DVD NAV 2-DIN aansluiten.

Gestart door RemkoT5, 18-08-2012 19:11:20

Vorige topic - Volgende topic

RemkoT5

Afgelopen weekend toch maar eens de stap genomen nadat ik een mooie aanbieding zag langskomen van een 2 DIN JVC KW-NT30. ter vervanging/upgrade van mijn nog steeds (jawel)goed werkende SC805.
Met de forum-tips in de hand over teller/speed puls aansluiten vanaf de VDO console, deze was snel aangesloten.
De gps ontvanger onder het dashboard geplaatst, op het kunstof frame.

De telefoon microfoon mooi weggewerkt bij de achter uitkijk spiegel, en de ''handbrake'' kabel aangesloten op de massa, aan het linkerschutbord nabij de motorkap ontgrendel hendel. (ik heb deze aangesloten op de massa zodat bijrijder toch dvd kan kijken tijdens het rijden.)

Helaas moest het 2din frame van de middnconsole aangepast worden, de 2 slede-geleidebalkjes heb ik weggzaagd, anders paste het 2din buiten frame voor de jvc er niet in. Ook gebruikgemaakt van een Volvo naar ISO stekker.

Stekkertjes aangesloten en getest.
Werkt allemaal prima. en ziet er netjes uit. Nu nog kijken wat ik met de cd wisselaar ga doen, laten zitten of verwijderen.

Nogmaals met dank aan de tips op het forum, in totaal 2,5 uur bezig geweest.

UserID6342

jeroen-tje

mooi ik heb vandaag de zelfde in geknutseld  ;D
alleen de handrem kabel had ik nog niet gedaan .bedankt voor de tip
groet jeroentje

NinaPaul

Nog even over het aansluiten van de handremaansluiting (video enable while driving)
In sommige landen kan je forse boetes oplopen, zal ook in de installatie handleiding staan.
Ook bij ongeval kan/zal de verzekering moeilijk doen met betalen of zelfs als "onverzekerd" beschouwen.

Wat is de kans? Nihil.

Op vraag van klanten stel ik meestal een "grijze" oplossing voor. Een 2e schakelaar of de schakelaar zo instellen dat de handrem op het eerste tandje wel het lampje aan gaat (en dus de video gespeeld kan worden) maar de handrem niet op staat. Deze methode is bij onderzoek hooguit een discussie punt, geen overtuigend bewijs. Natuurlijk hoort de bestuurder van een voertuig nooit dvd etc. te kijken tijdens het rijden ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

jeroen-tje

geeft stof tot nadenken,
zal hoog uit een dvd voor de kinderen zijn
zit er zelfs aan te denken of de mogelukheid er is om een of twee extra schermpjes achterin te plaatsen.

konniekip

mooi spul, toch iets van 500-600 euro?

RemkoT5

Was een aanbieding, iets van 300 Euries. Nou ja, in iedergeval werkt de unit nog steeds prima met Bluetooth, (zelfs betere spraak/hoor kwaliteit dan mn smartphone. Radio geluid is prima, navigatie werkt goed, ook in tunnels vanwege het aansluiten aan speedpulse. En SD card slot waar ik mn favorite muziek op heb staan. Alleen afneembaar frontje is een beetje aan de maat. Maar al met al tevreden.