even voorstellen: MarsID (850 T5R)

Gestart door MarsID, 16-08-2012 15:43:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

PB maar even voor een afspraak.

jwrtuning


UserID6342

Ja, we hangen er een ander blok in.  Zoals het er nu naar uitziet eind volgende week.

jwrtuning

Citaat van: Dirk342 op 10-09-2012 07:35:56
Ja, we hangen er een ander blok in.  Zoals het er nu naar uitziet eind volgende week.

Dat is nogal rigoreus! Wat was er mis met het huidige blok?
En kan Marcel nog wat verhalen bij de verkopende partij? Want hij had e.e.a al meerdere keren aangegeven dacht ik?

Marc O.

Citaat van: MarsID op 20-08-2012 13:21:30
Citaat van: Dirk342 op 18-08-2012 20:52:12
Als hij idd van Svenska afkomt, kom maar even langs.  Ken Peter heel goed !  Komen we altijd wel uit.
Dat hebben jullie goed geraden :)
Hij staat nog wel op de site, komt inderdaad uit Duitsland maar is niet meer te koop aangezien ik 'm in december heb gekocht.
Ik kom graag langs @Dirk342

Bizar, ik heb in mei per mail nog contact gehad met Svenska over die auto, die toen inderdaad nog te koop stond. Hij heeft toen een hele rits vragen van mij beantwoord en me niet verteld dat ie al verkocht was :eusa_doh:
...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID6342

Citaat van: jwrtuning op 10-09-2012 10:08:41
Citaat van: Dirk342 op 10-09-2012 07:35:56
Ja, we hangen er een ander blok in.  Zoals het er nu naar uitziet eind volgende week.

Dat is nogal rigoreus! Wat was er mis met het huidige blok?
En kan Marcel nog wat verhalen bij de verkopende partij? Want hij had e.e.a al meerdere keren aangegeven dacht ik?
Zie foto van het blok met de olielekkage in mijn Blogje.  Peter wilt er niets meer aan doen en raadde Marcel ook aan om het bij ons te laten maken.  Er komt nu gewoon een lekker fris blok in, word netjes gemonteerd en dan heeft Marcel een compleet reserveblok over wat hij eventueel kan opknappen.  Als ik of Peter het blok moeten losmaken, nieuwe pakkingen / keerringen, lagers moeten zetten, etc. word het zo duur dat het helemaal geen zin heeft qua materiaalkosten en uurtarief.  Nu is het zo goed te doen.

Even voor de duidelijkheid, anders krijgt dit weer een eigen verhaal.  Als ik zo'n blok los moet maken vernieuw ik meteen alles omdat het dan toch al los ligt.  Dus ook nieuwe lagerschalen rondom (monteer geen gebruikte zooi terug), nieuwe distributie, rondom nieuwe keerringen, etc.

MarsID

Ik kan er ondertussen een boek over schrijven maar laat ik het zo stellen: "Ik ben wel heel blij met Dirk342!"

Broabander

Oh dat was dan het blok met het dichtgekitte carter neem ik aan?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

UserID6342

Citaat van: Broabander op 10-09-2012 22:51:14
Oh dat was dan het blok met het dichtgekitte carter neem ik aan?
Helaas wel ja....

Wout309t

Geen reactie van de verkoper dus? Die heeft die kitranden toch ook wel gezien mag je aannemen?
2011 V70 2.0T R-Design MT

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

verron

Ik leer nog elke dag  ;D  Wel bijzonder sneu voor de eigenaar :P
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

Broabander

Citaat van: Martijn_B op 11-09-2012 12:55:58
Sorry, dichtgekit carter?!

Moet je even naar Dirk z'n blog, een van de afgelopen 10 pagina's. Ik meen iets van 497 of 498 ofzo.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

UserID6342

Is al bijna weer opgelost.  De T-5R heeft een mooi ander hartje gekregen en is bijna klaar.  De waterslang tussen turbo en waterpijp klapte ons kapot tijdens het warmdraaien en we konden zo snel geen andere slang geregeld krijgen.