855NBP 10v...

Gestart door Dennis1974, 20-08-2012 15:59:15

Vorige topic - Volgende topic

Dennis1974

Citaat van: )()()sT op 07-07-2015 21:08:25
R-bumpertje en hoppa! 8)

Ja idd....en die stond tewoon in de juiste kleur op marktplaats he....had toen alleen net deze velgen en banden gekocht 😟 .... Maar goed...loop ik nog wel eens tegen aan

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

)()()sT

Ja, er ligt er hier eentje in kleur al 5 (!) maanden te wachten op de koper :evil:

;D

Dennis1974

Als je die over een maand nog hebt dan neem ik hem na de vakantie van je over 😉

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Dennis1974

Lekker op vakantie....reis is naar Duitsland gegaan en natuurlijk ff wat mooie plaatjes geschoten met de telefoon van de Volvo ;)

We zijn maar s'nachts vertrokken gezien er 1 groot mankement aan de auto is...GEEN AIRCO!!! Reis zelf verliep voorspoedig en we (mijn vriendin en onze 2 kids) kwamen met een paar kleine files rond 09.30 aan in Duitsland op de plaats van bestemming.

Paar dagen later ff lekker naar Trier...zo'n 45 minuten rijden vanaf onze plek. Auto open en instappen en....Damnn....als ik een biefstuk bij me had en die op de achterbank had gegooid was deze gelijk gaar. Pffff wat een hitte en nu pas mis ik de airco. De ventilatoren die ik gekocht had, deden totaal geen goed...alleen maar verplaatsen van warme lucht. Met ramen open dus naar Trier gereden. Op de Autobahn kwam ik weer helemaal bij...met 180 op de teller (  :eusa_naughty: 1x want we zijn tenslotte in Duitsland....daarna weer rustig rond de 130 want we hebben tenslotte kinderen aan boord  :police:) kwam er voldoende frisse lucht binnen zeg maar :)

En man man...als de auto echt goed warm is zeg maar....wat klinkt de 5 cylinder roffel dan extra sterk en lekker zeg...ik de stadjes galmt het lekker door...heerlijk.

Wat me ook erg opvalt is het goede verbruik. Ondanks dat ik vol en vol bepakt ben, 2 fietsen mee heb genomen is het verbruik volgens de boordcomputer nu al een week 9,9:100 een goede 1 op 10 dus...

Nog wat sfeer plaatjes:

En nog een plaatje van het gezinnetje :)

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Vulk

Leuke foto's, maar hoe komen je koplampen aan die blauwe kleur?

Mvh

Kan ik hem terugkopen? ;D ;D Donders mooie wagen geworden man!
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

Dennis1974

Citaat van: Vulk op 25-07-2015 18:47:07
Leuke foto's, maar hoe komen je koplampen aan die blauwe kleur?

Die blauwe lampen zijn Xeon lampen....toevallig door het licht en het niet gebruiken van de flits dat ze er erg blauw uitspringen. Ik heb er wel een chroom effect op de iPhone overheen gegooid waardoor het NOG blauwer lijkt dan het in het echt is :)

Maar ze geven in het donker wel een erg mooi beeld ;)

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Dennis1974

Citaat van: Mvh op 25-07-2015 18:56:49
Kan ik hem terugkopen? ;D ;D Donders mooie wagen geworden man!

haha...nee hoor...ik houd hem... Ik heb ook besloten de auto te houden en er tzt gas in te gooien.
Ik neem binnenkort ff contact met je op. Wil ff wat zaken aan de auto gefixed hebben en heb daar een brug voor nodig. Heb je die al staan?

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

petrolhead2.5

mooi auto hoor, zeker zo 'ie er nu bij staat  :eusa_clap: misschien mooi aankomend projectje om de airco te laten fixen  :) altijd genieten met de 850 op vakantie  8)

Dennis1974

Laatste paar dagen schokte de auto af en toe bij lage toeren. Met name in zijn 2 en 3 en dan onder de 2000 toeren.
Vandaag werd dat opeens veel erger en deden alle versnellingen mee.

Stationair liep ie prima, geen storingslampje en met de cruisecontrol 120 km/u geen gekke dingen.

Thuis aangekomen eerst maar de hoofdverdachte loshalen. Ik had dit eigenlijk nooit gedaan (heel slecht ....ik weet het)

Wat viel op? Bobine kabel was gecorrodeerd. Daarnaast waren alle kabels van bouwjaar 1996!? Auto heeft nu 280.000 gelopen en de eerste leg zit er dus nog op!

Volgende stap...Rotor en verdeelkap. Nou...die hadden hun beste tijd ook wel gehad en het zal me niets verbazen als dat ook nog eerste leg is.

Gelijk nieuwe rotor en verdeelkap besteld alsmede een set nieuwe bougies kabels en een bobine kabel (origineel spul).
Bougies laat ik zitten want die had ik 8K geleden nog vervangen.

Hopelijk lost dit het probleem op (mag het eigenlijk wel hopen na dit aanschouwd te hebben)

edit: Dit loste het probleem dus op....ben inmiddels alweer 1500 km. verder en alle problemen zijn weg!  :eusa_dance:

Dan nog een vraag....aan onderstaande luchtfilterbox hingen 2 kabeltjes. De bovenste ervan (zie op foto)...een lang dun hard kunstof zwart kabeltje hing dus vast aan de luchtbox maar verder nergens aan.

Waaraan vast hoort deze te zitten? Kan het niet 123 ontdekken nl.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

jgvdv

en even een nieuwe nokkenaskeerring erin :D
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

Dennis1974

Is dat makkelijk te doen dan? Zag er idd wat olie aan zitten

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Mvh

Keerring valt mee. Kwartiertje werk. De kabels heb ik eigenlijk nooit naar gekeken. De rotor en verdeler heb ik toen nog vernieuwd. Die zijn dus niet heel lang meegegaan...

Brug doet het bijna ;)
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

ruud12

CiteerDan nog een vraag....aan onderstaande luchtfilterbox hingen 2 kabeltjes. De bovenste ervan (zie op foto)...een lang dun hard kunstof zwart kabeltje hing dus vast aan de luchtbox maar verder nergens aan.

Waaraan vast hoort deze te zitten? Kan het niet 123 ontdekken nl.

Mocht je het nog niet ontdekt hebben: dat slangetje hoort aan de onderkant van de luchtfilterbox, vlak naast die flexibele aluminium buis vanuit de motor. De aansluiting zit een beetje in een hoekje verstopt..
V70N T5 (2000, auto, vialle LPi, 450.000
V70 2.5 20V (1997, aut, Vialle LPi, 666.666km)
850 2.0 10V (1993, 325.000km)

Dennis1974

Vandaag een beetje aan de slag geweest met de bumpers....Dat zwart werd steeds grijzer en de Action Bumper spray die ik al jaren gebruik geeft steeds minder lang effect.

Henk (Blackie) was erg te spreken over Polytrol, dus ik heb mijzelf ook maar eens zo'n busje aangeschaft. Beetje afplakken en gaan met die banaan.....Tot nu toe is het resultaat goed.
Ga het deze week nog een keer of 2 behandelen en dan kijken hoe het blijft en of de zwarte kleur nog dieper terug komt  :eusa_pray:....

En ja.....er zit ROEST op de achterklep  >:( Die moet nodig vervangen worden maar ik loop nog steeds niet tegen een andere klep aan.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;