm is mijn koelvloestof peil zakt tot iets boven het minimum wanneer ik dan heel voorzichtig de dop van het expansievat los draai hoor ik een hoop gesis en stijgt het peil tot het maximum. Op dit forum wordt veel gepraat over de dop van expansievat. Betekend dit dat mijn dop ook niet goed meer is of is dit normaal?

Tevens werken eindelijk de aftermarket parkeersensoren..... woutertje had het niet goed gedaan, woutertje had de sensoren verkeerd om gedraaid zitten. Er zit blijkbaar een schuine kant aan welke boven moet zitten. (dit stond niet in de handleiding maar werd mij naderhand verteld door de verkoper) :eusa_doh:

Jack v

Kvs is normaal hoor. Met koude motor hoort ie tegen max. aan fe  zitten.

Wat betreft je draagarm ik maak altijd eerst de fuseekant los en laat subframezijde vast zitten. Dan met een stevige buis een lange arm maken door he. Jwm o. Jend .er het subframe te steken en op de draagarm. Je kan ook Voorzichtig een beetje ruimte malen door een schroevendraaier in de spleet van de fuseebout te tikken. Doe dit wel met beleid.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

pwberg

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

woutertje1987

Citaat van: Jack v op 12-08-2012 17:30:11
Kvs is normaal hoor. Met koude motor hoort ie tegen max. aan fe  zitten.

Wat betreft je draagarm ik maak altijd eerst de fuseekant los en laat subframezijde vast zitten. Dan met een stevige buis een lange arm maken door he. Jwm o. Jend .er het subframe te steken en op de draagarm. Je kan ook Voorzichtig een beetje ruimte malen door een schroevendraaier in de spleet van de fuseebout te tikken. Doe dit wel met beleid.

Ik heb het ook geprobeerd met de bouten van het subframe nog vast en inderdaad met een schroeven draaier de spleet iets groter proberen te maken. Hij komt echt niet los. Er meoten niet meer bouten los toch? alleen de 3 die ook aan de draagarm zitten?  alvast bedankt, nu eerst ff lekker bbq  bij de oudjes thuis

Jack v

yep alleen die 3. schroevendraaier ertussen en van boven een mep geven op de draagarm.

Jack v

pwberg

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

woutertje1987

Citaat van: Jack v op 12-08-2012 17:56:53
yep alleen die 3. schroevendraaier ertussen en van boven een mep geven op de draagarm.
Beste Jack bedankt voor de tip. Aanstaande vrijdag ga ik het weer proberen. Als het gelukt is laat ik e het zeker weten. Als de draagarm erop zit gaat de auto voor de APk. Zaterdag ga ik andere velgen ophalen zonder stoeprandkusjes en de auto flink polijsten. Wanner de auto helemaal trak is zou ik een paar foto's op het forum plaatsen.

Weet iemand nog een oplossing voor de handrem waarbij ik met aangetrokken handrem het wiel nog 5 centimeter kan draaien? heb ik dan toch de handrem niet goed afgesteld met het wieltje?

rpakuypers

Citaat van: woutertje1987 op 13-08-2012 11:08:51
Weet iemand nog een oplossing voor de handrem waarbij ik met aangetrokken handrem het wiel nog 5 centimeter kan draaien? heb ik dan toch de handrem niet goed afgesteld met het wieltje?

Dat kan, maar je kunt ook afstellen aan de bout achter de handrem onder je opbergvak. Kun je aan 1 kant alleen doordraaien of aan beide kanten ?

Groet,
Roger