koppeling v70 t-5

Gestart door spiderbalm, 24-03-2003 10:05:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

spiderbalm

Wie o wie kan mij helpen.
Ik heb een v70 t-5 van 98. Afgelopen jaar naar Frankrijk geweest met de caravan en tijdens het manuvreren op de camping, in zijn achteruit met slippende koppeling, begon hij ontzettende te stinken. Het gevolg was dat de drukgroep naar de filistijnen was. Deze is vernieuwd en dit jaar tijdens mijn wintersportvakantie, moest ik op een geven moment weer een behoorlijk stuk achteruit rijden, nu zonder caravan, en rook ik weer dat zelfde luchtje. Gauw gestopt en een tijdje laten staan. Ik was optijd er is gelukkig niets gebeurt. Wie herkent dit probleem en wat is de oplossing.
groeten,
Peter Balm

Johann

#1
Moet je gewoon de koppeling helemaal op laten komen?
Ik weet niet hoe jij achteruit gaat rijden maar mocht de auto een maal rollen en er is geen indicatie dat je ergens voor moet stoppen dan kun je gewoon de koppeling helemaal op laten komen.
Gewoon proef ondervindlijk vaststellen wanneer de auto gaat bokken en dus wanneer je met de koppeling zou moeten werken.

spiderbalm

#2
Het probleem is, dat je soms stapvoets moet rijden in zijn achteruit. Als ik de koppeling helemaal op laat komen, gaat hij gewoon te snel. Is er dan de mogelijkheid om dit beter te laten afstellen?
Peter

Hedwig

#3
Misschien een automaat  :)
Dat gaat heel goed, uit eigen ervaring.
Hedwig
There is no substitute for driving a 780