even voorstellen: MarsID (850 T5R)

Gestart door MarsID, 16-08-2012 15:43:17

Vorige topic - Volgende topic

MarsID

Hallo allemaal,

Ik stel me graag even voor.
Mijn naam is Marcel, ik ben 42 jaar en heb altijd Volvo gereden.
1e was een 740 Estate Blackline uit 86.
2e was een zwarte 850 T5 die helemaal R uitgevoerd was.
Dit bleek een miskoop (particulier gekocht in Groningen) omdat deze al snel begon te roken waarna ik me heb laten adviseren om een echte T5R te kopen omdat deze de Pk's beter kon handelen.
Na lang zoeken heb ik eind december een zwarte T5R gekocht (Volvo 850 2.3i T 5 R COM.LUX.EX - Benzine - 11-1995) en mijn T5 ingeruild bij een garage in Noord Brabant omdat dat me betrouwbaarder leek. Er staat nog net geen 300.000 km op de teller.
De T5R was net geimporteerd uit Duitsland en moest nog op NL kenteken gezet worden.
Ik was er heel blij mee maar heb nu last van olie lekkage en een enorm olie verbruik en wil me graag laten adviseren door jullie voor ik mijn auto weer naar deze garage ga brengen en de kosten voor reparatie met de garage deel.

Hierbij een foto van mijn T5R en van mezelf:

Groet, Marcel

)()()sT

Welkom!

Wie heeft geadviseerd dat een T-5R de paarden beter aan zou kunnen? Een T-5 en een T-5R zijn notabene eigenlijk hetzelfde alleen zorgt een softwarematige overboost voor kortstondig 240 i.p.v. 225 pk.
Komt de olie uit je uitlaat dan? Dan zou ie toch ook enorm moeten roken?

Een vettige achterkant kan ook komen doordat bv. de olieretourleiding bij de pakking lekt en door de rijwind de hele bodem onder de olie komt te zitten.
Waar kom je vandaan? Er zitten genoeg techneuten hier :)

MarsID

@)()()sT ik kom uit Arnhem.
Iemand die een ander blok in mijn T5 wilde zetten raadde me aan om een T5R te kopen omdat deze andere rubbers e.d. had die de krachten beter aan konden...

Julian

Citaat van: MarsID op 16-08-2012 15:57:27
@)()()sT ik kom uit Arnhem.
Iemand die een ander blok in mijn T5 wilde zetten raadde me aan om een T5R te kopen omdat deze andere rubbers e.d. had die de krachten beter aan konden...

Dat is gewoon onzin, enkel de software is anders, de motor enz. is hetzelfde. De verschillen zitten hem uiterlijk in de voorbumper, dashboard, bekleding, wielen enz.
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

)()()sT

Inderdaad de grootste kolder....

Misschien eens naar Dirk342 gaan? Woont in Nijmegen, dus da's vrij in de buurt :D

jwrtuning

Of naar dennis850estate?

Welkom trouwens!

Mooie T-5R  :D Hoop dat je olieprobleem een meevallertje blijkt te zijn...

MarsID

Dank voor de snelle reacties en tips allemaal!
Leuk forum :)

Henk855

Wat is het olieverbruik, misschien wel handig om te melden, mooie wagen trouwens en hij glimt je tegemoet :eusa_clap:

Je zegt dat je nu last hebt van olie lekkage en een enorm olie verbruik. Is het lekkage ergens onder de motor of denk je dat hij intern in de motor zijn olie verliest. Lekkage en verbruik zijn twee verschillende dingen.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Robster480

Welkom Marcel!

Ziet er goed uit, die T-5R :D

Hopelijk is je probleem snel opgelost!
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

dopie

marc-850

Welkom met deze blinkende bolide  :eusa_clap:.

Komt-ie van Svenska Grave af?

En is deze uit Duitsland of Luxemburg?

Heb daar pas een BS T-5R bekeken uit Luxemburg, met een lelijk gerepareerde schade op een achterscherm, thv de onderste lichtunit.

Daantjees

He, Die ken ik.
Komt inderdaad van svenska grave af, import uit duitsland heb ik me toen laten vertellen.
Mooie wagen!

UserID6342

Als hij idd van Svenska afkomt, kom maar even langs.  Ken Peter heel goed !  Komen we altijd wel uit.

Julian

Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

MarsID

Citaat van: Dirk342 op 18-08-2012 20:52:12
Als hij idd van Svenska afkomt, kom maar even langs.  Ken Peter heel goed !  Komen we altijd wel uit.
Dat hebben jullie goed geraden :)
Hij staat nog wel op de site, komt inderdaad uit Duitsland maar is niet meer te koop aangezien ik 'm in december heb gekocht.
Ik kom graag langs @Dirk342