voor de technische mensen

Gestart door nico1, 09-08-2012 16:14:36

Vorige topic - Volgende topic

nico1

oke waar tebeginnen.
op de terug weg van mijn vakantie ging mijn auto flink zuipen, hij gemiddeld 1 op 5, ik heb een v70 type R
dus das best veel, aangezien de heen reis dit 1 op 9 was, mijn ladasone lampje brand al een tijd, dus ja hier zo het probleem kunnen zitten, ben vandaag deze laten vervangen, toen hem laten uitlezen en deze codes kwamen tevoor schijn
p 0172
p 0171
p 0131
p 0101
hij kon me niet vertelen waar deze voor stonden, dus misschien zijn er mensen die dit wel weten, na een tijdje gereden tehebben, en nog een keer uitlezen waren de foutmeldingen weg,en het lampje uitgezet, ik dacht okee das mooi.
ik naar huis gereden ,okee het verbruik was nu goed, maar in eens ging het lampje al weer branden, en ik heb bijna geen turbo druk op de snelweg, toen ik van de snelweg af was en ff goed in zijn 1 en 2 door trok ging het met moeite, beetje stottert, kan iemand mij hier mee helpen aub.

tis moeilijk teomschijven voor iemand die er geen verstand van heeft, ik hoop dat jullie het begrijpen
carbon blauw das mijn volvo nou

rovelra

Hier kun je de codes vinden :

www.volvo850.ru/OBDkod.htm

Aangezien je obd2 hebt moet je in de tweede kolom kijken naar je codes

nico1

okee bedankt, maar wat is het precies, en wat kan ik hier mee

Eddy-E

850 2.5 10v 94

volvobug

He, en dat op je verjaardag. In ieder geval gefeliciteerd (met jezelf, niet met de codes)  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

NinaPaul

Maf sensor en achterste lambda sonde controleren zegt de tabel.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

KIM

P0101 Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem
P0131 02 Sensor Circuit Low Voltage (Bank I Sensor I)
P0171 System too Lean (Bank 1)
P0172 System too Rich (Bank 1)

De laatste 3 foutcodes zijn waarschijnlijk het gevolg van de veroorzaker van de eerste foutcode: De luchtmassameter.
Ga daar eerst maar eens mee aan de gang (LMM lenen / kopen). Ik denk dat na wissen de andere foutcodes ook wel weg zullen blijven.

Ik heb trouwens http://www.autobedrijf-schaap.nl/eobd.html gebruikt; die is wat overzichtelijker. EOBD foutcodes zijn hetzelfde als OBDII.

nico1

net proberen te gaan rijden, hij slaat bij het starten al uit, ik heb dit een paar keer geprobeert,  ben wel gaan rijden, dit gaat wel, maarja rijd niet lekker

nico1

is er iemand regio rotterdam waarbij ik ff zijn luchtmassa meter erop mag zetten om tekijken of het hier aan ligt.
ik heb hem er net ff afgehaald, maar de stekker die erin zit komt een soort van boterkleurig spul uit, is deze makelijk tevervangen

Thys

Klinkt als vaseline? Merk je nog verschil in rijden wanneer je de LMM afkoppelt?

nico1

ik heb mijn luchtfilter schoongemaakt en mijn sensor van me lmm, maar dit heeft jammer genoeg niet geholpen.
ik snap gewoon niet waarom hij uit springt bij het starten, moet echt het gas erop houden, help  please

KIM

nico1

hij is weer uitgelezen door de anwb vandaag, deze vertelden me ,probeer gasklep sensor schoon temaken, en iets wat erbij zit wat je stationeer bedient.
de lmm zag hij op zijn uitlees machine, die deed zijn ding, gaat om upper en lower fuel bla bla, zegt het uitlees ding, maar hij zij ook dit kan veel dingen wezen, lucht of je brandstof, klopt dit een beetje

snix

Tuurlijk hij doet zijn ding maar geeft verkeerde waardes...

Citaat van: KIM op 09-08-2012 18:12:51
P0101 Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem
P0131 02 Sensor Circuit Low Voltage (Bank I Sensor I)
Dat hij wat doet zal wel. Maar daardoor maakt hij de mix verkeerd en gaat de lamda klagen (upper lower fuel mix bla bla) of de lamda is stuk een van die twee.
Niet blijven lopen komt niet door gasklep die staat dicht maar stationair regelaar. (of heeft dit type v70 die niet meer)
Maar in dit geval zal bovenstaande er mee te maken hebben.

nico1

lamda is net vervangen, die is dus heel, dus de LMM is de boosdoener, tis jammer dat dit niet is na tegaan, voor dat ik een nieuwe bestel, en het het toch niet is