Startprobleem bij warme motor (startmotor staat stil)

Gestart door ZC3rr0r, 22-08-2012 22:25:58

Vorige topic - Volgende topic

ZC3rr0r

Citaat van: Dirk342 op 25-08-2012 19:19:25
Is voor een 850, kun je dus gewoon monteren.  Zie:

http://www.volvoclub.org.uk/tech/service/850/Starter-Bosch.pdf

Dirk,

Ik vraag me nu net als gevolg van die lijst af of er onderling dermate verschillen bestaan dat het een beter werkt als het ander.

Als ik zo het lijstje bekijk in die PDF dan zijn er starters die op 2900 rpm draaien, maar ook die op 6100 rpm draaien...
Maakt het echt niks uit?

UserID6342

Die starter die je nu hebt kun je zo monteren.  Het verschil zit 'm in het vermogen wat de starter kan leveren. Bij de Alter 1's zat normaliter af fabriek een dikke starter gemonteert.  Als deze kapot ging werd er vaak een dunnere opgeschroefd.  In principe, bij normale omstandigheden, maakt dat niets uit.  Echter ga je extremen opzoeken zoals bijvoorbeeld strenge kou (Zweden, etc) en daardoor zeer dikke olie, dan kon die dunne starter wel eens voor problemen zorgen.

Dit alles is absoluut niet van toepassing in Nederland en vandaar dat beide starters hier door elkaar heen werden gebruikt.

Als de starter van een goed gerenommeerd revisiebedrijf wegkomt (Boschdienst ofzo) is er helemaal niets aan de hand.  Let wel ik heb het hier over een echt gereviseerde starter en niet over een sloper (waar overigens niets mis mee hoeft te zijn).

ZC3rr0r

Bedankt voor de toelichting :)

Al is het wel de intentie om over pakweg 1,5 jaar in Zweden te wonen, voorlopig ben ik hiermee dus prima geholpen als ik het goed begrijp.

Dankjewel Dirk :)

ZC3rr0r

Heb de startmotor vervangen, en een bij controle aangetroffen gat in het luchtfilterhuis gerepareerd.

Startprobleem lijkt definitief verleden tijd nu, heb overigens de contactvlakken van alle genoemde kabels aan het blok netjes schoongemaakt en netjes aangesloten.
Kijken of het nu alsnog nodig is de kabels te vervangen...hoop van niet :-)