gas bougie

Gestart door weyert, 17-08-2012 13:33:24

Vorige topic - Volgende topic

Marty__Mouse

Citaat van: BenC70ES op 22-08-2012 11:38:06
Had ik niet gezegd dat stotteren niet echt een gasklep symptoom was, maar goed, je had er zowieso aan geweest, want je had er al een behoorlijke km-stand mee gehaald.

Zoals Geert aanhaald, verdenk ik ook eerder één of meerdere bobines die op de terugweg zijn.  En die reageren nog gevoeliger op stotteren als de LPI erin ligt.

Klopt maar het heen en weer gaan van het toerental en de ETS storingen waren wel een ETM storing.. Want sinds het vervangen van de ETM is dat weg... En nu valt het stotteren me dus op wat ie doet.. Vandaar  ;)

Maar @GeertM2 en @Ben; geen flauw idee hoe oud de bobines zijn, daar kan ik in het service boekje niets van vinden en ook geen rekeningen van.. Dus kans aanwezig dat dit origineel is.. Ofwel, niet verkeerd om te vervangen dus..

Maarrrr, moet ik dan deze hebben:
http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1669_1767&product_id=5067 van IPD?
Is dat een verbetering of wel type zou ik anders van Bosch kunnen aanschaffen?

Ik begrijp dat ik dus een ME7 ontsteking heb van Bosch? (sorry noob op dit gebied, dus ik vraag waarschijnlijk naar de bekende weg..)

En het is dan wellicht ook beter om samen met de bobines ook meteen de bougies te vervangen, welke zijn dan het beste voor LPG straks?
Ik voel er eigenlijk wel wat voor om die NGK LPG1 bougies aan te schaffen, maar doe ik daar verstandig aan?

EDIT:

Ik kijk nog even verder en zie dat er ook Bosch en Beru penbobines geschikt zijn voor de Volvo:

Beru ZSE019
Bosch 0 221 604 008

Die Beru en Bosch kan ik wel een heel stuk voordeliger kopen dan de IPD, wat is wijsheid?
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

-D©©©L-

wat is de warmtegraad van die NGK LPG1 bougie ?

rpakuypers

Volgens mij (en wie ben ik) komt het stotteren niet van de bougies. Zelf heb ik alles vervangen toen er LPG in kwam en toch had ik bij 3000 toeren een stotter bij deellast (dus rustig aan accelereren) en bij vollast (met de kickdown) geen probleem. Na een keer of 6 aan de laptop te hebben gehangen en de waarden van de kenvelden te hebben aangepast is de stotter verdwenen en gaat in geen enkel toerentalgebied het lambdalampje meer aan.

Groet,
Roger

Marty__Mouse

Citaat van: -D©©©L- op 22-08-2012 15:06:59

Goede vraag.. Kan ik zelfs op de NGK site niets van vinden:
http://www.ngk.de/nl/productzoeker/produktfinder/PKW/ZK_LPG/VOLVO/V%2B70/LPG%201/16531/

En op de amerikaanse site kan ik zelfs niet eens de juiste motor vinden (5244T)
http://www.ngksparkplugs.com/part_finder/car_truck_suv/results.asp

@Roger,

De gasinstallatie is nog niet gemonteerd, en het lambdalampjes brandt verder niet. Dus ik denk ik niet dat het hetzelfde probleem is.
En omdat ik toch de ontsteking wil vernieuwen ivm de te plaatsen gasinstallatie hoop ik dat ik daarmee het stotteren kan verhelpen..  ;)

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

rpakuypers

Citaat van: Marty__Mouse op 22-08-2012 16:24:25
Citaat van: -D©©©L- op 22-08-2012 15:06:59

Goede vraag.. Kan ik zelfs op de NGK site niets van vinden:
http://www.ngk.de/nl/productzoeker/produktfinder/PKW/ZK_LPG/VOLVO/V%2B70/LPG%201/16531/

En op de amerikaanse site kan ik zelfs niet eens de juiste motor vinden (5244T)
http://www.ngksparkplugs.com/part_finder/car_truck_suv/results.asp

@Roger,

De gasinstallatie is nog niet gemonteerd, en het lambdalampjes brandt verder niet. Dus ik denk ik niet dat het hetzelfde probleem is.
En omdat ik toch de ontsteking wil vernieuwen ivm de te plaatsen gasinstallatie hoop ik dat ik daarmee het stotteren kan verhelpen..  ;)

Ow, dat had ik er in alle haast niet uit opgemaakt. Dan ligt het in ieder geval niet aan de instelling en zou het inderdaad (en dat hoor ik dan van mensen met een 960) aan de bobines kunnen liggen.

Groet,
Roger

BenC70ES

Citaat van: Marty__Mouse op 22-08-2012 14:44:30
Ik kijk nog even verder en zie dat er ook Bosch en Beru penbobines geschikt zijn voor de Volvo:

Beru ZSE019
Bosch 0 221 604 008

Die Beru en Bosch kan ik wel een heel stuk voordeliger kopen dan de IPD, wat is wijsheid?

De orginele zijn de Bosch, die zou ik dus nemen.    Ze hoeven niet allemaal minder te zijn trouwens, misschien dat uitlezen wel iets oplevert, meestal staat er dan een misfire fout op een bepaalde cilinder.  En als dat nog niet te vaak is voorgekomen levert dat nog geen brandend lampje op.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

UserID6342

Net wat Ben zegt, de Bosch penbobines nemen (zijn origineel en gewoon goed) en een goed setje bougies (persoonlijke voorkeur: origineel)

stefanhuijser

Citaat van: jgvdv op 18-08-2012 14:58:06
geen originele volvo bougies, op lpg NGK BCPR 6 ES monteren. enkelpunts electrode.

Ik heb hier een poos op gereden op LPG en heb er goede ervaringen mee, voor het geld kun je twee keer wisselen tov originele bougies.

Gr. Stefan (die nu weer op originele bougies rijdt ;) )
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

Marty__Mouse

Citaat van: Dirk342 op 22-08-2012 18:27:55
Net wat Ben zegt, de Bosch penbobines nemen (zijn origineel en gewoon goed) en een goed setje bougies (persoonlijke voorkeur: origineel)

Kijk dat wilde ik even horen Dirk  ;D

Dan ga ik op jacht naar die Bosch bobines en ik zag ook nog die Bosch LPG bougies, dat vind ik dan ook nog wel een keer de moeite waard om te proberen. Mocht het niets zijn heb ik voor € 50,- bij ET een setje originele gloeikaarsen..

@Stefan,

Maar na de goede ervaring dus toch weer terug naar originele bougies? Waarom als ik vragen mag?

UserID6342

Omdat ik dat zei ;D :evil: ;D

Marty__Mouse

Hahaha... Tja, luisteren naar jou is over het algemeen wel verstandig!  ;D

Overigens heb ik 5 Bosch bobines en 5 Bosch LPG bougietjes besteld... Duurt even voordat ze er zijn, maar voor deze scherpe prijs wacht ik graag even..  ;)

YoeriR

ik heb een 854 2.5 20V op lpg vialle verdamper systeem, wat voor bougies kan ik het beste nemen?

razorx

Citaat van: YoeriR op 08-11-2012 22:58:54
ik heb een 854 2.5 20V op lpg vialle verdamper systeem, wat voor bougies kan ik het beste nemen?
Gewoon die van Volvo. ;)

YoeriR

hahaha ja dat lees ik maar ik lees ook een discussie, dus vandaar dat ik de vraag hier stel ;)

)()()sT

Ja, en je antwoord heb je toch nu?