automaat klapt hard in achteruit

Gestart door wychadoing, 20-08-2012 14:18:28

Vorige topic - Volgende topic

wychadoing

Dag Medeliefhebbers,

Ik ben Wytze en ben de trotse eigenaar van een 850 T5 aut, een 2.5 20V en een V70 2.5T en nog twee wat minder goede donor auto's. De T5 aut heeft echter met warme motor het probleem bij inschakelen van de R dat die zo hard in slaat dat ik het bijna niet meer durf. De bak is volledig gereviseerd en schakelt perfect. Ik heb ook een 2.5 10V aut gehad. deze had het probleem ook maar schakelde veel minder hard in de achteruit.

Hier moet ik echt iets aan doen. Graag zou ik van een van jullie de nodige info ontvangen wat een eventuele oorzaak zou kunnen zijn.

Ik heb alle topics op het forum bekeken. Een dergelijk probleem als dit heb ik niet kunnen vinden. Vandaar dat ik jullie hulp inroep.

Groet,

Wytze

mehn

Intern lek in de automaat. Heb ik ook gehad.
Bij mijn auto zat er een haarscheur in en bus waar een van de planeten op draait. Hierdoor was er drukverlies als de automaat heet was (olie dun).
Als je de automaat dan in de R schakelt is er niet meteen genoeg druk in de bak. De pomp heeft dan even een fractie meer tijd nodig om de extra druk op te bouwen en daardoor "klapt" de automaat in de versnelling.

Bij mij is uiteindelijk het deksel van de behuizing vervangen waar eerder genoemde bus aan vastzit. Het was het deksel dat aan de bestuurderskant van de automaat zit.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

wychadoing

Bedankt voor je snelle reactie. Je bent actief op dit forum. Ik heb je naam al verschillende keren voorbij zien komen.

Kun je mij vertellen waar ik dit onderdeel kan krijgen? Een gebruikte lijkt me niet verstandig omdat de kans aanwezig is dat ook deze een haarscheurtje vertoont.

Groet,

Wytze

Henk855

CiteerDe bak is volledig gereviseerd en schakelt perfect

Wytze is dit dan geen geval van garantie?
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

snix

Staat niet bij hoe en door wie de bak is gereviseerd Henk. Maar als het door een bedrijf met bon is gedaan zou ik er idd ook werk van maken.

wychadoing

Van de zoon van de vorige eigenaar heb ik begrepen dat de bak net gereviseerd is. Ik heb de auto samen met nog een auto gekocht. Geen garantie dus. Maar dat is op zich geen ramp. Van deze auto ga ik iets moois maken. Daar is het tijd voor. Hoe meer mooie 850's op staat hoe beter.

Het is alleen een beetje jammer. De auto rijdt echt perfect, alleen dat achteruitrijden moet ook goed. Ik heb in mijn leventje reeds 70 auto's gehad. Ik was voorheen geen volvo fanaat, tot ik een 850 kocht. ik kan weinig auto's opnoemen die zo fijn rijden. De voorgaande auto's variƫren van een Merc. s klasse, Audi S6(97), 35 alfa's. De laatste 5 zijn 3 850 en 2 V70 die nog in mijn bezit zijn.

Het lijkt me leuk de nodige info met jullie te delen.

Groet,

Wytze

Daan_B

Probeer eens de laatste meter vooruit in N te rijden, daarna -bij stilstand- pas in R.
Helpt dat?

wychadoing

Dag Daan, Er zit even wat tijd tussen, maar ik heb jou advies opgevolgd en dan gaat het inderdaad goed. Wat te doen.