Bij langere periode nat weer slecht starten V70 TDI '99

Gestart door myhobby, 14-08-2012 17:52:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

myhobby

Symptoom: Bij natter weer (herfst bijv), krijgt mijn auto steeds vaker een issue met de periode net na de start. Aanslaan gaat prima, maar hij komt dan seconden niet boven de 1000 rpm uit. Soms schiet ie na enkele seconden gelijk door en soms moet ik opnieuw starten. Uiteindelijk loopt ie altijd, soms met een minuut proberen. Eenmaal gelopen die dag dan is het geen probleem meer. Soms de dag er na geen issue of soms enkele dagen op een rij. Niet fijn voor de vrouw ;-)

Wat details:
Bouwjaar '99, 510.000Km, LMM 60K geleden vervangen door een Bosch, Timing Dieselpomp 30K geleden geverifieerd, Distributie riem 480K, Overige sensoren nooit vervangen, startspoel sleutel is permanent gesoldeerd, geen storingscodes laten uitlezen.

Herkent iemand dit en wat was bij jou de oplossing ?

Ewout Schalkwijk

Toch begint elke zoektocht bij het uitlezen van eventuele opgeslagen foutcode's.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Helemaal mee eens. Zonder uitlezen blijft dit giswerk.

Waar woon je ergens?

myhobby

Turnhout, maar ben regelmatig in Tilburg, Den Bosch en Venlo. Ik heb wel ODBII lezers, maar met een TDI uit 99 is dat weer net wat specialer (otw dat werkt niet).

Sbv

Vida zou moeten lukken als het een modeljaar 1999 of later is

Taranis

Mocht je een keer in de buurt zijn dan wil ik 'm best even voor je uitlezen. Dan weet je iets.