motorsteun vervangen bovenste voorste ronde! krijg hem er niet in? geperst ofzo?

Gestart door Sander-850-T5, 13-08-2012 18:09:24

Vorige topic - Volgende topic

Sander-850-T5

motorsteun bovenste ronde ! wil er niet in zit die normaal geperst ofzo oude is er uit maar zelfs met vet en boter  ;D wil die niet ???

wie kan mij vertellen hoe die erin moet glijden  ;)

thx alvast Gr Sander

Boeijke

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Jeroentjuh

Ff langs de dealer, met het juiste gereedschap zit dat ding er zo in ;)

Henk855

Ik heb hem er gewoon met 2 plankjes hardhout en een draadeind en 2 moeren ingeperst.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Piere

Ben ik een slecht persoon als ik nu zou zeggen dat ik gewoon het framepje waar hij inzit losdraai en dan simpelweg de nieuwe steun erin klop met de hamer op het aambeeld?  :eusa_think:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

dennis850estate

Citaat van: Piere op 14-08-2012 00:10:55
Ben ik een slecht persoon als ik nu zou zeggen dat ik gewoon het framepje waar hij inzit losdraai en dan simpelweg de nieuwe steun erin klop met de hamer op het aambeeld?  :eusa_think:

ben je geen slecht persoon maar gewoon met een blokje hout ertussen kun je hem ook met de bankschroef op zijn plek persen.

Piere

Citaat van: dennis850estate op 14-08-2012 00:14:22

ben je geen slecht persoon maar gewoon met een blokje hout ertussen kun je hem ook met de bankschroef op zijn plek persen.

Dat leek me meer klooien om dan nog blokjes hout te zoeken, gaten in te boren, etc... En dan zet je ook de kracht op het center van de steun, da's ook niet ideaal lijkt me eigenlijk. Dat metalen deel is er echt op 1-2-3 uit en dan is het kinderspel. Gewoon zorgen dat hij er recht ingaat door rond te slaan :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

dennis850estate

Citaat van: Piere op 14-08-2012 00:17:18
Citaat van: dennis850estate op 14-08-2012 00:14:22

Dat leek me meer klooien om dan nog blokjes hout te zoeken, gaten in te boren, etc... En dan zet je ook de kracht op het center van de steun, da's ook niet ideaal lijkt me eigenlijk. Dat metalen deel is er echt op 1-2-3 uit en dan is het kinderspel. Gewoon zorgen dat hij er recht ingaat door rond te slaan :)

zo heeft iedereen weer een eigen methode. Het uiteindelijke resultaat telt.

mehn

Citaat van: Sander-850-T5 op 13-08-2012 18:09:24
motorsteun bovenste ronde ! wil er niet in zit die normaal geperst ofzo oude is er uit maar zelfs met vet en boter  ;D wil die niet ???

Je bent de steun er wel vanaf de juiste kant in aan het persen? De metalen steun waar de steun in moet is soort van conisch.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jeroentjuh

Citaat van: mehn op 14-08-2012 07:31:19
Citaat van: Sander-850-T5 op 13-08-2012 18:09:24

Je bent de steun er wel vanaf de juiste kant in aan het persen? De metalen steun waar de steun in moet is soort van conisch.

[/quote

Niet alle steunen zijn dat..... ;)

Mr Rens

Anders de complete motorsteun kopen, hoef je ook niets te persen! ;)
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

Wout309t

Citaat van: Mr Rens op 15-08-2012 12:44:44
Anders de complete motorsteun kopen, hoef je ook niets te persen! ;)

Ja, of koop een andere auto!

;D
2011 V70 2.0T R-Design MT

rittenburg

Vandaag bovenste motorsteun vervangen. Ben er met gemengde gevoelens aan begonnen omdat de problemen op het forum legio zijn. Het "probleem" van het scheeftrekken zit 'm in het excentrisch gat in de steun. Als je daar een draadeinde in steekt en dan de moer gaat aandraaien zal de steun altijd scheef trekken want je geeft een kracht welke niet in het centrum van de steun zit. Als je de kracht gelijkmatig uitoefent met behulp van een lijmklem is het echt een fluitje van een cent. (wel een "glijmiddel" gebruiken.....

Hoop dat de fotoos een beetje helpen
Als we apen zouden zijn konden we met pinda's betalen..

rbts

"I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted." (George Best)
(lees meer autoquotes op http://www.autoblog.nl/archive/2009/10/11/tijdloze-quotes-over-autos)