scheur in koppakking einde 850 of niet

Gestart door patje850, 14-08-2012 23:32:05

Vorige topic - Volgende topic

Boeijke

Dat bedoel ik dus.
Iemand met verstand ervan er naar laten kijken en niet iemand die er (veel) geld mee wil verdien en zo dus diagnoses stelt die mischien niet kloppen.

patje850

Ik heb 2 keer al een second opinion laten uitvoeren .
Bij mij garage een prijsopgave gedaan ..de auto is verders goed ondanks wat gebruikersporen .
nieuwe kopplingsplaten .

Het gaat zo,n 1000 a 1100 euro kosten     inc nieuwe distributieriem met waterpomp   die volgend jaar toch vervangen moest worden  en incl vloeistoffen bougies enz ..
als de cilinderkop gescheurd is dan kom er nog wat bij natuurlijk ..

Dat het een boel geld gaat kosten is een feit ..heb op markplaats al wat rond gekeken naar een ander roffeltje op gas ..maar het blijft dan ook een gok wat je terugkoop

Boeijke

Heb je de second opinions uit laten voeren bij een garage of bv een mede-forummer?

Je moet rekening houden dat garage's tussen de 40 en 60 euro al aan uurloon rekenen.

snix

Prima, maar laat
Citaat van: Boeijke op 16-08-2012 12:01:13
Iemand met verstand ervan er naar laten kijken en niet iemand die er (veel) geld mee wil verdien en zo dus diagnoses stelt die mischien niet kloppen.

volvojimmy

Ik heb mijn g3 verdamper doorverbonden maar ik blijf met een groot koelwaterverbruik zitten. Bellen in het reservoir en snelle drukopbouw. Mits iemand nog iets anders weet dan gaat de kop er van de week af. Of hij gaat de deur uit.

volvojimmy

Citaat van: volvojimmy op 18-08-2012 00:38:30
Ik heb mijn g3 verdamper doorverbonden maar ik blijf met een groot koelwaterverbruik zitten. Bellen in het reservoir en snelle drukopbouw. Mits iemand nog iets anders weet dan gaat de kop er van de week af. Of hij gaat de deur uit.
morgen ga ik een uitlaatgassenmeting uitvoeren in het reservoir. Dat moet wel aangeven dat de koppakking  lek is. Ik heb toevallig een 850 sedan met dezelfde motor gespot, deze motor kan als het mee zit(of tegen) de mijne gaan vervangen. makkelijker dan de kop, zeker als deze gescheurd is.

volvojimmy

Snuffelaar in het vaatje gaf gelijk uitlaatgassen aan. Koppakking kapot dus. na 450000 op lpg moet de kop er dus toch af.

Boeijke

Das vervelend Jimmy.

Maar het ging hier in 1e instantie om Patje850.

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het met zijn auto is afgelopen.

patje850

Vandaag Mij roffeltje laten repareren ..
De cilinderkop verwijderd en in de 2e cilinder lag water
volgens de monteur was de koppaking niet lek alles zat muurvast ...maar had hij het vermoeden dat de cilinderkop was gescheurd ..De kop word morgen afgeperst..
ook is ontdekt dat het het stekkertje van het controlelampje van de koelvloeistof eruit was getrokken ..zodoende kon ik natuurlijk nooit een controlelampje zien branden ..ook is de naald van de motertempretuur nooit opgelopen ..
Volgens de monteur kan dat omdat er altijd te weinig koelvloeistof heb ingezeten ..
De auto heb ik net een jaar  mij eerste volvo ooit ik ben er echt tevreden over er zit een nieuwe koppeling in  ..De degelijkheid van mij oude Buick zo worden auto,s niet meer gemaakt ..

De kosten zullen ruim boven de 1000 euro,o komen rond de 12 a 1300 euro inc distributieriem monteren

volvojimmy

Mijn kop licht eraf. duidelijk te zien is dat cilinder 5 gelekt heeft. Kop lijkt verder helemaal heel dus plaats hem terug met nieuwe pakking.

patje850

Zelfde als bij mij ..alleen mijn kop was lek..

UserID6342

Citaat van: volvojimmy op 23-08-2012 13:51:52
Mijn kop licht eraf. duidelijk te zien is dat cilinder 5 gelekt heeft. Kop lijkt verder helemaal heel dus plaats hem terug met nieuwe pakking. https://lh4.googleusercontent.com/-R7FMJcChzXo/UDYU3NThFwI/AAAAAAAAAVU/JBXQbvMfnUE/s576/2012-08-22-319.jpg
Vlak 'm toch maar even zekerheidshalve anders kun je dadelijk weer.

Gompiev70xc

kan het ook een scheurtje in de cylinderwand zijn, ook al is het geen 2.5 LPT? als de pakking zou hebben gelekt, moet je dat kunnen zien (aan de pakking) en mogelijk is er dus met die kop niks mis.. je schijnt van die spuitbussen te hebben waarmee je haarscheurtjes in metaal kunt opsporen.
Zou ik doen, voordat ik de boel weer in mekaar ging schroeven.  Voorkom de kans dat je achteraf ontdekt dat het probleem niet is opgelost..!

volvojimmy

Dat had gekund maar de kop zit er al weer op, morgen afbouwen en dan hoop ik dat het over is. De lekkage langs de pakking was vrij duidelijk dus ik hoop dat het alleen dat was.

volvojimmy

Hij loopt weer en verbruikt geen water, hoi hoi hoi. Alleen nu mag hij wel eens stoppen met kloppen. De klepstoters maken na 30 km nog herrie. Iemand een idee?