Blauwe rookpluimen 850 2.0 t5

Gestart door 850tt5, 09-08-2012 22:12:12

Vorige topic - Volgende topic

BenC70ES

Citaat van: NinaPaul op 10-08-2012 20:55:09
Het afzeiken van importjes is hier op het forum ook "volkssport no 2."

;) niet te veel van aantrekken dus!

Inderdaad,  en als er dan wel veel km's opstaan is het ook een 'versleten' hok hier...  ::)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

850tt5

Citaat van: sas op 11-08-2012 10:38:18
Er zit altijd wat olie in de intercooler en slangen.
Bij die kennis was er een lekkende leiding weet niet precies meer wat.
De turbo kan stuk zijn maar ik zeg rij even een paar honderd km en kijk of het minder wordt.
Wordt het alleen maar erger na een tiental km's is het eerder turbo dan klepseals denk ik omdat het ineens is gekomen, en vrij heftig.

Na een paar honderd km nog steeds hetzelfde..... Ik heb ook even de jiggle test gedaan en er is sprake van veel overdruk stationair en bij gasgeven wordt het heftiger. Kan het hier iets mee te maken hebben????

marc-850

Citaat van: 850tt5 op 15-08-2012 18:20:16
De turbo kan stuk zijn maar ik zeg rij even een paar honderd km en kijk of het minder wordt.
Wordt het alleen maar erger na een tiental km's is het eerder turbo dan klepseals denk ik omdat het ineens is gekomen, en vrij heftig.

Na een paar honderd km nog steeds hetzelfde..... Ik heb ook even de jiggle test gedaan en er is sprake van veel overdruk stationair en bij gasgeven wordt het heftiger. Kan het hier iets mee te maken hebben????

Ik heb onlangs precies dezelfde symptomen gehad. Carterventilatie vervangen en alle vacuumslangen, en problem solved. Vacuumslangetjes kunnen goed lijken, maar dan toch poreus zijn.
Zou het bij jou ook in die hoek gaan zoeken.
Je geeft zelf aan dat ze de carterventilatie hebben nagekeken, maar volgens mij kan dat dat alleen als als je de hele boel loshaalt...

BBS

Ik heb de carterventilatie ook een keer dicht gehad, en roken dat 'ie deed :eusa_sick:
Nadat de gehele ventilatie vervangen was, was het roken ook geheel over...
Het betreft hier een 2,5T
Volvoloos....

850tt5

Citaat van: marc-850 op 15-08-2012 19:00:33
Citaat van: 850tt5 op 15-08-2012 18:20:16

Ik heb onlangs precies dezelfde symptomen gehad. Carterventilatie vervangen en alle vacuumslangen, en problem solved. Vacuumslangetjes kunnen goed lijken, maar dan toch poreus zijn.
Zou het bij jou ook in die hoek gaan zoeken.
Je geeft zelf aan dat ze de carterventilatie hebben nagekeken, maar volgens mij kan dat dat alleen als als je de hele boel loshaalt...

Het is juist ontstaan na het vervangen van alle vacuümslangen bij de dealer. Voor die tijd geen rook etc.... Carterventilatie heb ik niet kunnen checken inderdaad maar alleen op basis van de vuldop test en een compressietest waarbij met positieve uitkomst (;-)) heb ik de conclusie getrokken dat eea verstopt zit... Volgende week heb ik een afspraak staan bij European Tuning voor vervangen turbo (wordt een 15G) en carterventilatie..... maar ja als het niet nodig is.... what to do?