Ten einde raad.

Gestart door Unexist, 16-08-2012 11:59:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Unexist

Hallo,

Volgende probleem, Gisteren klapte mijn intercooler slang eraf deze heb ik vanmorgen weer netjes aan elkaar gemaakt alleen nu blijft hij niet meer lopen en mijn lambda lampje brand. Als ik de intercooler slang er weer af trek dan blijft hij wel mooi lopen  ??? ik snap er niks van ik heb alle slangen nog eens aangekeken en ik zie nergens dat er een slang kapot is of iets dergelijks. Ik denk zelf dat de LMM licht te klote ook omdat ik die storing heb. want als ik de intercooler slang bij de turbo eraf trek loopt hij wel goed dus heb je niks meer met de lucht massa meter te maken lijkt me.

Iemand ideen?
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

maruska

zou goed kunnen. Als je wilt, hoewel het een stuk rijden is, heb ik wel een LMM die je zou kunnen gebruiken voor testen of het daar aan ligt.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Unexist

#2
Citaat van: maruska op 16-08-2012 12:01:45
zou goed kunnen. Als je wilt, hoewel het een stuk rijden is, heb ik wel een LMM die je zou kunnen gebruiken voor testen of het daar aan ligt.

Hej mark!. Ja ik heb er eentje besteld van bosch. ding kost 248 euro poeh poeh, alleen hij zei ook al ik kan ook alleen de sensor bestellen dus dat heeft hij nou gedaan en die kost maar 99 euro vreemd maar toch waar. Ik heb zowizo het huis waar hij in zit niet nodig omdat ik een highflow aanzuigbuis heb. En rijden is geen optie want hij slaat meteen af.
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

Unexist

Maar alsnog bedankt voor je hulp!. Super! ;D
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

snix

Test:
stekker van de lmm eraf slang intercooler erop.

Wat levert dat op ?


EDIT: btw wel een dramatische topictitel... ;)

Eddy-E

Van binnen ingeklapte slang ergens?
Mijn gedachtegang: Turbodruk perst de boel eraf doordat die druk niet kwijt kan.(of zit er op zo'n turbo een popoffvalve ?)
De airflow bij de lmm is dan ook heel anders?
tis maar ideetje....
850 2.5 10v 94

Unexist

Citaat van: Eddy-E op 16-08-2012 13:07:55
Van binnen ingeklapte slang ergens?
Mijn gedachtegang: Turbodruk perst de boel eraf doordat die druk niet kwijt kan.(of zit er op zo'n turbo een popoffvalve ?)
De airflow bij de lmm is dan ook heel anders?
tis maar ideetje....

Ik heb alle slangen los gehaald, om echt even goed te kijken en ik zie nergens scheuren of gaten of wat dan ook alles mooi open. En ik heb er inderdaad een BOV op zitten (BLOW OFF VALVE) en de interne van de turbo afgedopt met zo'n plaat. Ik heb nu ook een foutcode op mijn LMM! ik heb de LMM over een klein uurtje dus dan ga ik weer even proberen.
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

Unexist

Citaat van: snix op 16-08-2012 13:02:28
Test:
stekker van de lmm eraf slang intercooler erop.

Wat levert dat op ?


EDIT: btw wel een dramatische topictitel... ;)

Dan slaat hij aan en meteen af komt hij niet hoger dan de 1000 toeren nog geen sec. dat hij loopt

Ja haha maar word er ook een beetje moe van elke keer.  :P
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

Wout309t

2011 V70 2.0T R-Design MT

Unexist

Citaat van: Wout309t op 16-08-2012 13:15:19
Welke BOV heb je?

Geen idee, zat er al op toen ik hem kocht zal geen hoogstaand ding zijn hoor. Maar hij werkt gewoon blaast gewoon af enzo. Maar mensen hij doet het nu dus niet he! kan er niet eens mij rijden dus er is iets anders aan de hand. Ik denk zelf echt de LMM ook omdat ik daar nu weer foutcode op heb en in het verleden ook al paar keer.
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

Eddy-E

Citaat van: Unexist op 16-08-2012 13:12:00
Citaat van: Eddy-E op 16-08-2012 13:07:55
Van binnen ingeklapte slang ergens?
Mijn gedachtegang: Turbodruk perst de boel eraf doordat die druk niet kwijt kan.(of zit er op zo'n turbo een popoffvalve ?)
De airflow bij de lmm is dan ook heel anders?
tis maar ideetje....

Ik heb alle slangen los gehaald, om echt even goed te kijken en ik zie nergens scheuren of gaten of wat dan ook alles mooi open. En ik heb er inderdaad een BOV op zitten (BLOW OFF VALVE) en de interne van de turbo afgedopt met zo'n plaat. Ik heb nu ook een foutcode op mijn LMM! ik heb de LMM over een klein uurtje dus dan ga ik weer even proberen.
Ok dus als de slang na de ic los heb en je geef beetje gas dan blaast ie lekker uit die slang?
Ik bedoel waarom schiet je slang er in eerste instantie vanaf?
850 2.5 10v 94

Unexist

Citaat van: Eddy-E op 16-08-2012 13:19:46
Citaat van: Unexist op 16-08-2012 13:12:00
Citaat van: Eddy-E op 16-08-2012 13:07:55
Van binnen ingeklapte slang ergens?
Mijn gedachtegang: Turbodruk perst de boel eraf doordat die druk niet kwijt kan.(of zit er op zo'n turbo een popoffvalve ?)
De airflow bij de lmm is dan ook heel anders?
tis maar ideetje....

Ik heb alle slangen los gehaald, om echt even goed te kijken en ik zie nergens scheuren of gaten of wat dan ook alles mooi open. En ik heb er inderdaad een BOV op zitten (BLOW OFF VALVE) en de interne van de turbo afgedopt met zo'n plaat. Ik heb nu ook een foutcode op mijn LMM! ik heb de LMM over een klein uurtje dus dan ga ik weer even proberen.
Ok dus als de slang na de ic los heb en je geef beetje gas dan blaast ie lekker uit die slang?
Ik bedoel waarom schiet je slang er in eerste instantie vanaf?

Als de slang eraf is dan loopt hij ff mooi en daarna slaatie ook af. Maar als ik de slang erop die loopt hij goed beroerd!. De slang klapt eraf denk ik omdat de LMM de lucht meet die de turbo in gaat en als die waardes niet kloppen hij te veel heeft ofzo? en daardoor de druk niet kwijt kan, en ik moet ook zeggen de slangen zitten vol met olie omdat mijn 13G die er op zat zo gaar als iets was en erg veel olie door lekte en ja dat doet die slangen ook niet goed natuurlijk. Dus die heb ik nu ook meteen netjes schoon gemaakt.
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

Eddy-E

Weet niet of je lengte genoeg heb maar kan je de llm eruit halen en dan voor je inlaat houden ( ic slang er af voor inlaat)
Hij loopt toch met die slang eraf?


lmm regelt niet hoeveel lucht die krijgt dat doet de gasklep.
Maar er zal wel een bepaalde airflow langs de lmm moeten gaan denk.
Als de bov goed werkt zou je zeggen dat de slangen er ook niet afgeperst kunnen worden mits ze goed vastzitten.
Misschien door verkeerd mengsel oid een backfire gehad..
Ik zit er misschien helemaal naast, beter aan de experts overlaten.
850 2.5 10v 94

snix

Waar is de slang eraf geklapt. Hoe zag dat er uit op je drukmeter bij de klokken winkel. Liep hij met teveel druk.
Buizen systeem gecontroleerd (ingeklapte slang (eddy-E)) heb meegemaakt dat de binnen laag nog wel eens los wil schieten. Ze knallen er niet zomaar af...
De volgende test:
Slang van de output van de turbo eraf
Slang losmaken van het inlaatspruitstuk.
Aan een van de kanten met een compressor er in blazen (of met de mond maar dat geeft zon leuke olie ring ;) )
Voel je het aan de andere kant waaien. Prima ! zo niet probleem.

Eddy-E

Olie in slang... weet niet of die olie bestendig zijn en daar door de binnenkant dichtklapt door airflow.
Intercooler vol met oliesludge van defecte turbo in verleden?
850 2.5 10v 94