Vialle werkt aan nieuw gas-injectie; gedaan met vloeibaar

Gestart door TTT242, 01-09-2004 22:01:19

Vorige topic - Volgende topic

TTT242

Gisteren bij het werken toevallig bij een LPG-installateur aan de praat geraakt en wat over LPG en LPI gepraat. Hij plaatste zelf geen LPI van Vialle, wel andere maar wist te vertellen dat Vialle een nieuw systeem aan het ontwikkelen is en terug overstapt op gas injectie en dus niet meer vloeibaar; omdat er teveel problemen waren met de drukpomp. Voor wat het waard is!
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

TTT242

tegen mij zei die gasboer dat het niet meer vloeibaar ingespoten zou worden maar onder gas-vorm!

Entuscan

Lijkt me indd raar dat ze terug naar gas gaan ipv vloeibaar. Lijkt me dan niet echt beter behalve voor de pomp.
Vloeibaar -> gas ontrekt toch veel warmte. En dat voordeel ga je dan verliezen.

Zou het niet vooral indd veel nauwkeuriger worden ... dit omdat de nieuwe ecu's pakken meer data en veel nauwkeurigere data verwerken. Iets waar het huidige lpi systeem niet meer aan aangepast is?

En over het pomp probleem ... tja 450 euro/ 80.000km is toch geen ramp.  Normaal kost 80K op benzine 10.000Euro terwijl je nu maar ongeveer 3000 euro kwijt bent.  Heb je dus meer dan 2 complete installs terugverdient ... kan er wel 450 euro van een pompje af ;)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

alfredgeel

Vialle heeft eventjes met het gedacht gespeeld om een gasinjectiesysteem uit te brengen. Ze zouden een verdamper aankopen, dus niet zelf ontwikkelen, en die dan integreren in een nieuw systeem.
Dit gaat niet door. Gasvormig is goed maar met de toekomstige euro 5 voor de deur gaat dit verhaal niet door. Ze zullen het al lastig genoeg krijgen op LPI om deze norm te halen laat staan op gasinjectie.
Er wordt nl. vanaf de eerste seconde gemeten wat betreft emissies. En daar scoort lpg toch nog niet zo schitterend.
Volhouden, want het komt wel in orde......

Entuscan

Citaat van: Ludo op 02-09-2004 18:44:50
en wat als ik nu een S60 R op lpg wil ?.
welke installatie word er gebruikt ?.

Zo'n installatie als ik heb ... tegen véééééééééél pleuro's
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Guido_Smit

Citaat van: Ludo op 01-09-2004 22:11:28
ja, een nieuw systeem in ontwikkeling, naar G4 norm.
is bijna hetzelfde als de huidige LPi maar nog nauwkeuriger.
dat betekent dat iedere cilinder individueel bediend word en van een optimale injectie van vloeibaar lpg voorzien word.

Wat ik weer gelezen heb, is dat ze een systeem ontwikkelen dat het starten ook op gas gaat/kan plaatsvinden en niet meer op benzine nodig is. Dit geeft dan weer minder vervuiling.
Wel handig als je benzinepomp kaduuk gaat  ;D.

Guido.

Johann

Citaat van: Ludo op 02-09-2004 18:44:50
Citaat van: alfredgeel op 02-09-2004 15:52:04
Volhouden, want het komt wel in orde......

en wat als ik nu een S60 R op lpg wil ?.
welke installatie word er gebruikt ?.

Gewoon een BiFuel kopen, gaat net zo hard  ;)

Guido_Smit

Wil je alles weten over de vernieuwingen, dan naar de RAI te A"dam zie onderstaand bericht:

Op 7 en 8 oktober organiseert NEN het LPG Fuel and Equipment Symposium 2004 in de RAI in Amsterdam. Hier zullen onderwerpen aan bod komen over de huidige technologie, maar ook de ontwikkelingen voor de toekomst. Zo zal de heer Rutten van Vialle uiteen zetten hoe de autogasmarkt opnieuw leven ingeblazen kan worden. Klik hieronder voor meer informatie.

http://www2.nen.nl/nen/servlet/dispatcher.Dispatcher?id=170556

Bron: de Volkskrant, 8 mei 2004. Door Gert-Jan van Teeffelen.

Guido.

TTT242

Citaat van: Johann op 02-09-2004 22:41:38
Gewoon een BiFuel kopen, gaat net zo hard  ;)

Echt? ;D Neem dan toch een 2.5T, dan ga je toch ietsjes harder ;D

Guido_Smit

Citaat van: Guido_Smit op 02-09-2004 23:17:18
Wil je alles weten over de vernieuwingen, dan naar de RAI te A"dam zie onderstaand bericht:

Op 7 en 8 oktober organiseert NEN het LPG Fuel and Equipment Symposium 2004 in de RAI in Amsterdam. Hier zullen onderwerpen aan bod komen over de huidige technologie, maar ook de ontwikkelingen voor de toekomst. Zo zal de heer Rutten van Vialle uiteen zetten hoe de autogasmarkt opnieuw leven ingeblazen kan worden.

En...wat zal er uitgekomen zijn..........?
We wachten wel af  ;D.

Guido.

alfredgeel

het symposium is gewoonweg niet doorgegaan omwille van gebrek aan interesse. ( de kostprijs voor deelname zal ook wel een rol gespeeld hebben ).

Iedereen heeft er de mond vol van over hoe zuiver LPG wel is maar geen enkele regeringspartner durft maatregelingen te treffen om LPG aantrekkelijk te maken. Neen op 6 jaar tijd is in belgie de prijs van LPG bijna verdubbeld. Vroeger betaalde ik 9 fr/liter nu meer dan 16fr. Dat zou je eens met benzine of diesel moeten doen.
Het ganse beleid inzake LPG is een ramp. Door het erkennen van LPG installateurs heb je nog altijd geen oplossing voor de kwaliteit van de installaties.

Nu worden in dure , moeilijke modellen ( bvb V70 XC ) goedkope installaties ingebouwd die werken op basis van een verdamper en een onderdrukslang. Dat die eigenaar uiteindelij slecht reclame maakt is niet moeilijk. Doe het zoals in Nl. Een gekeurde ( G3 ) installatie per type auto en per motortype. Je haalt het kaf tussen de koren uit. En geen schrik er zijn in Belgie genoeg instanties die kunnen bepalen wanneer een LPg installatie voldoet of niet.

Ik durf te zeggen dat ik elk motortyp van voertuig door de technische keuring in belgie krijg met een gewone verdamper en mengstuk.
Er wordt niet gecontroleerd op euronorm en dergelijke.
Als we daar eens mee zouden beginnen gaan we al een hele stap verder staan. Op die manier investeren we in het milieu en in geschikte LPG installaties met een heleboel tevreden klanten.

oef het is er uit