Injektie systeem

Gestart door ed44, 04-09-2004 21:59:15

Vorige topic - Volgende topic

ed44

Gisteren in een file sloeg mijn Volvo 850 uit 1994 af. Niet meer aan de gang te krijgen. De startmotor draait rond en de motor slaat een fraktie van een seconde aan. Na een half uur bleef de motor een seconde draaien en sloeg daarna af. Ik vermoed dat het in het brandstof systeem zit. Een uur ervoor heb ik getankt en daarna ongeveer 70km gereden. Ik dacht zelf om het injektiesysteem op twee punten te testen, één voor de injektiepomp, om de benzinepomp te testen en door één van de injekters los te draaien om de injektiepomp te testen en vooraf natuurlijk de aandrijfriem van de injektiepomp. Zijn er nog meer mogelijkheden, ik heb namelijk alleen een handboek van de 740.
Bij voorbaat dank

Jeroentjuh

Benzine met aandrijfriem voor de injectiepomp? Tis toch geen diesel?

En wat heb je getankt? wel ut goeie? ;)

Kijk eerst ff of alle zekeringen heel zijn.
Hoor je de brandstofpomp (zit in de tank) lopen als je de auto op contact zet?
Hebbie een vonk?
Distributie op tijd, niet versprongen?

ed44

Inderdaad het is een benzine. Ik was even van slag omdat we vandaag een 740 dieselmotor hebben gestript. Ik zal er maandag na kijken want hij staat bij een garage. Zit er een filter voor de brandstofpomp, of is het mogelijk dat er vuil uit de tank in het inspuitgedeelte is gekomen.

ed44

Ok, vandaag heb ik mijn volvo opgehaald, en het volgende getest:
zekeringen - ok
brandstofpomp - slaat heel kort aan, waarschijnlijk doordat ik al een paar keer geprobeerd heb te starten en het systeem onder druk staat.
vonk - ze vonken maar de bougies blijken aan vernieuwing toe te zijn, maar kan dit de reden zijn dat hij afslaat, terwijl de motor al een uur liep.
Distributie - heb nog niet de mogelijkheid gehad om te testen, omdat ik de afstelling niet weet (maar komt het voor dat de distributie verspringt), de riem is net 12000km geleden vervangen bij Volvo
Heeft iemand een idee waar ik de benzinetoevoer kan testen, dus na het filter op de motor.
En volgens een kennis zit er in het ontstekingssyteem een klein zwart kasje, wat de geest kan hebben gegeven, dus niet de bobine.
Resumé: de bougies vonken, maar ik weet niet op de motor op tijd loopt, en ook na een paar keer starten, waarbij hij soms heel kort aanslaat blijven de bougies kurk droog.
Bij voorbaat dank voor wat goede raad , schema's en afbeeldingen

ed44

Ok ik heb het gevonden het zit waarschijnlijk in de benzinepomp of het benzinefilter. Om de hoeveel km moet een benzinefilter vervangen worden?

Bij voorbaat dank