855NBP 10v...

Gestart door Dennis1974, 20-08-2012 15:59:15

Vorige topic - Volgende topic

glenfiddich1983

Huh? ;D

Beetje deja-vu gevoel bij het lezen van het verhaal over de rotor en verdeelkap en het slangetje.

Ik had een paar dagen daarna exact hetzelfde.

Stom genoeg had ik er een apart topic over geopend, ik had niet gezien dat jij exact hetzelfde verhaal een paar dagen daarvoor al in je blog had staan ;D

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,77012.0.html
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Dennis1974

haha...idd exact hetzelfde...ik heb de gehele ontsteking vervangen en toen was het over bij mij. Ook mijn verdeelkap zag er net zo gaar uit. Alleen waren mijn kabels nog van 1996 !  :-X :o (goed spul zullen we maar zeggen)

Inmiddels gevonden waar het slangetje aan moet? Ik wel gelukkig...onder de buis die op je filter komt zit een klein aansluitinkje.
Ik liep een paar dagen later op straat op de plek waar tijdens het de-monteren de auto stond en toen zag ik daar opeens een klein rubberen bocht liggen die van deze aansluiting was. Alles erin prikken en het zit weer hoe het moet.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

kulk

Over de acherklep; V70 klep past ook wel denk ik? Scheelt je weer een stukje zwart/grijs plastic poetsen ook elke keer ;)

Edit: je hebt de X70 deurgrepen ook al erop zitten zie ik net, denk dat die klep wel mooi staat dan!

glenfiddich1983

Citaat van: Dennis1974 op 18-09-2015 12:11:12
haha...idd exact hetzelfde...ik heb de gehele ontsteking vervangen en toen was het over bij mij. Ook mijn verdeelkap zag er net zo gaar uit. Alleen waren mijn kabels nog van 1996 !  :-X :o (goed spul zullen we maar zeggen)

Inmiddels gevonden waar het slangetje aan moet? Ik wel gelukkig...onder de buis die op je filter komt zit een klein aansluitinkje.
Ik liep een paar dagen later op straat op de plek waar tijdens het de-monteren de auto stond en toen zag ik daar opeens een klein rubberen bocht liggen die van deze aansluiting was. Alles erin prikken en het zit weer hoe het moet.

Ja, die aansluiting had ik ook gevonden :)
Al zat hij bij mij boven/naast de buis ipv onder de buis:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,77012.msg1615586.html#msg1615586
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Dennis1974

Citaat van: kulk op 18-09-2015 12:16:53
Over de acherklep; V70 klep past ook wel denk ik? Scheelt je weer een stukje zwart/grijs plastic poetsen ook elke keer ;)

Edit: je hebt de X70 deurgrepen ook al erop zitten zie ik net, denk dat die klep wel mooi staat dan!

Klopt...heb je helemaal gelijk in ware het niet dat ik dan met een probleem zit. Ik heb nl. zoals je al zei V70 handgrepen. Deze zijn allen zonder sleutel gat. Houd dus in dat mijn achterklep de enige backup is mocht de central locking ermee ophouden. Ik heb nl. al een achterklep handgreep liggen van een V70 maar hebben dus een dummy sleutelgat en die van de 855 past er niet in.

Als ik dus een V70 klep neem heb ik geen backup meer om de auto in te komen. Ik zoek dus echt een nette klep van een 855...

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

classicT5

Zijn er verschillende V70 achterkleppen dan? Ik heb een achterklep met slot/sleutel.

kulk

Ik ook, zit achter een mooi klepje een sleutelgat.

Zit hem mischien in het modeljaar, bij mijn vorige roffel ( '99 er) zat er volgens geen sleutelgat in de klep.

Hmm, zat er toch wel in, net foto van mijn vorige roffel bekeken  :eusa_think:

Dan was het misschien een optie ofzo

henry classic v70

Citaat van: classicT5 op 18-09-2015 12:44:32
Zijn er verschillende V70 achterkleppen dan? Ik heb een achterklep met slot/sleutel.

Hier ook '99...
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Dennis1974

mmmm apart....heb nl. hoogstpersoonlijk een achterklep greep van een V70 sloper gehaald en die had achter het klepje een zwart dummy slot. Met zwart afdekplaatje. Ik heb het hele ding eruit gehaald met de hoop dat het slot van de 850 erin kon maar die was veel te smal.

Dan kan het toch een optie zijn om ook een V70 klep te bemachtigen....maar dan MOET wel de sleutel erbij zitten..en dat is volgens mij juist ook een probleem dat zowel handgrepen en dus achterkleppen altijd zonder sleutel worden verkocht.

Maar als iemand dus in het kleurtje NBP een achterklep MET sleutel :) heeft liggen houd ik mij aanbevolen...  ;D

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Dennis1974

Ook nog cruisecontrol ingebouwd.... Zag er even tegenop omdat ik geen idee had hoe of wat, en alleen een tekstuele uitleg had van de te volgen stappen.

Nou het viel me eigenlijk allemaal erg mee moet ik zeggen. Ik ben het langst bezig geweest met de pedaal sensoren....meer omdat ik echt zeker wilde weten of ze goed zaten omdat je bij demonteren ze anders kapot trekt (lipjes).

Anyway...ben er ongeveer 2 uurtjes mee bezig geweest (zal een andere keer vast sneller gaan nu ik weet hoe het moet) en alles werkte direct.
Verbruik is ook gezakt hierdoor. Ik rijd eigenlijk alleen snelweg kilometers en mijn verbruik stond al tijden tussen de 9:9 en 10:0 en nu staat ie al weken (CC zit er al een maand in weer ondertussen) op 9:6 op de 100. Goede 1 op 10.5 dus!

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Dennis1974

Op de To Do staat nu nog (ff bijhoudend voor mijzelf zodat ik weet hoe of wat ;)):

Voor de leuk:

- Volledige Poets/Polijstbeurt (alleen ik haat ZELF poetsen ;D)
- Pegasus R velgen poedercoaten in donkergrijs;
- Bumpers (zwart bovendek) en stootlijsten in kleur laten spuiten;
- R interieur;
- Dashboard met hout inlay;
- Armleuning achterbank met bekerhouders;
- Donker hemeltje;

Voor de Techniek:

- Nieuw eindstukje uitlaat (huidige is krokant);
- Koppeling, druklager (druklager soms iets hoorbaar...kan nog jaren goed gaan);
- Voorste en achterste hydraulische motorsteun;
- "Nieuwe" achterklep in kleur;
- "Nieuwe" voordeur LV in kleur;
- G3;
- Remvloeistof vernieuwen;
- Sproeier achterruitenwisser;
- Volledig Airco systeem vervangen
- Kachelventilator (vogeltje);
- Kachelradiator (preventief);

Reeds vervangen/aangepast:

Voor de leuk:

- Mistlampen en schakelaar + relais;
- R bumper;
- Handgrepen in kleur (V70);
- Vol leder interieur geplaatst;
- Vol leder stuur;
- V70 achterlichten;
- Kuda console;
- Blokjesgril;
- Cruisecontrol;
- Centrale vergrendeling met afstandsbediening;
- Instelbare wiswas ruitenwisser;
- Dubbeldin radio met bluetooth;
- Pegasus R velgen;
- Achterklep spoiler;
- Gladde daklijsten;
- Xeon verlichting;
- Veerpootbrug;
- Verstevigingsbrug achter;
- Rolhoes;
- Bagagenet achterbank leuning;
- Bumperdek en stootlijsten behandelen met Polytrol;

Reeds vervangen/aangepast:

Voor de techniek:

- Weer een nieuw achterklep slot (al de 2e die stuk gaat waardoor deze niet meegaat in de central locking);
- Oliewissel (terugkomend);
- Motorflush;
- Bougies (terugkomend);
- Bobine kabel;
- Bougie kabels;
- Rotor (terugkomend);
- Verdeelkap (terugkomend);
- Carterontluchting;
- Distributieriem;
- Luchtfilter (terugkomend);
- Olievuldop ring;
- Stabilisatie stangetjes;
- Ashoesen;
- Distributie motorsteun;
- Versnellingsbaksteun;
- Bovenste motorsteun (PU);
- Schutbord steun;

En dat is het dan wel zo'n beetje

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Dennis1974

Nieuwigheidje :)

Stond zo'n beetje al jaren op mijn wishlist (wilde het op al mijn 850's altijd al hebben), maar nu eindelijk werkelijkheid...

Zo'n bumpertje laat de auto wel een stuk dikker lijken zeg....blij blij :)

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

gero

Staat hem goed, lijkt veel op die van mij , nu alleen nog die 10 V blok omwisselen voor een Turbo,   LOL  !!!

StefanCJ

Ziet er goed uit. Polytrol is inderdaad een topproduct om bumpers weer mooi donker te krijgen. Ik heb een bus staan dus vermoedelijk tot het jaar 2085 wel genoeg.

Dennis1974

Citaat van: gero op 23-09-2015 17:35:30
http://i59.tinypic.com/293k64i.jpg

Staat hem goed, lijkt veel op die van mij , nu alleen nog die 10 V blok omwisselen voor een Turbo,   LOL  !!!

Tnks....Mooie auto ook van jou. Mijn eerste was exact dezelfde....mis deze eigenlijk nog het meest :(

Citaat van: StefanCJ op 23-09-2015 21:27:37
Ziet er goed uit. Polytrol is inderdaad een topproduct om bumpers weer mooi donker te krijgen. Ik heb een bus staan dus vermoedelijk tot het jaar 2085 wel genoeg.

Tnks...moet nog even het bovendek van de voorbumper doen...daar was ik nog niet aan toegekomen gezien de R bumper er natuurlijk eerst op moest  :evil:
Volgende week haal ik de bumper er weer af gezien ik dan de mistlampen ga monteren en zal dan het bovendek van de voorbumper gelijk even meenemen met Polytrol.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;