Goed en goedkoop EGR afdoppen via de VW dealer

Gestart door Jans Duiven, 16-08-2012 02:11:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jans Duiven

Citaat van: mantsje op 22-04-2013 20:58:35
Citaat van: Hans Duiven op 16-08-2012 02:11:11
U wilt uw EGR keurig verwijderen en afsluiten?

Bel een VW garage en vraag de magazijnmeester om de onderstaande onderdelen:


028 131 547 G    Pakking 2 stuks

0380131 925 A   Afdekplaat 2 stuks

N 903 396 05      Inbusbouten  2 stuks

N 911 308 01      Koperen moeren 2 stuks

Prijzen zet ik niet achter de onderdelen omdat dit onderhevig is aan de tand des tijds vermoed ik,
maar je bent nog geen 15 euro kwijt in totaal incl. btw.

Het bedrag is amper de helft voor wat je moet betalen bij
de egr afdop site.

Doe er je voordeel mee,

Hans

Ideaal die codes! Die van de afdekplaatjes is overigens 038 131 925 A. Liggen morgen bij de vw dealer voor 12 euro ex. Btw. Perfect!
Morgen gelijk even monteren, ben heel benieuwd!

Dank je!

Ik heb in de startpost gelijk even de code van de afdekplaat aangepast.

Hans

Arjanestate

854 T-5 ROOD 1994

Jans Duiven

Citaat van: mantsje op 22-04-2013 21:49:20
Dan staat er wel een vw logootje op :eusa_sick: maar ach, die hebben dit heerlijke blok ook mogelijk gemaakt  :angel:

VW staat voor Volvo Ware  ;D

mantsje

Oooh! Dan is het wel het goede logo 8). Ga morgen moteren, vandaag helaas niet aan toe gekomen >:(
op zoek naar een goeie youngtimer voor weinig :)

Arjanestate

Bij mij zit ie er nu op, ik was 14.75 kwijt (zonder korting), leuk klusje waar je binnen een half uur mee klaar bent.

Hij sleurt er net iets meer aan dan voorheen, nu eens kijken of het roken achterwege blijft.

Alleen nog even een vraagje,

Bij het demonteren kwam ik redelijk wat olie tegen op het punt waar de EGR-klep aan het inlaatspruitstuk zat, is dit gebruikelijk of is de turbo aan het overlijden? Olie verbruikt ie echter geen druppel van...
854 T-5 ROOD 1994

mantsje

Bij mij zit ie er ook op! Is inderdaad een klusje van een half uurtje, bouten en moeren even van tevoren inspuiten is wel een aanrader, zelfs met inspuiten was de onderste moer echt wel even krachtzetten... Resultaat hoop ik snel te mogen ervaren...nu een ander probleempje met de auto >:(
op zoek naar een goeie youngtimer voor weinig :)

devonius

Kwam op dit topic terecht omdat mn v70 tdi behoorlijk roet en daardoor ook de egr wil afdoppen.
Zijn deze onderdelen ook van toepassingen op een v70 tdi blok ('97)?

Grt Joris

elianmars

Citaat van: devonius op 13-05-2013 08:37:28
Kwam op dit topic terecht omdat mn v70 tdi behoorlijk roet en daardoor ook de egr wil afdoppen.
Zijn deze onderdelen ook van toepassingen op een v70 tdi blok ('97)?

Grt Joris

Ja.

Pas_caL

Zijn er mensen hier die het inlaat traject schoonmaken na het afdoppen? Ik kan me indenken dat hier een hoop aanslag in zit, of valt dit mee? Mij is wel eens ter oren gekomen dat er bepaalde auto's zijn die bijna dicht slippen in het inlaat traject.

Wie weet meer?

Groeten,

Pascal.
Je auto is als je neus... Je moet er uit halen wat er in zit...

elianmars

Dat schoonmaken is simpel. Gewoon flink trappen met die wagen.

Heb ik ook gedaan met mijn wagen. Een tijdje op topsnelheid gereden. Dat was in het donker. De vonken (verbrande roet) vlogen de uitlaat uit  :eusa_dance:

Pas_caL

Hmmm lijkt me geen moeilijke opdracht  ;D Bedankt voor de tip!
Je auto is als je neus... Je moet er uit halen wat er in zit...

grijzev70tdi

Citaat van: Pas_caL op 04-06-2013 09:07:13
Zijn er mensen hier die het inlaat traject schoonmaken na het afdoppen? Ik kan me indenken dat hier een hoop aanslag in zit, of valt dit mee? Mij is wel eens ter oren gekomen dat er bepaalde auto's zijn die bijna dicht slippen in het inlaat traject.

Wie weet meer?

Groeten,

Pascal.

Ach, wat is dichtslippen?



Is een D5 trouwens, met een erg saai rustig leven
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

S. Brouwer

#28
Is het afdoppen van het vacuum slangetje voldoende als de EGR er volledig tussen uit gaat?
Of moet er nog iets anders mee gebeuren?




elloy

Is het niet voldoende om het 'slangetje dat naar de EGR-klep toe loopt dicht te maken?