voor de technische mensen

Gestart door nico1, 09-08-2012 16:14:36

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Je schrijft dat je lambdasonde pas vervangen is. Zijn hierna de problemen begonnen?
Is er een originele sensor ingegaan of een imitatie?

nico1

toen was het probleem zuipen van de auto weg, geen immitatie spul erin
carbon blauw das mijn volvo nou

Piet

Lastig probleempje.
Je kan ook nog aan je koelwatertemp sensor denken.
Stekker van de LMM?
Vacuumslangen?
Gen lek in een van de slangen tussen turbo en IC of tussen IC en gasklephuis?

KIM

Welke foutcodes krijg je nu?

Ludo

Citaat van: nico1 op 23-08-2012 16:37:33
ik heb de nieuwe LMM erop gezet, maar hij doet nog steeds het zelfde, de motor slaat aan ,loopt dat 2 sec, en slaat dan langzaam af.

Bosch, of imitatie?.

nico1

foutcodes weet ik nu niet, ik heb ff geen tijd om uit telaten lezen.
tis een bosch trouwens

Wout309t

Stinkt hij erg als hij even loopt?
2011 V70 2.0T R-Design MT

verron

Ik hoor hier heel vaak uitlezen van foutcodes...........hoe gaat dat in zn werk, welk programma, en wat heb ik nog meer nodig?
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

nico1

ja een beetje, maar er komt niet veel rook uit de uitlaat ofzo

jp1983

Zit  er nog steeds geen banaan of ander fruit in je uitlaat.
Een beetje lekke uitlaat kan ook gevolg zijn van verstopping.
Even iemand gas laten geven en aan het eind van je uitlaat voelen of er flink wat druk uitkomt is ook het geld niet (je kunt het stationair ook voelen).
Als hij dichtzit even laxeermiddel toevoegen bij de benzine.
Je temp sensor is ook een mogelijkheid hoeft geen foutcode op te leveren maar je kunt wel de gemeten temp uitlezen, als die bij warme motor -30 doorgeeft aan je comp gaat het ook niet helemaal goed kwa mengsel.
Uitlezen kunnen ze prima bij de dealer.
Ik denk dat je lmm al net zoveel heeft gekost als een diagnose door iemand die er wel verstand van heeft.

-D©©©L-

Waar is deze auto in regulier onderhoud ?

snix

Ligt er niet gewoon een slang vanaf de turbo naar de inlaat los?? Als ik je start post lees dat je bijna geen turbo druk hebt icm langzaam afslaan. Dat heb ik eens eerder meegemaakt bij ploffende intercooler buizen

nico1

de auto is bij de garage geweest, er was niks uit telezen, ze hebben een slang bij het spruitstuk vervangen en me oude bougieskabel erop gedaan, de andere die ik erop gezet had was er 1 van door geslagen, ook een nieuwe verdeelkap erop gezet, toen blijf de auto bij starten lopen.
ik hem mee naar huis genomen vrijdag middag na sluitings tijd, maar na een tijdje rijden ging die weer raar doen.
nu staat die weer voor de deur, start weer niet, en houd verschrikkelijk in boven 3000 toeren.
is het probleem geen brandstof, ik heb nog een walbro benzinepomp liggen, is dit een goede optie.
het geintje met mijn apk heeft me 600 euro gekost, dus heb niet echt veel geld meer om weer terug tegaan.

sven0503

Citaat van: snix op 28-08-2012 10:47:35
Ligt er niet gewoon een slang vanaf de turbo naar de inlaat los?? Als ik je start post lees dat je bijna geen turbo druk hebt icm langzaam afslaan. Dat heb ik eens eerder meegemaakt bij ploffende intercooler buizen

was dat niet bij mij ? :P

nico1