855NBP 10v...

Gestart door Dennis1974, 20-08-2012 15:59:15

Vorige topic - Volgende topic

Dennis1974

Nou ik heb nu al een update......die Firewallsteun gaat eruit. Ik starte de auto en het leek wel of alle schroeven los zaten....wat een resonatie. Niet normaal....dashboard trilde en de hele auto trilde eigenlijk. Ik heb net gelijk weer een normale originele firewall steun besteld dus ben benieuwd of dat het weer oplost.

Die motorsteun B heb ik eigenlijk altijd van IDP bij European Tuning of de PU van Nordicar dus ik verwacht dat bij vervanging van weer een originele Firewall steun de resonaties minder zijn.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

elianmars

Ik zei het je al op Facebook. Oordoppen verplicht ;D

StefanCJ

Mooi auto. Nu nog een vpb voor het optische én voor het weggedrag  8).

peteRRR

Met de originele Firewall steun en een Poweflex is prima te rijden.
Toch zie je het eens in de zoveel tijd iemand proberen. ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Dennis1974

Citaat van: peteRRR op 13-10-2014 23:12:52
Met de originele Firewall steun en een Poweflex is prima te rijden.
Toch zie je het eens in de zoveel tijd iemand proberen. ;D

Groet.

Tja....daar ben ik nu ook achter :)

De nieuwe is onderweg....ondertussen net op de sloop ff een versie uit een V70 classic gehaald en het is weer helemaal ok.
Over de IPD versie in de Firewall steun kan ik kort zijn......NIET DOEN!!!

Nu we het toch over steunen hebben....ik wil de versnellingsbaksteun ook gaan vervangen. Puur preventief. Ik was van plan hier ook de IPD versie van te doen...deze om exact te zijn:

= 80 euro

of:

= 169 euro

Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen deze 2? zit een behoorlijk prijs verschil in nl...en kan ik hier ook resonanties verwachten?

Iemand ervaring?

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

peteRRR

Dennis die versnellingsbaksteun van 80 euro is een prima steun en merkbaar in het stads schakelen maar soms is die verwachting te hoog en wordt
er nauwelijks of niets bemerkt van de nieuwe steun.( zelf kon ik het prima merken )
Die andere van 169 is nog harder en dus directer maar is voor op de daily echt niet nodig.

Alles hard is meer voor de racerij bestemd.

Groet.

elianmars

Die laatste sowieso niet doen. Eerste heb ik ook gehad (soortgelijk, grote rubber vervangen door Powerflex).
Toch is die er bij mij weer onderuit gegaan. Gaf teveel trillingen door.

CorB

Ik heb een PU ding o.i.d. volgens mij in deze versnellingsbaksteun zitten. Gaat er bij mij uit, bij stationair is het erg irritant.
Ik doe er gewoon een standaard volvo steun in, tenzij dit een goudmijn gaat kosten :)

Cor

Dennis1974

Citaat van: CorB op 14-10-2014 14:52:42
Ik heb een PU ding o.i.d. volgens mij in deze versnellingsbaksteun zitten. Gaat er bij mij uit, bij stationair is het erg irritant.
Ik doe er gewoon een standaard volvo steun in, tenzij dit een goudmijn gaat kosten :)

Cor

Goed om te weten....en aan de reacties hierboven te lezen ga ik ook maar voor de originele dan.

Thnks

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

meistersinger

En hoe zit het met de bovenste motorsteun, bevalt die wel?

peteRRR

Heb er nooit een trilling bij gekregen door die baksteun enkel een verbetering met het stadsschakelen.
Wel zijn op 1 na alle andere blokrubbers vernieuwd toen,...zal daar dan mee te maken hebben.

Je kan evt ook een ander rubber in de originele steun zetten,..http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1675_1720_2567&product_id=12572

Groet.

Dennis1974

Citaat van: meistersinger op 14-10-2014 15:17:39
En hoe zit het met de bovenste motorsteun, bevalt die wel?

Ja die is prima.....heb ik ze eigenlijk in al mijn Volvo's gestopt en altijd met tevredenheid.

Ik had in mijn huidige eigenlijk een zgan bovenste motorsteun....een originele. Die heb ik nu vervangen voor de IPD versie.

Deze (Europeantuning):
= 29 euro

De versie van Europeantuning gaat er goed maar iets moeilijker in...je moet die echt ff invetten voordat je hem erin schuift en ff spelen met de juiste positie die aan de hand van de uitsparingen in de beugel moeten vallen. Daarnaast krijg je de beugel er wat lastig omheen als deze nog aan de firewall vastzit.

Deze maakt in de auto een iets meer hoorbaar motorgeluid wat ik helemaal geweldig vind. Het "lijkt" alsof de auto iets rauwer klinkt...dit is dus iets wat je enkel puur hoort IN de auto.

In mijn andere auto had ik de versie van Nordicar:

= 35 euro

De versie van Nordicar komt het dichtst bij het origineel. Pasvorm is veel beter. Positie wordt bepaald door de pijl omhoog te laten wijzen en met het rubber erin wat super makkelijk gaat kan je de beugel er netjes zonder geweld omheen schuiven. Deze versie laat geen andere motorklank horen in de auto. Nogmaals....deze versie komt het dichtst bij het origineel.

Ik houd wel van iets meer rauwigheid (maar niet te) in de auto dus daarom heb ik nu voor de IPD van European gekozen.
Als je origineel wil ga je voor origineel natuurlijk of de versie van Nordicar.

De originele gaan allemaal stuk op den duur (meen om de 2jr.?) die versies van Nordicar en Europeantunning gaan een leven lang mee.

Doe er je voordeel mee...;)

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

volvobug

Citaat van: Dennis1974 op 14-10-2014 15:31:52

De originele gaan allemaal stuk op den duur (meen om de 2jr.?) die versies van Nordicar en Europeantunning gaan een leven lang mee.

Betaal voor origineel meen ik 2 tientjes en die gaan 7-10 jr mee in een 10V zoniet langer. Snap het gedoe met die afwijkende bussen niet helemaal temeer daar veelal ervaren wordt dat ze meer trillingen doorgeven en ook nog eens enkele tot vele euro's duurder zijn  ???
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

HJBiemond

Citaat van: volvobug op 14-10-2014 17:52:23
Citaat van: Dennis1974 op 14-10-2014 15:31:52

Betaal voor origineel meen ik 2 tientjes en die gaan 7-10 jr mee in een 10V zoniet langer. Snap het gedoe met die afwijkende bussen niet helemaal temeer daar veelal ervaren wordt dat ze meer trillingen doorgeven en ook nog eens enkele tot vele euro's duurder zijn  ???

Mee eens
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue Solid - 16" Perfo - 265.000km

855T5+

Gaan bij mij minstens 10 jaar mee, de OEM (=orig.) versie.
Ben pas aan m´n tweede, die nu wat minime haarscheurtjes begint te vertonen...(reserve ligt al klaar).
Volvo: Mutatis Mutandis