Lpg Ellende

Gestart door Oti, 07-08-2012 15:40:28

Vorige topic - Volgende topic

Oti

Hallo allemaal,

Hier weer een update inzake het verloop van mijn 855 met lpg problemen. Ik had e.e.a
al bij mijn kennismaking weergegeven,dus nu maar verder in het LPG topic.

Nadat ik bij Lawrence in Beek na 2 bezoekjes € 560,- armer was,waren de problemen
nog niet verholpen. Het bleek dat de lpg ecu het nu had begeven,nadat hij een nieuw
massapunt had gelegd. De nieuwe ecu sneuvelde ook??? De Volvo is per autoambulance
naar Eindhoven bij een collega geweest & daar bleek in de kabelboom ergens kort-
sluiting zat. Nadat dit opgelost was is er weer een nieuwe ecu geplaatst. Toen weer
terug naar Beek,waar ik hem kon ophalen na betaling van € 700,-. Een ecu hoefde ik
uit coulance niet te betalen? Wij konden naar onze welverdiende vakantie in France.

Echter na ongeveer 200 km begon het lpg lampje weer groen/rood te knipperen &
hoorde je de relais weer aan & uit gaan. Dus wederom GEEN lpg & een verdacht
geurtje? Dus Lawrence laten weten hoe het ervoor stond. Na mijn vakantie moest ik
hem maar bellen. Helaas is hij pas 13 Augustus a.s terug. Na ruim € 1250,- verwacht
je toch dat de problemen opgelost zouden zijn? Dus ben ik bij Thuur langs gegaan om
advies te vragen. Hij zag sowieso al dat er een aantal zaken niet in orde bij de motor
waren,maar dat had verder niets met de lpg installatie te maken. Hij vond de verdam-
per Vialle F type te hoog geplaatst (schutbord) en had dit nog niet eerder gezien.
Verder had hij het idee dat de kabelboom waarschijnlijk de boosdoener zou kunnen
zijn, dus deze zou vervangen moeten worden. Hij vond ook dat Lawrence een kans
moest krijgen om het op te lossen. Dit omdat ik ook bij Autogas Parkstad info had
ingewonnen & zij zijn officieel Vialle dealer. Volgens Andy van AgParkstad zou deze kabelboom nu ongeveer € 230,- ex btw gaan kosten.

Kortom ik wil bij Lawrence alleen de kabelboom betalen & eventueel de montagekos-
ten,maar verder niets. Als er nog Roffelaars een ecu & kabelboom gebruikt hebben liggen, laat het even weten. Ook mensen die weten waar e.e.a goedkoop uit te halen,
alle info is welkom. Jammer dat het bestede geld niet aan lpg uitgegeven kon worden,
hier hadden we heel wat kilometers mee kunnen zoeven.
Want de Volvo rijdt heerlijk, zo hebben we na 2500 km kunnen besluiten. Ik heb een
kleine 30 verschillende autoos gehad, dus kan hier wel een redelijk goed oordeel over
geven. Nou dit was het weer even voor nu. Indien je iets weet laat maar horen.

Ik houd jullie op de hoogte,

Vriendelijk groetend Maurice (Oti).

Ludo

Citaat van: Oti op 07-08-2012 15:40:28
Na ruim € 1250,- verwacht
je toch dat de problemen opgelost zouden zijn?

Volgens Andy van AgParkstad zou deze kabelboom nu ongeveer € 230,- ex btw gaan kosten.

Ik had het verhaal een beetje meegekregen bij Thuur.
Van mij mag meteen een wet goedgekeurd worden, dat je in zulke gevallen gedane kosten mag verhalen bij de vorige eigenaar.
Het zou snel gedaan zijn met klooiwerk... :D

MVeldhuis

Nou ik vind dit anders ook schandalig van het reparatiebedrijf, dat die nog geld durven vragen na meerdere mislukte pogingen met dikke facturen.

Ludo

Citaat van: MVeldhuis op 07-08-2012 23:27:15
Nou ik vind dit anders ook schandalig van het reparatiebedrijf, dat die nog geld durven vragen na meerdere mislukte pogingen met dikke facturen.

Ja en nee.
Ja omdat ze verder hadden moeten of mogen kijken/zoeken.
Nee omdat ook hun diensten gevraagd werden.
Er zit trouwens ook geen enkel bedrijf te wachten, om gratis het klooiwerk van anderen op te lossen...