Vervangen glas koplamp

Gestart door Adri, 24-03-2003 20:59:34

Vorige topic - Volgende topic

Adri

Vorige week een koplampglas gemold door steenslag. Nu moest ik toch richting zuiden dus heb ik bij Rima een koplampglas gehaald (EUR 80,- incl., zou de dealer niet goedkoper geweest zijn?). Heeft iemand ervaring met het vervangen? Moet de koplamp eruit of kan het simpeler?

Erik_M.

CiteerVorige week een koplampglas gemold door steenslag. Nu moest ik toch richting zuiden dus heb ik bij Rima een koplampglas gehaald (EUR 80,- incl., zou de dealer niet goedkoper geweest zijn?). Heeft iemand ervaring met het vervangen? Moet de koplamp eruit of kan het simpeler?

Hallo Adri,

Het koplampglas vervangen is heel eenvoudig.  Het glas zit met een aantal klemmetjes boven en onder op het koplamphuis bevestigd (geklemd)  Je verwijderd eerst de afdekstrip onder de koplamp. Als jouw auto koplampwissers heeft haal je eerst het wisserarmpje van het asje. Daarna kan je b.g. klemmetjes verwijderen en het glas wegnemen.

Montage gaat in omgekeerde volgorde. Zorg er wel voor dat je het rubber, dat meegeleverd wordt bij het nieuwe koplampglas, netjes en zonder verdraaiingen etc. in het daarvoor bestemde gootje aanbrengt.

Succes
Erik

Hans B6254

Inderdaad zo gaat dat, kan zijn dat je bij het los halen even een klein schoevendraaiertje moet gebruiken om de klipjes te verwijderen.
Het is wel een beetje pielen, maar gaat wel en is veel sneller dan alles uitbouwen.
maak je gelijk met een zachte doek de reflector schoon en droog, bij mij zat er al aanslag op door gat in glas, niet poetsen met middeltjes en heel voorzichtig het is een opgedampte laag op plasitc erg gevoelig.

JHH
[move]Alzheimer is not a disease, it a way of living.... Zo na 250 nuttige en minder nuttige postings hou ik het voorlopig voor gezien. Veel lol met je Rofel..........   I will be Back[/move]